Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، نشست خبری آغاز طرح حامیم دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی، اجتماعی سراسر کشور با حضور حجت الاسلام فاطمی پور معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد.

فاطمی پور در ابتدای نشست با تاکید بر اینکه مجموعه نهاد رهبری به عنوان بخشی از بدنه فضای علمی کشور رسالت خود می‌داند که نسبت به فضای فرهنگی دانشگاه حساس باشد و تلاش کند که این محیط علمی بهتر و بیشتر بتواند وظایف خود را در جامعه انجام دهد، گفت: در تابستان امسال پس از شرایط درگیری دوساله کشور با بیماری کرونا و پس از تصمیم به آغاز فعالیت حضوری دانشگاه ها مطالعات مختلفی انجام دادیم برای اینکه بهتر بدانیم در چه وضعیتی قرار داریم و چه تصمیم گرفتیم تا اقداماتی انجام شود که دوباره از فضای مجازی به حقیقی کوچ کنیم و ضمن اینکه از ظرفیت های فضای مجازی و آموزش آنلاین استفاده می کنیم،  بتوانیم به فضای پرنشاط و دغدغه مند دانشگاه ها بازگردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با بیان این نکته که ما نباید همه فعالیت ها و کنش‌ها را به مجازی منتقل کنیم، گفت: تمرکز فعالیت‌ها در فضای مجازی آسیبهایی از جمله گوشه نشینی و فردگرایی، افت تحصیلی به دلیل محدودیتهای فضای مجازی ایجاد میکند. در این دوره شاهد بودیم که حوزه تربیتی و فرهنگی بیشترین ضربه را  خورد. علائم حیاتی این گزاره نیز این است که بسیاری از کانون های فرهنگی و واحدهای فعال دانشجویی با ریزش نیرو و مخاطب و تعداد برنامه مواجه شدند. لذا ضروری است همه کمک بکنند تا آن شور و نشاط و حضورحداکثری و تعاملات و برنامه های پرنشاط و رفت و آمدها و اردوهای دانشجویی و نشست ها و آزاد اندیشی ها همگی احیا شود.

فاطمی پور افزود: طبیعتا سهم ویژه و جدی در این احیا را فعالین فرهنگی دانشگاه به عنوان موتور محرک طراحی و برنامه ریزی فعالیت های فرهنگی به دوش می کشند. لذا به نظر رسید که برنامه ای طراحی کنیم که کمک کند فعالین فرهنگی سیاسی دانشگاه ها دور هم جمع شوند و اشتراک دغدغه و بازخوانی وضعیتی صورت پذیرد و برآن اساس سال تحصیلی جدید را با برنامه ریزی و هم افزایی شروع کنیم.

فاطمی پور در ادامه تصریح کرد: در دبیرخانه ملی که در نهاد تشکیل دادیم، برنامه ای برای تابستان طراحی شده و هر استان نیز یک دبیرخانه مجزا دارد و حتی تا امروز تعدادی از برنامه هابرگزار شده اما عمده این برنامه ها در مرداد و نیمه اول شهریور است. ما از دانشگاه ها خواهش کردیم فعالان تشکل های مختلف خود را شناسایی و دعوت کنند تا حداقل یک هفته قبل از شروع سال تحصیلی در هر استان دورهم جمع شوند و بتوانند مقدمات عضوگیری خود را انجام دهند و در این میان نیز یک محتوای عمیق و اندیشه ای را به مخاطب منتقل کنیم.

وی افزود: محتوای اصلی شامل کتاب های  طرح کلی اندیشه اسلامی،همرزمان حسین و خط امام است و دانشجویان یکی از این سه کتاب را انتخاب می کنند. همچنین در حاشیه این بازدیدها از نمایشگاه های توانمندی جمهوری اسلامی و برخی کارگاه های مهارت افزایی برگزار می شود.

فاطمی پور تاکید کرد: طبق برنامه ریزی‌ها امیدواریم ۱۵ هزار نفر از فعالان دانشجویی در سطح کشور در ابن طرح سهیم شوند و براساس تعداد دانشجو ، به هر استان سهمیه ای اختصاص داده شده است و اردوهای استانی به مدت یک هفته شبانه روزی شکل خواهد گرفت.

فاطمی پور در پایان با بیان اینکه در شهر تهران به دلیل تعداد زیاد دانشجویان برنامه بصورت دانشگاهی برگزار می شود، اظهار کرد: امروز نیاز به چنین برنامه هایی برای بازگشت به فضای دغدغه مند، بانشاط و آگاهی بخش و امیدآفرین پیشین دانشگاه ها احساس می شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نهاد رهبری حجت الاسلام فاطمی پور فضای مجازی دانشگاه ها برنامه ها فاطمی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۷۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصحاب رسانه برای رضای خدا و خدمتگزاری به مردم قلم بزنند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، نماینده ولی فقیه در لرستان در نشست صمیمی با اصحاب رسانه گفت: فعالان رسانه‌ای که خداوند به آنها دانایی و توانایی داده است باید زبان گویای مردم باشند، دغدغه و مشکلات را به گوش مسوولان برسانند و با انتشار مطالب واقعی، از نشر اخبار بدون پایه و تشویش و ناامیدی اذهان عمومی، اجتناب کنند.
حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نظامی مردمی است و برگزاری پرشور انتخابات در کشور ما، گواه این مطلب است، اصحاب رسانه هم باید در جهت رضای خدا و خدمتگزاری مردم قدم بردارند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان، اطلاع‌رسانی درست، نقد منصفانه و تبادل آرا را از مهمترین وظایف اصحاب رسانه خواند و افزود: مطبوعاتی که بر پایه اطلاع‌رسانی صحیح قلم می‌زند، در رشد و کمال ملت تأثیرگذار هستند.
حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی در لرستان در ادامه به برنامه‌های دفاتر امامان جمعه در کشور اشاره کرد و گفت: هر امام جمعه و هر نماینده ولی فقیهی برنامه‌های مدونی دارد که به صورت ماهانه به مدیریت شورای سیاست گذاری ائمه امام جمعه ارسال می‌شود، که هر کدام از این برنامه‌ها نیاز به طراحی و اطلاع رسانی به مردم دارد. 
این دیدار با هدف ایجاد صمیمیت بیشتر اصحاب رسانه با یکدیگر و نماینده ولی فقیه انجام شد تا در آینده همه فعالان رسانه در استان با همدلی، در جهت توسعه و رونق اقتصادی و جهش تولید در استان تلاش کنند.
در این دیدار اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی، دغدغه‌های روز و مطالبات خود را با نماینده ولی فقیه در لرستان در میان گذاشتند.

دیگر خبرها

  • تشریح برنامه‌های هفته بسیج سازندگی استان قم
  • برنامه‌های هفته بسیج سازندگی استان قم تشریح شد
  • تشریح برنامه‌های هفته معلم/ معلم کردستانی نمونه کشوری شد
  • اصحاب رسانه برای رضای خدا و خدمتگزاری به مردم قلم بزنند
  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • طرح‌های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • فعالان حوزه خانواده در«جامعه پردازخانواده» به یکدیگرمعرفی می‌شوند