Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@04:16:00 GMT

جواب محکم هنرمند ایرانی به مجری بی‌بی‌سی فارسی

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۹۸۹۳۳

جواب محکم هنرمند ایرانی به مجری بی‌بی‌سی فارسی

 


به گزارش تابناک به نقل از فارس، پس از اعلام رسمی خبر اختصاصی انتصاب «علی رهبری» به عنوان رهبر مشهورترین اُپرای جهان، تمام رسانه‌ها به انعکاس خبر مذکور پرداختند و اما بی‌بی‌سی فارسی که در این بین می‌خواست از فرصت استفاده کرده و علیه ایران گفتگویی با این رهبر شناخته شده بگیرد، با جواب غیر منتظره استاد علی رهبری مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی رهبری رهبر بین‌المللی ارکستر، ساکن وین اتریش، بزرگ‌ترین ارکسترهای جهان را هدایت کرده است. به تازگی از سوی «والی گرگیف» روس، یکی از بزرگ‌ترین رهبران ارکستر جهان برای اجرایی در اپراسی مارینسکی روسیه دعوت شد. پس از اجرا، گرگیف به شدت از سطح اجرا و رهبری استاد علی رهبری شگفت‌زده شد و او را به عنوان رهبر دائم مهمان ارکستر مجموعه مارینسکی که مشهورترین و بزرگ‌ترین در نوع خود در جهان محسوب می‌شود، منصوب کرد.

لازم به ذکر است که خود والری گرگیف روس پس از مناقشه روسیه و اوکراین از جانب غربی‌ها بخاطر انتصاب وی به حمایت از پوتین و سر باز زدن وی از محکوم کردن رئیس‌جمهور روسیه، تحریم شده است.

حالا بی‌بی‌سی فارسی در اصل با توجه به همین مواضع و با نگاه عمدتا مقابله‌ای با جریان موزیسین‌های برجسته جهان که خود را تحت سلطه هژمونی غربی نمی‌دانند، ترتیب گفتگویی با استاد علی رهبری را داد تا به ضن خود، وی را در شرایطی قرار بدهند و او را به‌طور ضمنی محکوم کنند که علی‌رغم مخالفت غرب با روسیه، دعوت برای هدایت ارکستر بزرگ این کشور را پذیرفته است.

خبرنگار بی‌بی سی فارسی در بخشی از سوالات خود از استاد رهبری پرسید: هنرمندان زیادی روسیه را تحریم کرده‌اند. شما چرا به آن‌ها نپیوستید و در این ارکستر شرکت کردید؟

که استاد رهبری در جواب گفت: اولا موزیسین‌ها هیچ کدام تحریم نشده‌اند. به فرض هم اگر تحریم می‌شدند من قبول نمی‌کردم. من از آن دسته هنرمندانی هستم که هیچ نوع تحریمی را قبول ندارم چون به نظر من، از نظر یک موزیسین و یک آرتیست، تحریم و شکنجه با هم فرقی ندارند.

خبرنگار بی‌بی سی فارسی: شما حتما اسم شهر خملنیسکی در اوکراین را شنیده‌اید.

استاد رهبری: بله من آنجا کار کرده‌ام!

خبرنگار بی‌بی سی فارسی: وقتی در سنت پترز بورگ روی صحنه رفتید و اجرا کردید، آیا به آن‌ها فکر کردید؟ آن‌هایی که قبل از جنگ به شهرشان رفتید (و ارکسترشان را رهبری کردید.)

استاد رهبری: من موزیسین هستم و نه سیاستمدارم و نه ارتباطی با سیاستمداران داریم. ما کارمان را انجام می‌دهیم. نگاه نمی‌کنیم که به کدام کشور برویم و به کدام نرویم.

خبرنگار بی‌بی سی فارسی: حرف شما به مردم و شهردار خملنیسکی که توسط روسیه بمباران شده چیست؟

استاد رهبری: می‌گویم که من از هر جنگی و هر بمبی رنج می‌برم. اگر قرار بود در ۴۵ سال گذشته تحریم کنم، می‌بایست اغلب موزیسین‌ها و آرتیست‌های کشوری که شما در آن زندگی می‌کنید، انگلستان را تحریم کنم. وقتی که توی افغانستان بر سر مردم بمب می‌انداختند به فرض اینکه احتمالا بن لادن آنجاست! یا آقای جورج بوش و آقای تونی بلر وقتی که بغداد را بمب‌ باران کردند، آن‌گاه من می‌بایست همه را تحریم می‌کردم و حتی فیلم‌های هالیوود را. وقتی که بمب اتم روی هیروشیما انداختند...کسی نمی‌تواند من را مجبور کند در کشوری که شما زندگی می‌کنید و اتریش که من زندگی می‌کنم ضدش بد بگوید!

