Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید رضا کتانفروش در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در جریان سفر رئیس جمهور ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بخش کشاورزی استان تصویب شد این مبلغ از سه منبع تأمین اعتبار تخصیص پیدا می‌کند.

وی افزود: ۹۰۰ میلیارد تومان از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور ،۱۰۰ میلیارد تومان از طریق وزارت جهاد کشاورزی و ۲۰۰ میلیارد تومان از طریق منابع و اعتبارات استان تأمین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: این اعتبارات برای همه بخش‌های کشاورزی استان از جمله اجرای طرح‌های زیر بنایی و آب و خاک، انتقال آب با لوله، آبیاری تحت فشار، مرمت و لایه‌روبی و مرمت قنوات، تجهیز و نوسازی اراضی سنتی و مدرن، بهسازی کانال رودخانه مزلقان، پوشش سد خاکی لاگز محلات و تغییر و بازسازی سدهای خاکی، احداث کانال درجه سه و چهار زیر دست الغدیر ساوه خواهد بود.

کتانفروش با اشاره به توسعه روش‌های آبیاری نوین در سطح استان مرکزی گفت: بخش اعظم این اعتبارات برای تأمین و توسعه زیر ساخت‌های کشاورزی است که در همین راستا ۱۷۰ میلیارد تومان برای توسعه روش‌های نوین آبیاری، ۲۵۰ میلیارد تومان به منظور لایه روبی و مرمت قنوات و۱۸۰ میلیارد تومان جهت احداث و بهسازی کانال‌های آبیاری عمومی انتقال آب با لوله است که در مجموع ۳۶ فعالیت جهاد کشاورزی در مصوبه رئیس جمهور پیش بینی شده است.

وی افزود: حدود ۳ هزار میلیارد تومان نیز از تسهیلات بانکی برای طرح‌های متقاضی سرمایه گذاری و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی بخش کشاورزی تصویب شده که در مجموع ۹۰ درصد تسهیلات از بانک کشاورزی پرداخت می‌شود.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری جهاد کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: احداث، توسعه و بازسازی باغات استان، حفاظت از خاک و آبخیزداری، احیا و توسعه جنگل، تثبیت شن‌های روان، اصلاح و احیا مراتع احداث، مرمت و بازسازی ایلات عشایر و خرید ماشین آلات راهسازی اداره عشایر، تأمین آب شرب انسان و دام، ساماندهی سکونتگاه‌های عشایری، توسعه صنایع دستی و گردشگر، بهره‌وری ارتقا زنجیره تولید برای عشایر و افزایش سهم شرکت تعاونی عشایر استان نیز جز مصوبات سفر رئیس جمهور به استان مرکزی هستند.

کتانفروش با اشاره به توسعه مجتمع‌های تولیدی و شرکت‌های جهاد کشاورزی گفت: بخشی از این اعتبارات برای تکمیل و توسعه مجتمع‌های تولیدی و شرکت شهرک‌های کشاورزی تولیدی، تحقیقات و انجام پروژه‌های دانش بنیان و تکمیل و تجهیز سایت فرآوری هسته‌های اولیه، تجهیز مرکز رشد و ارتقا آن به پردیس علم فناوری، تجهیز ایستگاه مرکز اصلاح نژاد گوسفند کل کوهی و تکمیل و تجهیز مؤسسه راضی شعبه استان مرکزی پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم در اسرع وقت روال اداری این مصوبات انجام شود که شاهد توسعه بخش کشاورزی در استان مرکزی باشیم.

کد خبر 5548915

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی استان مرکزی بیست و نهمین سفر استانی دولت بوشهر ویروس کرونا سیلاب کرمانشاه آمار کرونا مدیریت بحران اردبیل ماه محرم خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا محرم 1401 بارش باران وقوع سیلاب ایلام کشاورزی استان میلیارد تومان جهاد کشاورزی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۹۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۹ همت اعتبار برای صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مهدی ناصحی، روز دوشنبه در نشست خبری گفت: حدود ۲ سال از عمر صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج می‌گذرد. هنگامی که این صندوق ایجاد شد، میزان بودجه تخصیص یافته معادل ۵ همت (۵ هزار میلیارد تومان) بود و در سال گذشته به ۷ همت رسید.

وی ادامه داد: در حال حاضر، میزان بودجه تخصیص یافته صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج در سال جاری معادل ۹ همت است.

ناصحی با بیان اینکه موضوع حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج در کانون توجه قرار گرفته است، افزود: دولت و وزارت بهداشت به موضوع حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج توجه کرده‌اند و بیمه‌های پایه در جهت پوشش خدمات گام برداشته‌اند. حدود ۲ سال از عمر صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج می‌گذرد اما از شاکله بسیار خوبی برخوردار است.

وی درباره بیماری‌های تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج گفت: ۱۰۷ گروه از بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج تحت پوشش قرار دارند.

کد خبر 6098116 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • جهش تولید در حوزه کشاورزی لرستان
  • اختصاص ۹ همت اعتبار برای صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • فعالسازی ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • آمادگی و تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • تجهیز ۲۰ میلیارد تومانی هنرستان‌های چهارمحال و بختیاری
  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه
  • آینده‌ای روشن با زمین بدون پلاستیک
  • پیشنهاد انتقال اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی