Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، بارش های موسمی و سیل آسا طی شبانه روز گذشته در شهرستان گراش فارس سبب بروز خساراتی به برخی زیرساخت های شهری و روستایی و تاسیسات زیربنایی در این شهرستان جنوبی شد و یک واحد مسکونی واقع در بافت قدیمی پاقلعه این شهر را به طور کامل تخریب کرد.

محمود طاهر زاده در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: این سکونت گاه‌های ناایمن شامل محمد آباد، سلطان آباد و باغ موسی در حاشیه شهر گراش است که دستور تخلیه ساکنان آنها صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: طی بارش های سنگین شبانه روز گذشته برخی از مناطق و معابر شهری و خیابان ها در مناطق مختلف شهرستان دچار آبگرفتگی شدید شد و سبب اختلال و بروز خساراتی به زیرساخت ها و تاسیسات زیربنایی کرد.

طاهرزاده یادآور شد: طی شبانه روز گذشته بیش از ۳۰ میلیمتر بارندگی در سطح شهرستان داشته ایم که به همین خاطر از نقاط حادثه خیز بسیاری در سطح شهرستان بازدید و امکانات و تجهیزات لازم نیز در این محل ها مستقر کرده ایم.

رئیس ستاد مدیریت بحران گراش بیان کرد: در بارندگی عصر روز گذشته( سه شنبه) همه مسیرهای سکونت گاه‌های حاشیه شهر گراش که بر اثر سیلاب و طغیان رودخانه‌ها مسدود شده بود با همکاری نیروهای عملیاتی و خدماتی بعد از دو ساعت بازگشایی شد.

طاهر زاده با تاکید بر اینکه این سه سکونت گاه در گذشته سابقه آبگرفتگی و سیلاب را دارند، یادآور شد: هم اینک شرایط در گراش عادی است اما با توجه به پیش بینی‌های انجام شده در خصوص بارش‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی و آبگرفتگی معابر، تصمیم گرفته شد تا سه سکونتگاه در حاشیه شهر گراش تخلیه شوند و اهالی این مناطق به جای امن بروند.

پاقلعه ناایمن است

فرماندار گراش همچنین از دستور تخلیه خانه‌های ناایمن در محله پاقعله گراش خبر داد گفت: در بارندگی شب گذشته چند واحد قدیمی و خشتی و گلی در محله پاقلعه قسمت بافت فرسوده شهر گراش دچار خسارت شدید شدند و یک واحد مسکونی هم به طور کامل تخریب شد.

او ادامه داد: با توجه به امکان سیلاب و آبگرفتگی در شهرستان دو مکان مسقف شامل حسینیه ابوالفضل (ع) در خیابان بسیج و سالن چند منظوره صالحین در شهرک پردیس گراش برای اسکان اضطراری در نظر گرفته شده است.

رئیس ستاد مدیریت بحران در شهرستان گراش اعلام کرد: بر اثر بارش شدید باران و وزش تندباد در گراش بیش از ۸۰ اصله درخت در بلوارها و میادین سطح شهر شکسته شده است.

طاهرزاده از فعالیت ۱۴ اکیپ امدادی و خدماتی در سطح شهر گراش هم خبر داد و گفت: همه این اکیپ‌ها مشغول انجام خدمات و امداد رسانی به مردم در مناطقی که دچار سیلاب و آبگرفتگی شدند، هستند.

وی اضافه کرد: عملیات آواربرداری و پاک سازی درختان شکسته شده در محله پاقعله و سطح شهر توسط نیروهای امدادی و خدماتی در حال انجام است و خوشبختانه در طی این حوادث تلفات جانی گزارش نشده است.

فرماندار گراش یادآور شد: بارندگی در شب گذشته موجب آبگرفتگی بیش از ۷۰ واحد مسکونی در سطح شهر گراش شد که بخش بزرگی از آن رفع شده است.

طاهر زاده از تخریب بخشی از آبنمای ورودی روستای کنار زیارت هم خبر داد و افزود: بیشترین خسارت سیل در این شهرستان به بخش راه و ابنیه وارد شده و در صورت خسارت بیشتر به این آبنما راه دسترسی روستاهای کنار زیارت، چک چک، دشت رحمانی و چند آبادی دیگر به مرکز شهرستان قطع می‌شود.

وی افزود: باد و باران در گراش منجر به بروز اختلال و اتصالات کوتاه در شبکه برق شد که در سریع‌ترین زمان ممکن مشکل قطعی برق مرتفع شد و هم اینک هم پایداری کامل در شبکه برق شهر گراش وجود دارد.

رئیس ستاد مدیریت بحران گراش با اشاره به ادامه بارش‌های تابستانی در منطقه جنوب استان فارس و شهرستان گراش گفت: برای مقابله با حوادث احتمالی و بر اساس تصمیمات متخذه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان مقرر شده تا تمامی نیروهای امدادی، اعضای تیم‌های واکنش سریع و تمامی کارکنان در حالت آماده باش قرار گرفته و کلیه مرخصی‌ها لغو شود.

برچسب‌ها گراش تخلیه بافت فرسوده لارستان سیل فارس سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گراش تخلیه بافت فرسوده گراش تخلیه بافت فرسوده لارستان سیل فارس سازمان هواشناسی ستاد مدیریت بحران سطح شهر روز گذشته شهر گراش بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۰۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادواره شهدای تخریب چی در فسا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، دبیر برگزاری یادواره شهدای تخریب چی گفت: نخستین یادواره شهدای تخریب چی لشکر ۳۳ المهدی با عنوان معبرنشینان نور با حضور رزمندگانی از نقاط مختلف فارس، استان‌های هم جوار و بیش از پنج هزار نفر از مردم برگزار شد.
رحم دار افزود: در دوران دفاع مقدس ۲۳ رزمنده فسایی گردان تخریب ۳۳ المهدی به شهادت رسیدند.
دبیر برگزاری یادواره شهدای تخریب چی بیان کرد: پخش سرود، بیان خاطره گویی، اجرای نمایش رشادت‌های نیرو‌های تخریب چی، برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، تجهیزات و اداوات جنگی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
این مراسم با عنوان معبرنشینان نور به همراه با بزرگداشت امامزاده اسماعیل در فسا برگزار شد.
شهرستان فسا در جنوب شرق فارس و در فاصله ۱۵۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • واکنش حماس به دستور تخلیه رفح
  • عضو حماس: دستور تخلیه رفح تحولی خطرناک است
  • تخریب کامل ۳۸۹ واحد مسکونی و تجاری در آتش‌سوزی شفت
  • دستور ارتش اسرائیل برای تخلیه شرق رفح
  • روز ۲۱۳ طوفان‌الاقصی|دستور ارتش اسرائیل برای تخلیه رفح
  • تخریب کامل ۱۲۰ ساختمان در حادثه آتش سوزی شفت
  • برگزاری یادواره شهدای تخریب چی در فسا
  • فیلم قدیمی؛ ترفند افراد خلخالی برای هجوم به خانه مردم!
  • پیاده‌روی چهارراه عضد اراک تعریض می‌شود
  • امدادرسانی به ۱۹ شهرستان درگیر با آبگرفتگی در فارس