Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر ابوالفضل باقری فرد، در دومین کارگاه اعتبار بخشی بین المللی دانشگاه های علوم پزشکی کشور گفت: در وزارت بهداشت برنامه ای با عنوان طرح تعالی و عدالت در نظام سلامت اجرا شده است که در آن مجموعه، معاونت آموزشی نیز برنامه تعالی، عدالت و بهره وری در آموزش را در دستور کار خود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این موضوع که یکی از محورهای مهم فعالیت معاونت آموزشی وزارت بهداشت، بحث بین المللی سازی است، گفت: با توجه به ظرفیت کشور در حوزه آموزش، بین المللی سازی باید از نظر کیفی و کمی توسعه یابد.

باقری فرد افزود: یکی از قدم های مهم دراین راه، بخش اعتباربخشی بین المللی است. این یک افتخار برای کشور در خصوص پزشکی عمومی کشور است که از نظر بین المللی مورد تائید فدراسیون جهانی آموزش پزشکی WFME است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در تشریح نیاز به اعتبار بخشی در بحث آموزش گفت: اعتباربخشی باعث تقویت زیرساخت ها و ارتقاء آموزش می شود. همچنین اعتباربخشی بین المللی زمینه ساز تبادل دانش بین ما و کشورهای دیگر است.

وی اظهار داشت: امیدوارم در فرصتهای آتی بتوانیم اعتباربخشی بین المللی را توسط شرکت های معتبر با تائید وزارت بهداشت انجام داده و در رتبه بندی های بین المللی جایگاه کسب کنیم.

کد خبر 5549072

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران سازمان سنجش وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه جامع علمی کاربردی مرکز سنجش آموزش پزشکی آزمون کارشناسی ارشد دیپلماسی علمی وزارت علوم آموزش مهارتی وزارت علوم تحقیقات و فناوری انتخاب رشته دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه فنی و حرفه ای دانشگاه تهران وزارت بهداشت بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۰۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،سرپرست معاونت آموزش، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: نظر به موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با تاسیس ۲ رشته پرستاری داخلی-جراحی و پرستاری سلامت جامعه در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه، شمار رشته‌های علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ۱۸ رشته افزایش یافت.

دکتر حسن اژدری زرمهری افزود: بعد از بازدید میدانی ارزیابان وزارت بهداشت که بهمن ماه پارسال انجام شد و با توجه به نیاز روزافزون نظام سلامت کشور به پرستاران متخصص در زمینه داخلی-جراحی و سلامت جامعه و همچنین ظرفیت‌های موجود در این دانشگاه علوم پزشکی، شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی با این درخواست موافقت کرد.

وی گفت: هم اکنون دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه دارای ۹۳ عضو هیات علمی و نزدیک به هزار دانشجو با ترکیب ۵۶ درصد زنان و ۴۴ درصد مردان است.

زرمهری افزود: اکنون این دانشگاه دارای رشته‌های پرستاری، هوش‌بری، مامایی، اتاق عمل، فناوری اطلاعات سلامت، علوم آزمایشگاهی، بهداشت محیط، پرتوشناسی، فوریت‌های پزشکی، بهداشت عمومی، بهداشت حرفه‌ای، زیست فناوری، فیزیولوژی پزشکی، بیوشیمی بالینی، یادگیری الکترونیکی، ۲ مجوز دکترای پژوهشی و نیز دکترای پزشکی در چهار مقطع کاردانی، کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته)، کارشناسی‌ارشد و دکترای تخصصی و در چهار دانشکده است.

دیگر خبرها

  • نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • آغاز پانزدهمین همایش بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند
  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه