Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@14:14:19 GMT

نفتکش لانا با محموله خود به ایران برمی گردد

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۰۰۷۷۳

نفتکش لانا با محموله خود به ایران برمی گردد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، با عقب نشینی یونان از تعدی صورت گرفته نسبت به نفتکش تحت پرچم جمهوری اسلامی، این نفتکش با بازپس گیری محموله خود راهی ایران می شود.

منابع دولتی روز چهارشنبه اعلام کردند که بنا به حکم دادگاه عالی یونان انتظار می‌رود نفتکش با پرچم ایران که در بندر پیرئوس این کشور لنگر انداخته، این هفته بخشی از محموله‌های خود را که پیشتر از سوی ایالات متحده توقیف شده بود، باز پس گرفته و به ایران بازگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک مقام دولتی یونان که به دلیل حساسیت موضوع از افشای هویت خود امتناع کرد، حکم دیوان عالی یونان را به نفع جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت که این حکم که هنوز اعلام نشده، روز سه شنبه به اطلاع دولت رسیده است.

یکی دیگر از مقامات دولتی یونان نیز حکم دیوان عالی این کشور مبنی بر رفع توقیف نفتکش لانا را تایید کرد. یکی از سخنگویان دولت یونان نیز اعلام کرد که دولت در مورد تصمیمات دیوان عالی اظهار نظر نخواهد کرد.

نفتکش لانا تحت پرچم ایران بیش از ۲ ماه بود که نزدیک جزیره اویا یونان لنگر انداخته بود. یونان پیش از این نفتکش روسی حامل نفت ایران که ۲ ماه پیش به درخواست دستگاه قضائی آمریکا توقیف کرده بود را آزاد کرد. مقامات یونان این کشتی که حامل ۱۱۵ هزار تُن نفت ایران بود را روز ۱۹ آوریل نزدیک جزیره «ائوبویا» توقیف کرده بودند.

کد خبر 5549151

منبع: مهر

کلیدواژه: ایران یونان نفتکش روسیه اوکراین رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا عراق ترکیه جنگ اوکراین سوریه فلسطین کرانه باختری ایران سرگئی لاوروف اتحادیه اروپا افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۰۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار رضا زارعی با اعلام این خبر گفت: مأمورین پلیس امنیت اقتصادی استان همدان حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه کامیون کشنده که در حال تردد بود، مشکوک می‌شوند.

وی افزود: در همین راستا خودرو نفتکش متوقف و در بررسی از آن مشخص شد کامیون فوق حامل فرآورده نفتی است که در خصوص آن توسط راننده هیچ گونه مدارک قانونی ارائه نشد.

جانشین انتظامی استان افزود: در این رابطه نفتکش موصوف توقیف و مقدار ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق فاقد مدارک قانونی و مجوزهای لازم به ارزش ۹ میلیارد ریال کشف و راننده دستگیر که پرونده آن در مراجع قضائی در حال رسیدگی است.

کد خبر 6095252

دیگر خبرها

  • صادرات دومین محموله ریلی افغانستان به ترکیه
  • حرکت دومین محموله ریلی افغانستان از مسیر ایران به ترکیه
  • انفجار مهیب نفتکش حامل بنزین در آمریکا (فیلم)
  • فیلم/انفجار مهیب نفتکش حامل بنزین در آمریکا
  • کشف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • توقیف محموله خوراک دامی قاچاق در پاوه
  • فیلسوفان بزرگ دربارۀ «ورزش» چه می‌گویند؟
  • محموله ۱۵ میلیاردی لوازم یدکی و لوازم آرایشی قاچاق در توقیف پلیس
  • کتاب صوتی «داستان‌های پارسی» در یونان منتشر شد
  • توقیف محموله بزرگ تخم‌مرغ غیربهداشتی در مازندران