Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر اقتصاد گفت: مشکلات کشور ناشی از عدم اتصال و ارتباط بین دانش و پژوهش و حوزه اجراست و گاهی اوقات افرادی در حوزه‌هایی اظهارنظر می‌کنند که اشراف اطلاعات کافی نسبت به جزئیات مسائل ندارند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سید احسان خاندوزی در مراسم اختتامیه دوره مدرسه تابستانه سیاست‌گذاری اقتصادی که توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از شیرین‌ترین خاطرات من بعد از ۲۵ سال، اولین نشست سیاست‌گذاری پولی که از طرف بانک مرکزی برگزار و ساعات طولانی به جزئیات سیاست‌گذاری پولی پرداخته شد، است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: بعد از آن به این نتیجه رسیدم که آنچه که می‌خواهیم انجام دهیم و یا مطالعه و تحقیق کنیم اگر به معطوف به حل مساله برای کشور باشد ارزشمند خواهد بود و کاری حائز اهمیت است که به جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم خیر برساند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: نباید نام این مراسم را اختتامیه می‌گذاشتیم، زیرا کمتر از نیمی از راه طی شده و تا چند روز آینده دوره دوهفته‌ای کارورزی شروع خواهد شد و من از مسئولان برگزاری این دوره می‌خواهم که این دوهفته به سه هفته افزایش یابد.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات کشور ناشی از عدم اتصال و ارتباط بین دانش و پژوهش و حوزه اجراست، گفت: گاهی اوقات افرادی در حوزه‌هایی اظهارنظر می‌کنند که اشراف اطلاعات کافی نسبت به جزئیات مسائل ندارند و با توجه به اینکه در حوزه علوم انسانی، امکان آزمایش موضوعات در محیط آزمایشگاهی نیست، وقتی با کسانی که در حوزه اجرا سال‌ها تجربه داشته‌اند، برخورد می‌کنید، می‌توانید تئوری‌ها را تجربیات اقتصادی تفلیق کنید و اتفاق موجب می‌شود دانش آموختگان حوزه اقتصاد با تجربیات و فرایند‌ها در محیط واقعی آشنا شوند.

خاندوزی با اشاره به تجربه خود در مرکز پژوهش‌های مجلس تصریح کرد: زمانی که مدیرکل اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس بودم، هرگاه که موضوع توسعه مناطق آزاد مطرح می‌شد، ما در مرکز پژوهش‌ها اعلام می‌کردیم که این اقدام منفعتی ندارد و بار‌ها گزارش‌های کارشناسی در این باره منتشر می‌کردیم و در کمیسیون‌های مجلس ارائه می‌دادیم.

وی افزود: باوجود نتایج مطالعات و ارائه آن، باز هم قانون‌گذار برای توسعه مناطق آزاد تلاش می‌کرد و به همین دلیل در مرکز این موضوع را آسیب‌شناسی کردیم، یکی از افراد جوان و خوش‌فکر به ما گفت به جای اینکه فقط در رد توسعه مناطق آزاد گزارش دهیم، به این موضوع بپردازیم که منطقه آزاد باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد تا به نفع کشور تمام شود.

وزیر اقتصاد ادامه داد: در همین راستا در قانون برنامه ششم توسعه ماده‌ای گنجانده شد که آن ماده نتیجه تحقیق و پژوهش در این باره بوده است.

خاندوزی با بیان اینکه لازم است کسانی که در دوره کارورزی فعالیت می‌کنند، به گزارش‌های معاونت‌های وزارت اقتصاد دسترسی داشته باشند، گفت: برای این امر با هماهنگی که انجام می‌شود، کسانی که در دوره کارورزی حضور خواهند داشت به گزارش‌ها و داده‌های آماری وزارت اقتصاد دسترسی خواهند داشت.

وی افزود: افراد حاضر در دوره کارورزی همچنین می‌توانند در جلسات سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف وزارت اقتصاد مانند هیات مقررات‌زدایی حضور داشته باشند؛ افراد بدون مسئولیت می‌توانند در جلسات حضور داشته باشند و با مسائل و جزئیات سیاست‌گذاری آشنا شوند و قطعا پس از گذشت چند ماه از حضور در این جلسات از نتایج آن بهره‌مند خواهند شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خاندوزی وزیر اقتصاد بانک مرکزی سیاست گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۰۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی به نقل از منابع آگاه در نهادهای اطلاعاتی آمریکا نوشت که این سازمان‌ها هیچ مدرکی دال بر مداخله دولت یا ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در مرگ آلکسی ناوالنی، رهبر اپوزیسیون این کشور یافت نکرده‌اند.

به نوشته وال‌استریت‌ژورنال، سازمان اطلاعات مرکزی (سی‌آی‌ای)، دفتر مدیریت اطلاعات ملی و همچنین معاونت اطلاعاتی وزارت خارجه آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که پوتین «به احتمال زیاد دستور قتل ناوالنی را صادر نکرده است.»

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: نظر آمریکا دراین‌باره به برخی نهادهای اطلاعاتی اروپایی منتقل شده است.

پوتین اندکی پس از مرگ ناوالنی در زندان گفت که غربی‌ها به او پیشنهاد داده بودند تا چند نفر از زندانیان روس محسوب در زندان‌های غرب را با ناوالنی معاوضه کند. به گفته رییس جمهور روسیه، او بدون شنیدن کامل صحبت‌های طرف مذاکره‌کننده، با این پیشنهاد موافقت و تاکید کرده که تنها شرط این معاوضه این است که ناوالنی هرگز به روسیه برنگردد.

معاونت ندامتگاه ناحیه یامالو-نِنتس زیر نظر سازمان زندان‌های فدرال روسیه ۱۶ فوریه اعلام کرد که ناوالنی در این زندان مرده است. براساس اعلام مقامات، او پس از پیاده‌روی روزانه دچار ضعف شد و غش کرد و به‌رغم تلاش کادر پزشکی و بیش از ۳۰ دقیقه عملیات احیا، چهره مشهور اپوزیسیون روسیه، جان خود را از دست داد.

کد خبر 6089813

دیگر خبرها

  • دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بود | به انتخابات آمریکا نزدیک شویم ارز صعودی می‌شود
  • جنبه‌های اقتصادی مالكیت فكری مغفول مانده است
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • اعتراف آمریکا به دست نداشتن پوتین در مرگ ناوالنی
  • وال استریت ژورنال: سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا پوتین را در مرگ ناوالنی دخیل ندانستند
  • آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد
  • در همایش ملی مناطق آزاد چه گذشت؟/ قشم و کیش برترین در حوزه اقتصاد
  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • هشدار درباره آینده اقتصاد ایران
  • کشف ۲۵۶ کیسه آرد خارج از شبکه در نهاوند