Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@23:31:51 GMT

پیام تسلیت وزیر ارشاد برای درگذشت حبیب الله صادقی

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۹۹۲۲۴

پیام تسلیت وزیر ارشاد برای درگذشت حبیب الله صادقی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن پیام تسلیت محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای درگذشت حبیب الله صادقی به شرح زیر است:

«استاد حبیب الله صادقی هنرمند برجسته عاشورایی، چهره ماندگار هنر انقلاب و دفاع مقدس و قلم طلایی هنر ایران در آستانه ماه محرم تن را در میان زمینیان رها کرد، بر هُمای جان نشست و از عالم خاک پَرکشید تا بال در بال ملائک در پیشگاه معبودِ ازلی جایگاهی رفیع و مقامی شامخ یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن زنده‌یاد که با زبان شیوای هنر، پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاد و جلوه‌هایی از زیبایی دین را به زبان تصویر نشان می‌داد؛ تصویرگر پیشاهنگ جبهه‌ هنری انقلاب و مقاومت و جویبار زلال هنر ایران و انقلاب بود که در آثارش سراسر نبرد تاریکی و روشنایی را بازنمایی می‌کرد. هنرمندی که توش و توان خود را در راه ثبت حقیقت از منظر ولایت و بیان هنرمندانه‌ آنچه در تاریخ انقلاب اسلامی رقم خورده بود، صرف کرد و جان‌های خسته‌ مردمان عصر جدید را با هنر دینی و انقلابی آشنا ساخت. در میدان بود و در معرکه، عماروار. سینه سپر کرده انقلاب و هنرمندی در تراز انقلاب اسلامی که در دوران فعالیت درخشان خود خدمات و زحمات بسیاری در عرصه ترویج فرهنگ و هنر قرآنی کشید و در خلق آثار ماندگار و جاودان همتی وافر گماشت. آثار بی‌بدیلش، برجوشیده از روحیه انقلابی و مُلهم از تعالیم قرآن و سرشار از جسارت، نوآوری و زیبایی بود. او همواره در قامت یک هنرمند انقلابی و دلسوز، از آرمان‌های انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن پاسداری کرد.

استاد صادقی در دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس با آثارش در کنار مردم بود و باورها و آرمان‌های مردم را نقش زد و تا آخرین ثانیه‌های زندگی در کارگاه با صفای خویش با حرفه پر مخاطره خود مأنوس بود و لحظه‌ای از ایفای صحیح آن دریغ نورزید. از نقاشی‌های انقلابی پیش از انقلاب تا کاریکاتورهای جسورانه‌اش علیه منافقین مسلح در دهه ۶۰، تا نقاشی کم نظیرش درباره فلسطین و قدس شریف تا تلاش مجاهدانه همه این سال‌های استاد در آخرین تابلوی نقاشی کم نظیرش با عنوان «در رسای سیمرغ» درباره سردار شهید سلیمانی، پایمردی این هنرمند بزرگ در انعکاس باورهای اسلامی و انقلابی در نقاشی قابل مشاهده است.

این جانب دوستی عمیقی با این هنرمند بزرگ داشتم و طی دیدارهای اخیر بنای همکاری جدی برای فعالیت‌های برون مرزی و مأموریتی فرهنگی در خارج از کشور بود؛ ولی چقدر زود به ناگزیر وقت عزیمتش فرا رسید و مرغ جانش از قفس تن بیرون رفت و از منزلگاه خویش تا اقیانوس بی‌کران سفر کرد؛ و اینک ما نه تنها هنرمندی بزرگ که سفیر فرهنگی خود را نیز از دست داده‌ایم.

با اندوه و دریغ فراوان درگذشت این هنرمند پیشکسوت عرصه نقاشی، کاریکاتور و گرافیک انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را مقام معظم رهبری، خانواده محترم آن مرحوم، به ویژه همسر ایشان و سایر بازماندگان و یاران همراه ایشان و همه اصحاب هنر انقلاب و آنان که دل در گرو هنر این مرز و بوم دارند، تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوندِ جان آفرین می‌خواهم روح پاکش را در فردوس برین زانو به زانوی اولیای حق به آسودگی و آرامش برساند و به بازماندگان آن مرحوم شکیبایی، سلامتی و عزت دنیا و آخرت عنایت فرماید.»

کد خبر 5548954

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری محمدمهدی اسماعیلی حبیب الله صادقی محمد مهدی اسماعیلی درگذشت چهره ها پیام تسلیت تئاتر ایران موسیقی ایرانی کنسرت موسیقی عکاسی فیلم کوتاه حبیب الله صادقی هنرمندان تئاتر خانه سینما فیلم سینمایی ماه محرم تئاتر شهر درگذشت چهره ها سینمای مستند تماشاخانه شهرزاد انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۹۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، متن پیام حجت الاسلام والمسلمین سید موسی موسوی به شرح زیر است:


بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله وانا الیه راجعون

خبر ارتحال عالم رباني ومجاهد مرحوم ماموستا ملا احمد فخری موجب كمال تاثر گردید. این فقیه بصیر از پیشگامان انقلاب اسلامی و از یاوران صدیق  حضرت امام و مقام معظم رهبری بود وهمواره با زهد و تواضع خاص  توفیق بالائی در خدمت خالصانه به مردم  داشت وشمع جمعی برای یاوران انقلاب بود. اینجانب  این فقدان اسفبار  را محضر روحانیت خدوم و مردم بزرگوار آن منطقه و خانواده و فرزندان ایشان تسلیت عرض نموده، غفران و علو درجات وجبران این ضایعه را از خداوند منان مسئلت دارم.

سیدموسی موسوی
نماینده سابق حضرت امام و رهبری معظم در منطقه کردستان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • پیام تسلیت مجمع روحانیون مبارز به مناسبت درگذشت همسر آیت الله شهید سید مصطفی خمینی
  • پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری
  • پیام تسلیت آیت الله نریمانی در پی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی
  • تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی
  • پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی
  • پیام تسلیت رئیس جمهور در پی درگذشت مرحومه معصومه حائری
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت معصومه حائری
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود