Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف اول مرداد ماه در اعتراض به حذف یارانه غذای ترم تابستان مقابل دفتر ریاست این دانشگاه تجمع کرده و از مسئولان دانشگاه خواستند نسبت به تخصیص یارانه غذای ترم تابستان اقدام کنند.

علی محدث زاده پیش‌تر درباره علت این تجمع به ایسکانیوز گفته بود روال دانشگاه به این صورت بوده که در ترم تابستان یارانه‌ای برای غذا در نظر نمی‌گیرد، این موضوع برای دانشجویان خوابگاهی که نسبت به اخذ واحد در ترم تابستان اقدام کرده‌ یا مشغول گذراندن کارورزی و واحدهای آزمایشگاهی هستند، مشکل ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از شیوع کرونا با همکاری شورای صنفی دوره‌های گذشته تخفیفی در نظر گرفته می‌شد تا غذا با یارانه در اختیار دانشجویان قرار گیرد. با توجه به افزایش نرخ تورم و گرانی مواد غذایی در سال جاری، هم دانشجویان و هم دانشگاه در زمینه تغذیه با مشکلات بیشتری مواجه شدند. 

به گفته وی،  شورای صنفی دانشگاه صنعتی شریف اختصاص یارانه غذای ترم تابستان راهیئت رئیسه و رئیس دانشگاه نیز مطرح کرد. برخی از دانشجویان با مشاهده پاسخگو نبودن مسئولان، تصمیم گرفتند نسبت به تجمع اقدام کنند. رئیس دانشگاه صنعتی شریف، معاون دانشجویی به همراه چند نفر از مدیران این معاونت، در این تجمع حضور یافته و پس از گفت‌گو با دانشجویان نسبت به برگزاری جلسه با نمایندگان دانشجویان و چند نفر از اعضای شورای صنفی اقدام کردند. مسئولان دانشگاه اعلام کردند تخصیص یارانه غذا ممکن نیست؛ اما برای حل مشکل تغذیه دانشجویان پیشنهاداتی در زمینه کاهش هزینه قیمت تمام شده غذا، حمایت بنیاد حامیان دانشگاه از برخی دانشجویان با شرایط خاص و تخصیص وام دانشجویی برای این امر ارائه دادند.

براساس اعلام شورای صنفی، با پیگیری‌های شورای صنفی و تلاش معاونت دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف، هزینه طبخ غذا در دانشگاه برای تابستان برای هر وعده غذا، حدود ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

لازم به ذکر است رزرو غذا از طریق سامانه dining.sharif.ir انجام خواهد شد و تحویل غذا نیز در سالن‌های سلف آزاد دانشگاه خواهد بود. زمان تحویل غذا نیز یک ساعت مشخص در ظهر برای وعده ناهار و یک ساعت مشخص در عصر برای وعده شام خواهد بود. براساس طرحی که در جلسه‌ای بین مدیر امور دانشجویی و نمایندگان صنفی پیشنهاد و اصلاح شد، دانشجویان خوابگاهی ۲۰ درصد از هزینه تمام شده هر وعده را به صورت آنلاین در سامانه داینینگ پرداخت خواهند کرد.

مابقی مبلغ غذا به صورت خودکار از وامی که دانشگاه برای دانشجویان درنظر گرفته‌است، پرداخت می‌شود. در انتهای تابستان با توجه به تعداد وعده‌های سفارش داده‌شده از سوی دانشجویان صورت حسابی به دانشجویان تحویل داده خواهد شد که دانشجویان به صورت اقساط و با کارمزد ۲ درصد، پس از اتمام دوران تحصیل خود پرداخت خواهند کرد.

ضمانت وام به صورت تحویل ۳ میلیون تومان سفته و همراهی یک دانشجو به عنوان ضامن به دفتر خدمات دانشجویی خواهد بود. از روز بعد از ارائه ضمانت وام به دفتر خدمات دانشجویی، رزرو غذا از سامانه داینینگ، برای دانشجویان باز خواهد شد. فرم الکترونیکی تقاضای غذای تابستان، به همراه اطلاعیه معاونت دانشجویی به‌زودی در سامانه شاخص بارگذاری خواهد شد.

لازم به تاکید است که کلیه امکان رزرو غذا و مسئله وام، برای دانشجویان خوابگاهی بوده و سایر دانشجویان برای تهیه غذا می‌توانند از سلف اساتید استفاده کنند.

انتهای پیام/

نیوشا یعقوبی کد خبر: 1148979 برچسب‌ها شورای صنفی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: شورای صنفی دانشگاه صنعتی شریف برای دانشجویان ترم تابستان یارانه غذا شورای صنفی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۹۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات دانشجویان مراکشی در حمایت از غزه

به گزارش قدس آنلاین، صدها تن از دانشجویان دانشگاه شهر «الدار البیضاء» مراکش در راستای همبستگی با دانشجویان دانشگاه‌های غربی برای حمایت از نوار غزه تظاهراتی برپا کردند.

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، شرکت‌کنندگان در این تظاهرات با سردادن شعارهایی مخالفت قاطعانه خود را نسبت به هرگونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام و نسل‌کشی ملت فلسطین را محکوم کردند.

آنها همچنین همبستگی خود را با دانشجویان تمام کشورهای جهان حامی فلسطین و در رأس آن دانشجویان آمریکایی اعلام کردند.

در کنار مراکش کشورهای دیگر از جمله ترکیه و یمن نیز شاهد برگزاری تجمعات و تظاهرات در همبستگی با دانشجویان دانشگاه‌های غربی در حمایت از غزه بوده است.

شهرهای مختلف مراکش از جمله رباط پایتخت آن تقریبا هر روز شاهد تجمع‌های گسترده مراکشی‌ها برای اعلام همبستگی با ملت فلسطین و درخواست برای توقف حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه، لغو محاصره و کمک‌رسانی هستند.

از سوی دیگر، همزمان با تظاهرات دانشجویی دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی، دانشجویان اردنی نیز در حال آماده شدن برای برگزاری تجمعات اعتراض‌آمیز برای اعلام همبستگی با ساکنان غزه در روز سه‌شنبه هستند.

در همین رابطه، «انجمن دانشجویی حمایت از مقاومت» با صدور بیانیه‌ای خواستار برگزاری تجمع دانشجویی در روز سه‌شنبه برای حمایت از غزه، ساکنان آن و مقاومت فلسطینی شد.

در این بیانیه همچنین آمده است این تجمع تحت عنوان «دانشجویان اردن از غزه حمایت می‌کنند» با هماهنگی تمامی گروه‌ها و فراکسیون‌های دانشجویی برگزار خواهد شد.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شده و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورده است.

در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت، ساکنان نوار غزه به‌ویژه در شمال نوار غزه در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان در سطح استان بوشهر احداث می‌شود
  • چرایی تشدید اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • تجمع دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در حمایت از دانشجویان آمریکا
  • تجمع دانشجویان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
  • ادامه حمایت دانشجویان ایرانی از خیزش دانشجویان در جهان/ دانشجویان شریف تجمع کردند+ فیلم
  • افزایش ۱۰ درصدی وام ودیعه مسکن دانشجویی در سال تحصیلی آینده
  • حمایت ها از جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی ادامه دارد
  • چرا صدای جنبش‌های دانشجویی عربی در حمایت از فلسطین بلند نمی‌شود؟
  • تظاهرات دانشجویان مراکشی در حمایت از غزه
  • اعتراض دانشجویان شریف به روند کند تعمیر مسجد دانشگاه