منبع: تابناک

کلیدواژه: اسکوچیچ مذاکرات آستانه دریاچه ارومیه استهبان محرم علی رهبری مشهورترین ا پرای جهان اسکوچیچ مذاکرات آستانه دریاچه ارومیه استهبان محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۸۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز

مدیرعامل «توتال انرژی» هشدار داد تحریم‌های پیشنهادی اتحادیه اروپا برای ممنوعیت واردات گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) روسیه، باعث افزایش شدید قیمت گاز و سود بردن فروشندگان جهانی گاز از جمله خود «توتال انرژی» می‌شود.

به گزارش ایسنا، پاتریک پویانه در پاسخ به سوال تحلیلگری که درباره تاثیر تحریم‌های پیشنهادی اتحادیه اروپا پرسیده بود، گفت: اگر اتحادیه اروپا، پروژه «یامال ال‌ان‌جی» را تحریم‌ کند، قیمت ال‌ان‌جی به سرعت بالا خواهد رفت و در سطح جهانی، به نفع ما خواهد بود. اگر تحریم‌هایی در کار باشند، مثبت است و منفی نیست زیرا درآمد توتال از پروژه «یامال ال‌ان‌جی»، کاملا محدود است.

مدیرعامل «توتال انرژی» گفت: سران اروپا بر این موضوع واقف هستند که امنیت تامین کنونی آنها، بر ال‌ان‌جی متکی است و نمی‌خواهند دوباره افزایش قیمت را مشاهده کنند. آنچه من درک می‌کنم این است که آنها ممکن است ایده‌هایی داشته باشند اما این ایده‌ها برای سال ۲۰۲۷ به بعد خواهد بود نه قبل از آن.

شرکت فرانسوی «توتال انرژی»، سهم ۲۰ درصدی در پروژه «یامال ال‌ان‌جی» واقع در شرق روسیه دارد و سهم عمده این پروژه در اختیار شرکت روسی نواتک است. توتال همچنین ۱۹.۴ درصد سهم در نواتک دارد.

پویانه اظهار کرد: توتال، سود نقدی از پروژه «یامال ال‌ان‌جی» از سال ۲۰۲۳ دریافت نکرده است زیرا تحریم‌ها علیه مبادلات مالی با روسیه، خارج کردن پول از این کشور را دشوار کرده است. این شرکت حدود ۴۵۰ میلیون دلار سود نقدی نیم سالانه را در اواخر سال ۲۰۲۲ از نواتک دریافت کرد.

قیمت گاز طبیعی اروپا پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین و کاهش شدید واردات گاز از روسیه در سال ۲۰۲۲، به شدت افزایش یافت.

ظرفیت جهانی جدید ال‌ان‌جی تا سال ۲۰۲۷ که قرار است پروژه‌های بیشتری راه اندازی شوند، محدود خواهد بود و به معنای آن است که اروپا با آسیا و خریداران دیگر برای محموله‌های ال‌ان‌جی، در رقابت خواهد بود و این موضوع، قیمت‌ها را بالا می‌برد.

چندین کشور عضو اتحادیه اروپا خواستار وضع تحریم‌هایی علیه ال‌ان‌جی روسیه شده اند اما برای تصویب چنین اقدامی، موافقت همه اعضای این بلوک، ضروری است.

روسیه در سال میلادی گذشته، ۱۴.۸ درصد از گاز اتحادیه اروپا را تامین کرد و محموله‌های ال‌ان‌جی تخفیف‌دار روسیه، تا حدودی جایگزین واردات گاز اروپا از این کشور از طریق خط لوله شد.

بر اساس گزارش رویترز، پس از افزایش شدید قیمت گاز که باعث شد مصرف کنندگان و کسب و کارهای اروپایی مجبور شوند در طول زمستان، مصرف خود را کاهش دهند، سیاستمداران اروپایی برای کنترل قیمت انرژی و تضمین امنیت تامین آن، تحت فشار قرار دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جواب ترسناک دکتر ایرانی؛ انسان امکان تولید دایناسور دارد! | فیلم
  • آیین پاسداشت استاد سعید امیر سلیمانی هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون
  • مروری بر آثار ایرانی در بینال ونیز/ آنجا که نگاه پایان می‌گیرد
  • میزبانی قلعه فلک‌الافلاک از ارکستر سمفونیک تهران
  • رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/ بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • پاسداشت ادبیات، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز