Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سال‌های اخیر رویای فروش زمین در ازای مبلغی اندک به سراغ‌شان آمد و برخی با فروش زمین آبا و اجدادی آواره شهرها شدند و پس از آن زمین‌هایی که باید با تولید سبز می‌شد شاهد سبز شدن ویلاها و آسمان‌خراش‌هایی بودیم که داشت سرسبزی را از چهره استان دور می‌کرد.

با ادامه این وضعیت و سبز شدن ویلاها خیلی‌ها به سرشان که خانه دوم حتی سومی را در استان بنا کنند ولی اکنون جای این تفکر مردم مازندران کمتر به فروش زمین هستند در عوض خیلی از مردمی که قبلا به شهرها رفتند اکنون به روستاها بازگشتند و درحال تلاش در عرصه تولید و کار در مزارع هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تفکر که حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی موجب تأمین امنیت غذایی، توسعه روستایی، توسعه صادرات و ارزآوری و همچنین عاملی برای جلوگیری از فرسایش خاک و بروز سیلاب است، بر هیچ‌کسی پوشیده نیست.

طی سال‌های اخیر خبرهای خوبی از بازگشت اراضی و جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز می‌شنویم که امیدواریم با اقداماتی از جمله مقابله و قلع و قمع شاهد سبز ماندن اراضی در طبیعت شمال باشیم.

حجت‌الله هادیان معاون امور اراضی جهاد کشاورزی مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: در اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها و جلوگیری از تغییرکاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی در سه ماه نخست سال ۱۴۰۱ تعداد ۷۰۷ مورد در مساحتی معادل ۴۴ هکتار شناسایی شد.

وی افزود: در این ارتباط تعداد ۱۵۰  دستور قضایی در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون فوق‌الذکر اخذ و در ۱۷۹ مورد  نیز برابر ماده ۳ قانون در محاکم قضایی کیفری اعلام جرم شده و مجموعا در مساحت ۱۷.۶ هکتار اقدام قضایی به عمل آمد.

معاون امور اراضی جهاد کشاورزی مازندران با اعلام اینکه مجموعا ۲۴۳ مورد دستور و آرای قضایی قلع و قمع در استان اجرا شد، اضافه کرد: در مجموع ۹.۴ هکتار از اراضی به چرخه تولید بازگشت.

هادیان یادآور شد: همچنین تعداد ۲۹ مورد دادنامه قطعی له و ۷۶ مورد علیه جهاد کشاورزی صادر شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اجتناب‌ناپذیر بودن اجرای احکام قطعی قضایی و برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی مجدداً تأکید ما این است هرنوع ساخت‌وساز اعم از احداث بنا، فنس‌کشی، دیوارکشی و حصاربندی بدون گرفتن مجوز در اراضی کشاورزی ممنوع و موجب پیگرد قانونی خواهد بود.

معاون امور اراضی جهاد کشاورزی مازندران گفت: درخواست ما از بهره‌برداران این است قبل از هر اقدامی در اراضی کشاورزی حتماً نسبت به طی مراحل قانونی از طریق امور اراضی جهاد کشاورزی اقدام کنند.

به گزارش فارس، همه می‌دانیم ساخت‌وسازهای غیرمجاز یکی از علل تغییر کاربری‌های غیرقانونی اراضی به شمار می‌رود که به محیط زیست، کشاورزی و اقتصاد روستایی آسیب می‌رساند و با جلوگیری از این ساخت‌وسازها و برخورد با سودجویان، می‌توان امیدوار بود که به اقتصاد روستایی کمک شود و طبیعت همچنان سبز بماند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز زمین خواری امور اراضی جهاد کشاورزی کشاورزی مازندران اراضی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۴۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت : این میزان از سطح یک و نیم هکتار از گلخانه های استان در سال گذشته برداشت شده است. 

شایسته با اشاره به اینکه قیمت هر شاخه گل رز ۲۵ هزار تومان است افزود: گل های رز علاوه بر داخل استان برای فروش به استانهای مشهد و تهران ارسال می شوند. 

وی گفت: ارزش یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز سی و هفت میلیارد و پانصد میلیون تومان است. 

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: ارقام موجود گل رز ، هلندی، زرد، سفید و قرمز است.

در گلخانه های استان ۱۲ نفر فعالیت می کنند. 

دیگر خبرها

  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • ۲۰۰۰ هکتار زمین برای شهرهای مولد کشاورزی استان بوشهر مصوب شد
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد
  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا