Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی هنری روز چهارشنبه در همایش توانمندسازی تسهیلگران صندوق‌های قرض‌الحسنه، جهادگران عرصه اقتصاد مقاومتی و مسوولان بسیج سازندگی خراسان جنوبی که در مجموعه یادگاران امام خمینی (ره) روستای بهلگرد بیرجند برگزار شد، افزود: برنامه‌ریزی برای اجرای این طرح و هدایت هدفمند تسهیلات را در قالب این نشست ۲ روزه دنبال خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: برای هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی مرتبط در راستای برنامه‌های اشتغال در این دوره برنامه‌ریزی شده و حضور کارشناسان دستگاه‌های مختلف اجرایی را خواهیم داشت و درخصوص برنامه‌هایی که به‌صورت مشترک دنبال می‌کنیم، هماهنگی انجام خواهد شد.

مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی اظهار داشت: تبیین زنجیره‌های ارزش رسته‌های اشتغال در قالب رسته‌های شغلی مزیت‌دار استان با حضور اساتیدی که در این ۲ روز حضور دارند، برنامه‌ریزی شده است.

وی گفت: نگاه ما در حوزه اشتغال این است که کار به‌صورت فرآیند زنجیره‌ای دنبال شود و در هر حوزه‌ای که مشکل دارند، آن را مرتفع کنیم.

هنری خاطرنشان کرد: همایش‌های تخصصی در حوزه توانمندسازی را به‌صورت محدودتر داشتیم اما امسال این اولین همایشی است که در راستای موضوعات اشتغال با حضور همه دست‌اندرکاران حوزه اشتغال و توانمندسازی در سطح استان برگزار شد.

وی افزود: در راستای توانمندسازی فعالان اقتصاد مقاومتی و مسوولان بسیج سازندگی شهرستان‍‌ها و جهادگران عرصه اقتصاد مقاومتی که در اجرای ماموریت‌های اشتغال و توانمندسازی ما را همراهی می‌کنند، این همایش با حضور ۱۳۰ نفر در شهرستان بیرجند در حال برگزاری است.

مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی عنوان کرد: هدف اصلی همایش این است که با توجه به اینکه زحمت اصلی اجرای ماموریت‌ها را در کف میدان در روستاها و مناطق مختلف این افراد متحمل می‌شوند همچنین هماهنگی اجرای ماموریت‌های بسیج سازندگی در حوزه اشتغال با محوریت تسهیلگری در نقاط مختلف توسط این افراد انجام می‌شود، طرح‌ها با بالاترین کیفیت اجرا شود.

وی گفت: بیش از ۴۷۸ صندوق قرض‌الحسنه در استان خراسان جنوبی با هماهنگی این افراد در روستاها و مناطق مختلف حاشیه شهرها با محوریت مساجد تشکیل شده و تمامی فعالیت‌ها در زمینه‌های مختلف اشتغال از آموزش توانمندسازی، تامین تسهیلات و منابع مالی، بازاریابی با پشتیبانی این صندوق‌ها انجام می‌شود.

هنری با بیان اینکه بیش از ۳۲ هزار نفر در صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیج عضو هستند افزود: تسهیلات بخش کوچکی از فرآیند اشتغال است و تسهیل صدور مجوز در حوزه کسب و کار نیز دنبال می‌شود.

وی به برگزاری نمایشگاه‌های فروش محصولات صندوق‌های قرض‌الحسنه اشاره کرد و گفت: سال گذشته بیش از ۳۰ نمایشگاه بخشی، شهرستانی و استانی برگزار شد و امسال نیز برگزاری این نمایشگاه‌ها در برنامه است.

مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین در قالب طرح مشترکی که با مجموعه شرکت توزیع برق در راستای تهیه و نصب پنل‌های خورشیدی در دست اجراست، ۲ هزار و ۹۰۰ پنل خورشیدی سهمیه استان راه‌اندازی و نصب می‌شود.

وی گفت: برای راه‌اندازی هر پنل ۱۲۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه پیش‌بینی شده است که اقدام جهادی در این حوزه خواهد بود.

هنری اظهار داشت: تاکنون در استان کمتر از ۵۰۰ پنل خورشیدی نصب شده و در قالب یک کار جهادی و انقلابی با همراهی همه دستگاه‌های مرتبط این امر در سال جاری محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه پنل‌های خورشیدی با اولویت مناطق محروم و روستایی پیش‌بینی شده و محدودیتی برای واگذاری نیست گفت: در هر شهرستان و روستا براساس امکان‌سنجی که از طریق شرکت توزیع نیروی برق انجام می‌شود، تعداد پنل‌های قابل نصب در هر منطقه مشخص خواهد شد.

مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی از برگزاری همایش ملی جهادگران شهریور امسال در شهرستان فردوس خبر داد و افزود: به مناسبت ۱۳ شهریور که سالروز سفر جهادی مقام معظم رهبری در سال ۴۷ به منطقه زلزله‌زده فردوس است، مایش بزرگ جهادگران کشور در این شهرستان برگزار خواهد شد و برگزاری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی نیز پیش‌بینی شده است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره جهادگران آسمانی گفت: نهم و دهم مرداد یادواره شهدای جهادگر در قم برگزار می‌شود و خانواده‌های شهدای جهادگر استان نیز در این یادواره حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/۳۶۳۵

منبع: فارس

کلیدواژه: بسیج سازندگی صندوق های قرض الحسنه بسیج سازندگی خراسان جنوبی اقتصاد مقاومتی قرض الحسنه خواهد شد صندوق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۹۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اشتغال برای ۲۵۶۰ نفر توسط بسیج سازندگی گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پاسدار احمد ابراهیمی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ گروه جهادی در استان گیلان فعالیت می‌کنند و به امورات مردم می‌پردازند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با اشاره به حضور میدانی گروه‌های جهادی در حوادث و بحران‌های مختلف بیان کرد: گروه‌های جهادی به صورت سازمان یافته و شناسنامه دار آماده مقابله با هر نوع بحران هستند.

ابراهیمی از ایجاد اشتغال برای ۲ هزار و ۵۶۰ نفر در سطح استان از سوی بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان خبر داد و اضافه کرد: در طی سال گذشته با ۱۱۵۰ فقره وام اشتغال به صورت انفرادی و کارفرمایی و ۲۶۰ میلیارد تومان بودجه معرفی به بانک‌ها در راستای تسهیلات اشتغالزایی ارائه شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج سازندگی در استان که از ۱۴ الی ۲۱ اردیبهشت انجام می‌شود افزود: هدف سازمان بسیج سازندگی خدمت رسانی با بهره گیری از ظرفیت‌های گسترده بسیج و اقشار مختلف مردم است.

مسؤول بسیج سازندگی گیلان از تحویل ۵۰ مسکن مددجویان در هفته بسیج سازندگی خبر داد و بیان کرد: از تعهد ساخت ۷۵۰ واحد مسکن به همت گروه‌های جهادی بسیج سازندگی سپاه قدس ۵۰ واحد مسکن در هفته بسیج سازندگی به مددجویان تحویل داده می‌شود

ابراهیمی از ارائه حدود ۱۵۰۰ خدمت در ایام نوروز و رمضان در گیلان خبر داد و اضافه کرد: در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان ۴۶۸ گروه جهادی شامل ۲۲۲۰ نفر، در دوران عید و رمضان حدود ۱۵۰۰ خدمت مختلف به مردم ارائه کردند.

به گفته وی، در ۶ سال گذشته ۲۰۰۰ مسکن از سوی سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان ساخته و تحویل مردم داده شد.

مسؤول بسیج سازندگی گیلان از اجرای حدود ۸۰۰ کیلومتر آسفالت روستایی در این استان خبر داد و اضافه کرد: از ۸۴۸ کیلومتر آسفالت روستایی تعهد بسیج سازندگی حدود ۸۰۰ کیلومتر طی ۱۵ ماه انجام شده است.

کد خبر 6094290

دیگر خبرها

  • جلوی وارد شدن خسارت به خانه‌های روستای مختاران گرفته شد
  • تلاش برای مردمی کردن اقتصاد در خراسان جنوبی
  • گام های بسیج سازندگی خراسان جنوبی برای مردمی کردن اقتصاد
  • افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی
  • ایجاد اشتغال برای بیش از 7 هزار نفر توسط صندوقهای قرض الحسنه بسیج سازندگی
  • پرداخت بیش از ۲۱ هزار فقره تسهیلات توسط صندوق‌های قرض الحسنه
  • ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی در مشهد دریافت کردند
  • محرومیت‌زدایی امیدبخش بسیج سازندگی در کردستان + فیلم
  • ایجاد اشتغال برای ۲۵۶۰ نفر توسط بسیج سازندگی گیلان
  • آبرسانی سپاه به ۲۰۵ روستای کردستان