Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ تشکل های ملی دامپروری در بیانه مشترکی با انتقاد از افزایش ۵ برابری قیمت سبوس خواهان تعدیل قیمت این محصول شدند. متن این بیانیه به شرح زیر است.

احتراما، باستحضار می‌رساند هم اکنون در حدود ۶۲ میلیون رأس دام سبک در کشور زیر نظر تشکل های کشوری در حال پرورش است که از این میزان دام درحدود ۳۰ درصد دام عشایری، ۶۹ درصد دام روستایی و یک درصد آن را دام صنعتی تشکیل می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجائیکه پس از طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها و تغییر نرخ ارز ترجیحی قیمت نهاده های دامی (ذرت، سویا، جو) تقریباً ۶ برابر شده است و این موضوع بدلیل اعمال به یکباره ی آن در کشور باعث آشفتگی در مقوله تأمین سرمایه در گردش برای بسیاری از بهره برداران گردیده است و از طرفی به دلیل اینکه تقریبا تمامی تولید و پرورش دام سبک توسط جامعه عشایری و روستایی صورت می گیرد، عملاً این موضوع باعث حذف بسیاری از گله های کشور بدلیل عدم تأمین نهاده گردیده است.

از طرفی اخیراً شاهد آن بودیم که در نامه ارسالی سرپرست وقت سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان (صدیف بیک زاده) نرخ هر کیلوگرم سبوس معادل ۶۰۰۰۰ ریال منظور شده است. این در حالی است که علیرغم افزایش قیمت نهاده های دامی هنوز قیمت گندم با نرخ مصوب خریداری می گردد.

 هزینه های آسیابانی هم در حدی نیست که قیمت سبوس گندم را از ۱۴۰۰۰ ریال به ۶۰۰۰۰ ریال افزایش دهد. لازم به ذکر است تأمین سبوس به قیمت عادلانه می تواند تا حدود ۳۰ درصد در قیمت کنسانتره تولیدی در زیر بخش دامپروری تاثیر داشته باشد، این افزایش ۵ برابری قیمت سبوس می تواند در حکم تیرخلاصی بر پیکر صنعت دامپروری کشور باشد.

همچنین افزایش قیمت سبوس گندم به ۶۰۰۰۰ ریال در جلسه ستاد تنظیم بازار منوط به افزایش خرید شیر خام به ۱۳۷۰۰۰ ریال بود که این امر تاکنون محقق نگردیده است.

 باتوجه به اینکه تأمین امنیت غذایی برای حدود ۹۰ میلیون نفر در کنار اشتغال زایی و کمک به جامعه روستایی عشایری می تواند به آخرین انگیزه های این قشر برای ادامه فعالیت آنان محسوب گردد، علیهذا تشکل های امضاء کننده ذیل درخواست داریم:

۱-دستمزد هزینه های آسیابانی با استعلام از انجمن آرد سازان و سازمان برنامه بودجه به قیمت ۱۴۰۰۰ ریال اضافه گردد که این هزینه توسط اعضای تشکل ها پرداخت خواهد شد.

۲-در اسرع وقت در جلسه آتی ستاد تنظیم بازار نسبت به تعیین قیمت عادلانه سبوس گندم و ابلاغ آن به سازمان حمایت و همچنین توزیع آن از طریق سامانه سبوس وزارت جهاد اقدام لازم صورت پذیرد.

به استحضار می رساند هرگونه تعجیل در تعدیل و ابلاغ قیمت سبوس می تواند به ادامه حیات صنعت دامپروری کشور و تأمین امنیت غذایی کمک نماید و در صورت عدم حمایت وزارت خانه از این بخش خطر نابودی بخش دامپروری اجتناب ناپذیر خواهد بود.

اتحادیه مرکزی تعاونی های کشاورزی دامداران ایران

اتحادیه مرکزی تعاونی های کشاورزی دام سبک کشور

اتحادیه سراسری صنعت دامپروران همگام کشور                      

اتحادیه تعاونیهای کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان کشور

لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر نهاده دامی دام سبک اخبار کشاورزی اخبار مرتبط خوراک دام در بازارهای جهانی گران تر شد ۱۴۰۱/۴/۲۶ برنج ها در گمرک زیر باران در حال نابودی است ۱۴۰۱/۵/۵ افزایش ۱۰ درصدی قیمت سیب زمینی به دلیل توزیع قطره چکانی ۱۴۰۱/۵/۵ افزایش بدون مجوز قیمت رب گوجه فرنگی ۱۴۰۱/۵/۴ معضلی به نام زعفران اتو کشیده ۱۴۰۱/۵/۴ هشدار درباره افزایش تولید زعفران اتویی در کشور ۱۴۰۱/۵/۴ آخرین ویدیو ها زندگی عجیب بازیگر سریال یاغی قبل از معروف شدن؛ جایی برای خوابیدن نداشتم! ۱۴۰۱/۰۵/۰۵ ۱۴:۱۲ بهت و حیرت لاوروف از هدایای قبایل آفریقایی + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۵ ۱۴:۰۰ حضور جنجالی حامد آهنگی در برج خلیفه دبی + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۵ ۱۳:۴۲ پخش هندوانه بین مردم زاهدان توسط سیلاب! + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۵ ۱۳:۳۵ موی بلند کار دست سارق موبایل قاپ از بانوان داد! + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۵ ۱۳:۲۹ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۴:۱۷ بسیاری از گله های دام سبک به دلیل عدم تامین نهاده حذف شده است ۱۴:۰۰ بهت و حیرت لاوروف از هدایای قبایل آفریقایی + فیلم ۱۳:۵۲ هزینه اسباب کشی چقدر است؟ ۱۳:۴۷ چشم انداز اقتصاد جهان تیره تر شد! ۱۳:۴۰ بمب استقلال خنثی شد! ۱۳:۳۷ روایت یک نماینده از افرادی که می خواهند فرصت خدمت را از دولت رییسی بگیرند ۱۳:۳۶ از بین رفتن حس بویایی و چشایی در سویه جدید کرونا ۱۳:۳۳ جریمه قطع درختان خیابان ولیعصر؛ بیش از ۱۰ میلیارد تومان! ۱۳:۳۳ پاره شدن طناب دار یک اعدامی پس از ۱۴ سال در کرج ۱۳:۳۱ برنج ها در گمرک زیر باران در حال نابودی است ۱۳:۳۰ دلار به زودی حذف می شود ۱۳:۲۵ کمیسیون مشاوران املاک چگونه محاسبه می شود؟ ۱۳:۲۴ امیرعبداللهیان: به زودی موافقت نامه منطقه تجارت آزاد با اتحادیه اقتصادی اوراسیا نهایی می شود ۱۳:۲۳ چگونه بدون مراجعه حضوری، درخواست بازنشستگی بدهیم؟ ۱۳:۱۹ قیمت سکه امروز چند؟ (۱۴۰۱/۵/۵) ۱۳:۱۶ چه خبر از معوقات یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی؟ ۱۳:۱۳ نمایش مد عشایری + عکس ۱۳:۱۳ ماجرای تحویل ندادن دفتر کار به روحانی توسط دولت سیزدهم چه بود؟ ۱۳:۱۲ ولیعهد سعودی از شهر زیست محیطی رونمایی کرد + عکس ۱۳:۰۸ رییسی: دولت مردمی در پیگیری حقوق ملت به هیچ عنوان کوتاه نخواهد آمد ۱۳:۰۷ پیغام وحشت آور وزیر بهداشت از سرعت انتشار موج جدید کرونا + فیلم ۱۳:۰۱ ایران خودرو هشدار داد؛ خرید و فروش حواله ممنوع! ۱۲:۵۷ مصوبه دائمی شدن پرداخت وام ودیعه مسکن به مستاجران، ابلاغ شد ۱۲:۵۵ اذان ظهر به افق تهران چهارشنبه پنجم مرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۵۴ همسر بنیانگذار گوگل کیست؟ + ماجرای رابطه جنجالی با ایلان ماسک ۱۲:۵۲ آپارتمان‌های ۱۲۰ متری مرکز تهران چند؟ ۱۲:۴۴ طبیعت شگفت‌انگیز سریلانکا ۱۲:۴۲ تست هوش فوق العاده سخت؛ پاسخ این معما رو از هزار نفر، یک نفر می داند ۱۲:۳۵ افزایش مجدد نرخ بهره آمریکا ۱۲:۳۲ تصویری باورنکردنی از کامیون بدون اتاق + فیلم ۱۲:۲۶ بومی سازی یکی از قطعات مهم تولید ریل در ذوب آهن اصفهان ۱۲:۲۳ رشد ۳.۴ درصدی صنعت نفت و گاز ایران طی ۵ سال آینده ۱۲:۲۲ ما اصلا گشت ارشاد نداریم این ها پلیس امنیت اجتماعی است که به همه مسایل خلاف قانون یا جرم می پردازد ۱۲:۲۱ قیمت گاز طبیعی آمریکا به بالاترین سطح از سال ۲۰۰۸ رسید ۱۲:۱۸ ایران رتبه سوم هدر رفت گاز در جهان ۱۲:۱۴ آیت‌ الله جنتی به عنوان دبیر شورای نگهبان ابقا شد ۱۲:۰۸ این باشگاه هم رونالدو را نخواست! ۱۲:۰۱ توسعه ناوگان شهری اصفهان به همت گروه بهمن ۱۲:۰۰ با اعتبار کارگزاری بانک آینده سرمایه گذاری کنید ۱۱:۵۵ ایران دوازدهمین مصرف کننده بنزین در جهان است ۱۱:۵۰ حمایت همه جانبه‌ بانک تجارت از زوج های جوان ۱۱:۴۷ پیشنهاد پاکستان برای تهاتر برنج با گاز ۱۱:۴۵ قیمت یورو امروز ۵ مرداد ۱۴۰۱ ۱۱:۴۵ جاده هراز باز شد ۱۱:۴۵ کدام خودروها نیاز به معاینه فنی ندارد؟ ۱۱:۴۳ افزایش سود وام مسکن مهر به ۱۸ درصد ابلاغ شد / فرصت ۶۰ روزه مالکان برای فروش اقساطی ۱۱:۴۱ ماجرای ارسال پیامک مالیاتی خانه های خالی چیست؟ ۱۱:۳۸ کی منتظر کالابرگ الکترونیک باشیم؟ ۱۱:۳۵ شب اول ماه محرم ۱۴۰۱ چه روزی است؟ ۱۱:۳۱ گروه های غذایی مختلف کدامند؟ اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: نهاده دامی دام سبک اخبار کشاورزی قیمت سبوس تشکل ها دام سبک ۱۴۰۱ ۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۸۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش فرزندآوری در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال | روند صعودی زایمان فرزند چهارم و پنجم

به گزارش همشهری آنلاین، صابر جباری مسئول دبیرخانه قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت در بیست و دومین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت گفت: سال ۱۴۰۱ میزان موالید در سنین ۲۰ تا ۲۴ سال ۱۶.۵۴ درصد بوده که این آمار در سال ۱۴۰۲ به ۱۸.۹۷ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه پس از ابلاغ قانون جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۰ و اجرایی شدن آن از سال ۱۴۰۱ اتفاقات خوبی در حوزه جمعیت رقم خورده است، افزود: میزان موالید در سنین ۲۰ تا ۲۴ سال در سال های ۱۴۰۰، ۱۳۹۹ و ۱۳۹۸ به ترتیب ۱۷.۰۵، ۱۷.۵ و ۱۸.۰۶ بوده است.

مسئول دبیرخانه قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت با بیان اینکه روند میزان موالید در سنین ۲۵ تا ۲۹ سال نیز در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ از عدد ۲۴.۱۲ درصد به ۲۴.۳۹ درصد رسید، اظهار داشت: روند درصد زایمان چهارم نیز از سال ۹۸ تا ۱۴۰۲ از عدد ۵.۱ به ۶.۴۲ درصد رسیده است.

فاصله ازدواج و فرزندآوری کاهش یافت | پیرترین پدر و مادرها در اولین فرزندآوری کدام استان زندگی می‌کنند؟ سقوط آزاد کاهش رشد جمعیت متوقف شد | واکسیناسیون سرطان دهانه رحم انجام می‌شود | برنامه کنترل سقط جنین در کشور

جباری اضافه کرد: روند زایمان پنجم نیز از سال ۹۸ تا ۱۴۰۲ از عدد ۱.۵۹ به عدد ۲.۰۴ رسیده است.

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت در خصوص کاهش چشمگیر روند رشد منفی تعداد ولادت در کشور طی سال گذشته گفت: در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ شاهد کاهش ۱.۶۱ درصدی موالید بودیم که این عدد در سال پیش از آن (۱۴۰۱) ۳.۶۷ درصد بود و نشان‌دهنده موفقیت برنامه‌ها در جلوگیری از سرعت روند کاهشی موالید در سال گذشته است.

جباری با بیان اینکه در سال های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به ترتیب یک میلیون و ۱۱۴ هزار و ۹۰، یک میلیون ۷۵ هزار و ۲۲۴ و یک میلیون و ۵۷ هزار و ۹۵۹ نوازد متولد شدند، یادآور شد: در سال ۱۴۰۲ کاهش موالید نسبت به سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۷ هزار و ۲۶۵ نفر بود که این عدد در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۴۰ هزار و ۹۶۶ نفر بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین کاهش موالید نسبت به سال قبل در سال ۱۳۹۸ رخ داد، خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۸ کاهش موالید نسبت به سال ۹۷ به عدد ۱۷۰ هزار و ۳۵۶ نفر رسید که کاهش ۱۲.۴۷ درصدی را نشان می داد و بیشترین نرخ کاهش از سال ۹۳ تا سال ۱۴۰۲ بوده است.

کد خبر 848597 منبع: مهر برچسب‌ها وزارت بهداشت و درمان خبر مهم فرزندآوری طرح جوانی جمعیت

دیگر خبرها

  • ◄ افزایش 15 درصدی تلفات رانندگی + سند
  • بنزین در امارات گران می‌شود
  • افزایش حقوق بازنشستگان قطعی شد؟ /پاسخ سخنگوی دولت
  • افزایش فرزندآوری در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال | روند صعودی زایمان فرزند چهارم و پنجم
  • رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات مرغ و گوشت
  • رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات گروه کالایی گوشت مرغ و گوشت قرمز
  • «نان کامل» چه نانی است؟
  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • اراضی نهضت ملی مسکن برای ۴۰ هزار متقاضی در شهر پرند هنوز تامین نشده است