Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-01@08:04:58 GMT

داوران لیگ زیر نظر مدرس اسپانیایی

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۰۰۸۱۱

داوران لیگ زیر نظر مدرس اسپانیایی

به گزارش ورزش سه، خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در گفت‌وگویی با خبرنگار ما در خصوص برگزاری کلاس های داوری پیش فصل توضیح داد: با توجه به اینکه قرعه‌کشی لیگ برتر هم انجام شد و تقریبا تاریخ مسابقات مشخص شد ما هم کلاس پیش فصل را شروع کردیم. چیزی که در حال حاضر حائز اهمیت است این است که ما به خاطر بحث آموزشی، تعداد زیادی را در کلاس شرکت دادیم چون مدرس‌مان، مدرس فیفا و یوفا از اسپانیا است و خواستیم به این‌ بهانه داورهای بیشتری گسیل کنیم که در کلاس باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انشاالله بعد از امتحانات آمادگی جسمانی، قوانین و تست هایی که از داورها می‌گیریم و ثبت نمرات داور، داوران را به تعداد برای هر مسابقه اعزام می‌کنیم.

وی افزود: کسانی که در این کلاس حضور دارند داوران لیگ برتر نیستند؛ ممکن است به ۴۰ درصد مجموعه ای که حاضر هستند، بازی لیگ برتر نرسد و فقط به خاطر باب آموزشی این مسئله این کار را انجام دادیم تا بتوانیم بهترین بهره را از این کلاس ببریم و در نهایت طبق نمرات و تعدادی که ما نیاز دادیم، داوران را به مسابقات اعزام می‌کنیم و باقی داوران هم به مسابقات لیگ یک اعزام خواهند شد.

افشاریان درباره شرایط ورود VAR به مسابقات لیگ برتر عنوان کرد: در ابتدا از‌ مسئولان فدراسیون، آقای ماجدی، آقای کامرانی‌فر، گروه VAR و تمام دوستای که زحمت می‌کشند تشکر می‌کنم. VAR پنج مرحله است؛ ما مرحله اول را طی کردیم و مرحله دوم هم که این است که ما باید با یک شرکت قرارداد ببندیم و تقریبا رو به پایان است. با توجه به اینکه ساختار کشور باید شرکت تحت امر ما در VAR را نهایی کند، منتظر تصمیم نهایی وزارت ورزش هستم. مرحله سوم هم آموزش داوران است که ۳۲ داور را در این دوره آموزش می‌دهیم که داوران بین‌المللی هم هستند. انشاالله که اتفاقات خوبی بیفتد تا داوران دغدغه ای نداشته باشند.

او در مورد زمان احتمالی این اتفاق گفت: گرچه زمان‌بر است اما حدس می‌زنم بتوانیم اواخر فصل تا فصل آینده VAR را در ایران داشته باشیم؛ البته اگر بتوانیم ساختار و مسائل اینترنت را رعایت کنیم و ورزشگاه ها را به روز کنیم. در بدبینانه ترین حالت سال آینده این اتفاق می‌افتد.

رئیس کمیته داوران در پایان بیان کرد: برای کلاس داوران خیلی زحمت کشیده شده و دوستان و تیم دیگری هم پشت صحنه بوده‌اند که این کلاس برگزار می‌شود؛ از دوستان تشکر می‌کنم که کلاس را ساپورت می‌کنند. با توجه به اینکه اسپانسرمان هم در این فصل مشخص شده، اتفاقات خوبی رخ خواهد داد و انشاالله که تمام بچه ها در تمام سطوح داوری چه آقایان و چه خانم ها بتوانیم با ابهت و عزت با مسابقات اعزام شویم.

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: کمیته داوران لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۰۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقط 3 قهرمان به مبارزه در جام حذفی ایران ادامه می‌دهند

از جمع قهرمان های گذشته مسابقات جام حذفی ایران، 4 تیم دیگر هم در مرحله یک هشتم نهایی از دور رقابت ها خارج شدند.

به گزارش طرفداری، تیمهای پرسپولیس، ذوب آهن، سایپا و فجر شهید سپاسی قهرمانان ادوار گذشته مسابقات جام حذفی بودند که در این مرحله با شکست برابر تیمهای آلومینیوم، تراکتور، ملوان و گل گهر از دور رقابتهای جام حذفی کنار رفتند.

قبل از این هم تیمهای استقلال و فولاد و نساجی از جام حذفی خارج شده بودند و امروز تنها تیمهای سپاهان، تراکتور و ملوان تیمهایی هستند که در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی حضور دارند و سابقه قهرمانی در ادوار گذشته را دارند. سپاهان 4 بار، ملوان 3 بار و تراکتور 2 بار عنوان قهرمانی را در این مسابقات کسب کرده اند اما این بار تیمهای گل گهر سیرجان و مس رفسنجان هم در کنار تیمهایی مثل آلومینیوم اراک و هوادار از مدعیان کسب عنوان قهرمانی هستند.

استقلال در مرحله یک شانزدهم نهایی و پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی حذف شدند تا برای اولین بار بعد از 19 سال، تیمهای استقلال و پرسپولیس در جمع 8 تیم برتر جام حذفی غایب باشند. در 19 سال اخیر 4 بار پرسپولیس و 3 بار استقلال عنوان قهرمانی در مسابقات جام حذفی را به دست آورده اند. قطعا بدون استقلال و پرسپولیس، مسابقات جام حذفی ایران جذابیت های زیادی را از دست خواهد داد.

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • معلم نمونه سیستان و بلوچستان از رمز موفقیت خود می‌گوید
  • کرمانی‌ها و کسب ٣ عنوان قهرمانی لیگ برتر در سال جدید
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • برنامه مسابقات مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی اعلام شد
  • واکنش نادال به دومین پیروزی در مسترز مادرید
  • فقط 3 قهرمان به مبارزه در جام حذفی ایران ادامه می‌دهند
  • چند خبر کوتاه از ورزش قزوین
  • سلیمانی: تعلیق مسابقات لیگ ۲ اهمیت جایگاه داوران را نشان داد
  • معرفی داوران و ناظران هفته نوزدهم لیگ برتر هندبال مردان
  • ملی پوشان اهداف پروازی با دست خالی از قطر بازگشتند