Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم خمینی شهر با اشاره به بیانات رهبری در سال ۱۳۸۰ پیرامون مساله آب اصفهان گفت: مقام معظم رهبری ۲۰ سال قبل بحث آب استان اصفهان را مطرح فرمودند و نسبت به بعضی از طرح‌ ها به شکل خاص نام بردند، اما امروز بعد از ۲۰ سال طرح‌ هایی همچون تونل سوم کوهرنگ زمین مانده و اجرایی نشده است.

به گزارش ایران اکونومیست، حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در ابتدای نطق میان دستور خود از رئیس مجلس خواست تا به اتاق فرمان دستور دهد تا بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون مسائل خاص اصفهان از جمله آب و تونل سوم کوهرنگ را پخش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پس از پخش بیانات رهبری در صحن مجلس تصریح کرد: بیاناتی که از رهبر معظم انقلاب اسلامی شنیدید، مربوطه به سال ۱۳۸۰ در دولت اصلاحات است، یعنی قریب به ۲۰ سال از این نطق می گذرد و مقام معظم رهبری ۲۰ سال قبل بحث آب استان اصفهان را مطرح فرمودند و از بعضی از طرح‌ ها به شکل خاص نام بردند، اما امروز بعد از ۲۰ سال طرح‌ هایی همچون تونل سوم کوهرنگ زمین مانده و تعطیل شده و اجرایی نشده است.

نماینده مردم خمینی شهر افزود: حتی اظهار نظرهایی می شود که این تونل غیر قانونی است. شما کلام مقام معظم رهبری را شنیدید که تصریح می‌کنند که این پروژه و این طرح به زودی به اتمام برسد.

نقدعلی در ادامه اظهار کرد: البته چون همه ما اهل ایران هستیم و ایران باید یکپارچه باشد، به طور مثال همین تونل‌ هایی که گاهی مورد اعتراض برادران عزیزم در استان خوزستان یا چهار محال و بختیاری قرار می‌گیرد، آورده آبی این تونل‌ ها ۳۸۰ میلیون است که به اغراق رئیس حوزه آبریز زاینده رود کل این آورده همان بالادست در اثر توسعه آبی که اتفاق افتاده است، مصرف می‌ شود.

وی خاطرنشان کرد: اینجا می‌خواهم به وزیر نیرو اعلام کنم که هر کسی آمد و یک ضربه ‌ای به زاینده رود زد، در دولت اصلاحات مجوز انتقال آب به دیگر استان‌ها صادر شد و در دولت‌ های نهم و دهم مجوز برداشت‌‎ های بی حد و حساب صادر شد.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس خطاب به رئیس جمهور گفت:: امروز که قرارداد ۴۰ میلیارد دلاری نفت و گازپروم روسیه را می‌بندید، توسعه میادین نفتی را در دستورکار قرار دادید، امروز آقای پوتین و آقای اردوغان و مقامات بلندپایه کشورها می‌آیند و در تهران با مقام معظم رهبری ملاقات می‌کنند، آن کسانی که گفتند شما مذاکره با دنیا را بلد نیستید و اخیرا شنیدم باز هم در این مورد اظهار نظر می‌کنند، ببینند مذاکره با دنیا و ارتباط با همسایگان چطور است که به فضل خدا در آینده نزدیک ثمرات این دیپلماسی اقتصادی را خواهیم دید.

نقدعلی یادآور شد: همین جا به رئیس جمهور اعلام می‌کنم که تدبیری نسبت به حکمرانی آب کنید، امروز ما در جلسات تخصصی می ‌نشینیم، مشکل آب کشور، مشکل آب سمنان، کرمان، شمال، جنوب، شرق و غرب کشور با تدبیر زیبا قابل حل است، اما نه اینکه هر دولتی بیاید یک ضربه ‌ای به یک حوزه آبریز بزند و سپس نفر بعد وقتی می‌ آید ضربه بعدی را وارد کند.

نماینده خمینی شهر تاکید کرد: امروز حقابه ۱۸۰ میلیونی گاوخونی مطالبه ما از وزیر نیرو است و برای طرح‌ های جدیدی که می‌خواهد احداث شود ما حرف برای گفتن داریم، البته قبول داریم مساله نباید بین مردم مطرح شود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: آب اصفهان ، مجلس یازدهم ، استانی سیاسی ، تونل کوهرنگ

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: آب اصفهان مجلس یازدهم استانی سیاسی تونل کوهرنگ مقام معظم رهبری تونل سوم کوهرنگ خمینی شهر ۲۰ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۸۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، متن پیام حجت الاسلام والمسلمین سید موسی موسوی به شرح زیر است:


بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله وانا الیه راجعون

خبر ارتحال عالم رباني ومجاهد مرحوم ماموستا ملا احمد فخری موجب كمال تاثر گردید. این فقیه بصیر از پیشگامان انقلاب اسلامی و از یاوران صدیق  حضرت امام و مقام معظم رهبری بود وهمواره با زهد و تواضع خاص  توفیق بالائی در خدمت خالصانه به مردم  داشت وشمع جمعی برای یاوران انقلاب بود. اینجانب  این فقدان اسفبار  را محضر روحانیت خدوم و مردم بزرگوار آن منطقه و خانواده و فرزندان ایشان تسلیت عرض نموده، غفران و علو درجات وجبران این ضایعه را از خداوند منان مسئلت دارم.

سیدموسی موسوی
نماینده سابق حضرت امام و رهبری معظم در منطقه کردستان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ماجرای دریافت انگشتر مقام معظم رهبری توسط یک کارگر
  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • مسؤولان اصفهان عزمی جدی برای ساماندهی منطقه جوی‌آباد ندارند
  • کارگران یکی از شاخصه‌های توسعه و جهش تولید هستند
  • پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری باعث ریشه کن شدن فساد است
  • سالن ورزشی استاندارد در شهرستان بجستان نداریم
  • ثبت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده جدید