Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، سید احسان خاندوزی در مراسم اختتامیه دوره مدرسه تابستانه سیاست‌گذاری اقتصادی که توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از شیرین‌ترین خاطرات من بعد از 25 سال، اولین نشست سیاست‌گذاری پولی که از طرف بانک مرکزی برگزار و ساعات طولانی به جزئیات سیاست‌گذاری پولی پرداخته شد، است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بعد از آن به این نتیجه رسیدم که آنچه که می‌خواهیم انجام دهیم و یا مطالعه و تحقیق کنیم اگر به معطوف به حل مساله برای کشور باشد ارزشمند خواهد بود و کاری حائز اهمیت است که به جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم خیر برساند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: نباید نام این مراسم را اختتامیه می‌گذاشتیم زیرا کمتر از نیمی از راه طی شده و تا چند روز آینده دوره دوهفته‌ای کارورزی شروع خواهد شد و من از مسئولان برگزاری این دوره می‌خواهم که این دوهفته به سه هفته افزایش یابد.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات کشور ناشی از عدم اتصال و ارتباط بین دانش و پژوهش و حوزه اجراست، گفت: گاهی اوقات افرادی در حوزه‌هایی اظهارنظر می‌کنند که اشراف اطلاعات کافی نسبت به جزئیات مسائل ندارند و با توجه به اینکه در حوزه علوم انسانی، امکان آزمایش موضوعات در محیط آزمایشگاهی نیست، وقتی با کسانی که در حوزه اجرا سال‌ها تجربه داشته‌اند، برخورد می‌کنید، می‌توانید تئوری‌ها را تجربیات اقتصادی تفلیق کنید و اتفاق موجب می‌شود دانش آموختگان حوزه اقتصاد با تجربیات و فرایندها در محیط واقعی آشنا شوند.

خاندوزی با اشاره به تجربه خود در مرکز پژوهش‌های مجلس تصریح کرد: ‌زمانی که مدیرکل اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس بودم، هرگاه که موضوع توسعه مناطق آزاد مطرح می‌شد، ما در مرکز پژوهش‌ها اعلام می‌کردیم که این اقدام منفعتی ندارد و بارها گزارش‌های کارشناسی در این باره منتشر می‌کردیم و در کمیسیون‌های مجلس ارائه می‌دادیم.

وی افزود: باوجود نتایج مطالعات و ارائه آن، باز هم قانون‌گذار برای توسعه مناطق آزاد تلاش می‌کرد و به همین دلیل در مرکز این موضوع را آسیب‌شناسی کردیم، یکی از افراد جوان و خوش‌فکر به ما گفت به جای اینکه فقط در رد توسعه مناطق آزاد گزارش دهیم، به این موضوع بپردازیم که منطقه آزاد باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد تا به نفع کشور تمام شود.

وزیر اقتصاد ادامه داد: در همین راستا در قانون برنامه ششم توسعه ماده‌ای گنجانده شد که آن ماده نتیجه تحقیق و پژوهش‌ در این باره بوده است.

خاندوزی با بیان اینکه لازم است کسانی که در دوره کارورزی فعالیت می‌کنند، به گزارش‌های معاونت‌های وزارت اقتصاد دسترسی داشته باشند، گفت: برای این امر با هماهنگی که انجام می‌شود، کسانی که در دوره کارورزی حضور خواهند داشت به گزارش‌ها و داده‌های آماری وزارت اقتصاد دسترسی خواهند داشت.
 
وی افزود: افراد حاضر در دوره کارورزی همچنین می‌توانند در جلسات سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف وزارت اقتصاد مانند هیات مقررات‌زدایی حضور داشته باشند؛ افراد بدون مسئولیت می‌توانند در جلسات حضور داشته باشند و با مسائل و جزئیات سیاست‌گذاری آشنا شوند و قطعا پس از گذشت چند ماه از حضور در این جلسات از نتایج آن بهره‌مند خواهند شد.

منبع: الف

کلیدواژه: توسعه مناطق آزاد سیاست گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۰۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل تورم با افزایش تولید از بن بست خارج می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اعلایی ظهر یکشنبه در مراسم بزرگداشت روز کار و کارگر اظهار کرد: نقش کارگران در تولید بی بدیل است و این نقش تمامی شقوق جامعه کارگری را در برمی گیرد و قابل تقدیر است.

وی افزود: در فضای فعلی کشور و در زنجیره حلقه‌های موجود در جامعه، بنا به دلایل متعدد ضعیف‌ترین حلقه، زنجیره اقتصاد است و باید بر روی آن تمرکز کرد، موضوعی که مورد توجه رهبر معظم انقلاب نیز قرار دارد و ایشان چندین سال است که راهبرد کشور را موضوعات اقتصادی نامگذاری می‌کنند.

اعلایی گفت: بزرگترین مشکل اقتصاد تورم است و بیش از ۵ دهه است که کشور به صورت ملموس و ناملموس از این حوزه آسیب دیده است و بسیاری از ناهنجاری‌های موجود فرهنگی و اجتماعی هم نشأت گرفته از همین موضوع است.

استاندار قزوین با بیان اینکه تورم باعث پیش بینی ناپذیری اقتصاد، بهم خوردن طبقات اجتماعی و از بین رفتن انگیزه کاری و ایجاد اختلال در بسیاری از حوزه‌های دیگر می‌شود، اضافه کرد: تمامی کارشناسان و صاحب نظران در حوزه اقتصاد منطقی‌ترین، معقول ترین و مداوم ترین راه مقابله با تورم را تولید می‌دانند و حتی هر کسی با دانش معمولی خود هم تحلیل کند به این نتیجه می‌رسد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: در شرایط فعلی اقتصادی کشور، تنها راه خارج کردن تورم از بن بست، افزایش تولید است و به همین دلیل باید در کانون توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نقش کارگران و نیروی انسانی در تولید بر کسی پوشیده نیست، ضمن تقدیر از تلاش‌های جامعه کارگری گفت: یکی از سخت‌ترین کارها مدیریت منابع انسانی در شرکت هاست و بنگاه‌های اقتصادی در این زمینه باید تلاش زیادی کنند تا شاهد بهره وری و افزایش تولید باشیم.

اعلایی اضافه کرد: استان در تولید حرف برای گفتن آورد ولی در حوزه بهره وری نیاز به تلاش و همت بیشتر دارد و اعتقاد داریم با امکانات موجود می‌توان تولید بیشتری را رقم زد.

کد خبر 6091206

دیگر خبرها

  • مناطق آزاد کشور ؛ چالش ها وراهکارها
  • پیش‌نیاز پیشرفت و توسعه در هر حوزه، تحقیق و پژوهش است
  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • صدور الکترونیکی مجوز‌ها پیش‌نیاز توسعه اقتصادی و تسهیل مشارکت مردم در کسب‌وکار‌های خرد
  • خاندوزی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای تأمین مالی با نرخ ترجیحی تأیید شد
  • مذاكره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • مشکل تورم با افزایش تولید از بن بست خارج می‌شود
  • وزیر اقتصاد به عربستان می‌رود