Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، «محمد حیدری» روز چهارشنبه در جلسه ستاد بازسازی عتبات عالیات و موکب داران اربعین در محل فرمانداری قصرشیرین در آستانه ی ماه محرم با تسلیت ایام دهه اول ماه شهادت رسور و سالار شهیدان امام حسین (ع)، افزود: از زمان شهادت امام حسین (ع) تاکنون کربلا و نجف محل انتشار آرمان ها و احکام اسلام و ارزش های اهل بیت (ع) است و این چراغ راه توسط امامان و علما و فقها و مجتهدان تاکنون روشن نگه داشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: از زمان واقعه عاشورا تاکنون فراز و نشیب های طولانی پشت سر گذاشته ایم و برخی حکام جور نه تنها اجازه نشر فرهنگ عاشورا را نداده، بلکه آن را سرکوب کردند اما عاشورا در هر زمانی قوی تر عمل کرده  است.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: ما باید بازسازی عتبات عالیات را به عنوان کار بزرگی که با نگاه بلند و حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و انجام آن توسط سردار دلها انجام گرفته با یک نگاه ارزشی و تکلیفی تداوم دهیم.

حیدری با بیان اینکه همه نورانیت در زندگی هر فردی اعم از مسایل فردی و اجتماعی از نور امام حسین(ع) است، بیان کرد: کار برای امام حسین (ع) ماموریت سنگینی است که هم مهارت سازمانی و هم دلدادگی نیاز دارد و اگر این ۲ با هم تلیفق نشوند کار سامان نمی یابد.

وی اضافه کرد: عاشورا راه خود را می رود کما اینکه در طول بیش از ۱۴۰۰ سال خیلی ها به آن پیوسته و خیلی از آن محروم شده اند اکنون فرهنگ عاشورا و امام حسین (ع) جهانی شده و حد و مرز نمی شناسد و حتی دین گریزان و افرادی که خدا را قبول ندارند پیوند عمیقی با امام حسین (ع) دارند و این از برکات الهی و فرهنگ عاشورا است و مانند خونی است که پیکره تشیع تزریق شده است.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین در ادامه گفت: ما هم به اندازه سهم خود در قصرشیرین انجام وظیفه می کنیم و باید بدانیم که فرصت کوتاه است و اگر فرصتی را که خداوند به ما برای خدمتگزاری عنایت کرده به درستی استفاده کنیم خیرات و برکات آن در زندگی ما جاری می شود.

وی گفت: ما ستاد عتبات عالیات را در قصرشیرین با همفکری امام جمعه با جدیت پیگیری می کنیم و منهای تکالیف اصلی آن، باید در مسایل معنوی و ارزشی جامعه و گفتمانی انقلاب از آن بهره برداری کنیم و با توجه به نزدیکی ما به عتبات عالیات انتشار نور را در شهرستان ببینیم.

حیدری بر اجرای وحدت با توجه به توع قومی و مذهبی مسایل فرهنگی در قصرشیرین نیز تاکید کرد.

کرمانشاه بعد از خوزستان بیشترین تعداد موکب را دارد

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه نیز با تسلیت ایام ماه محرم گفت: امید است با بهره گیری از فیوضات معنوی این ماه با خدمت رسانی بستر عزیمت زائران را به عتبات عالیات فراهم کنیم.

«بهمن صحرایی» افزود: به گفته بزرگان تاسیس دین با رسول الله (ص) و بقای دین با سید الشهدا (ع) است از این رو ما رسالت داریم که برای تداوم فرهنگ عاشورا تلاش کنیم.

وی اظهار داشت: مسیر اربعین در مسیر سبز علوی و مهدوی است و حضور همه ملل مختلف برای زیارت عتبات عالیات و کربلای امام حسین (ع) به عراق  این مهم را می رساند.

صحرایی گفت: استان کرمانشاه بعد از خوزستان بیشترین تعداد مواکب را دارد و این استان مسیر اصلی تردد زائران به کربلای معلا از مرز خسروی بوده که از دیرباز افتخار خادمی و میزبانی زائران امام حسین را داشته است.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات در ادامه گفت: با وجود همه مشکلات اقتصادی و معیشتی تعداد مواکب امسال امسال ۳۰ درصد افزایش داشته و ۱۰ شهرستان درگیر موکب داری و پذیرایی از زائران اربعین هستند.

صحرایی اضافه کرد: با عزم دولت سیزدهم مسیر خسروی باز می شود و شهرستان پذیرای بالاترین تعداد زائران خواهد بود و اگر تردد از این مرز شبانه روزی شود بیشترین زائر از این مسیر عبور می کنند و این سنت حسنه برای سال های آینده ادامه خواهد یافت.

به گزارش ایرنا؛ قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

در این شهرستان ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا درجه سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت از اوایل دهه ۸۰ ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشند، این مهم با هدف رونق بخشیدن به شهر و بهره مندی مردم قصرشیرین از مزایای تردد زوار صورت می گرفت.

خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

مرز رسمی خسروی  - منذریه مسیر اصلی جاده کشورمان به سوی بغداد پایتخت کشور عراق است که این جاده در ادامه به کشور سوریه متصل شده و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه ایران به کربلاست؛ این مرز تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، کاظمین ۲۰۳، کربلا ۳۰۰، سامرا ۳۲۶ و نجف ۳۸۰ کیلومتر فاصله دارد. خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین در غرب کرمانشاه قرار دارد.

زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می رسند.

زائرانی که از خسروی عازم عراق می شوند پیش از زیارت امام حسین(ع)، به امامان مدفون در کاظمین و سامرا عرض ادب می کنند و همین موضوع خسروی را به «مسیر ولایت» ملقب کرده است.

برچسب‌ها موکب اربعین قصرشیرین ستاد بازسازی عتبات عالیات مرز خسروی زائران اربعین اربعین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: موکب اربعین قصرشیرین ستاد بازسازی عتبات عالیات موکب اربعین قصرشیرین ستاد بازسازی عتبات عالیات مرز خسروی زائران اربعین اربعین ستاد بازسازی عتبات عالیات فرهنگ عاشورا مرز خسروی امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۸۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزش باستانی ترویج فرهنگ پهلوانی و جوانمردی

  کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • اجرای پویش کاشی حرم در لرستان
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • مشارکت در ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب
  • ورزش باستانی ترویج فرهنگ پهلوانی و جوانمردی
  • روستای مهموئی سرآمد کشور در کمک به اعتاب مقدسه