Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@19:30:36 GMT

نشان خورشید تابان ژاپن به عراقچی اعطا شد

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۰۱۳۱۶

نشان خورشید تابان ژاپن به عراقچی اعطا شد

به گزارش خبرآنلاین، سفارت ژاپن در ایران اعلام کرد؛ امروز در محل اقامتگاه سفیر ژاپن با رعایت پروتکل های بهداشتی، مراسم دریافت نشان خورشید تابان، ستاره زرین و سیمین توسط دکتر سید عباس عراقچی انجام شد.

در تاریخ ۲۹ آوریل سال ۲۰۲۲ میلادی (به وقت ژاپن) دولت ژاپن نشان خورشید تابان، ستاره زرین و سیمین را به سیدعباس عراقچی (معاون سابق وزیر امور خارجه در امور سیاسی و سفیر اسبق ایران در ژاپن) اعطا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدعباس عراقچی در وزارت امور خارجه جمهور ی اسلامی ایران عهده‌دار مسئولیت‌های بسیار مهمی بوده، از سال ۲۰۰۸ به عنوان سفیر ایران در ژاپن، از سال ۲۰۱۳ به عنوان معاون وزیر امور خارجه در امور حقوقی و بین الملل و از سال ۲۰۱۸ به عنوان معاون وزیر امور خارجه در امور سیاسی، فعالیت داشته و در حفظ و توسعه روابط ایران و ژاپن نقش بسزایی ایفا کرده است.

سفارت ژاپن در ایران برای عراقچی موفقیت‌های روزافزون در زمینه ارتقای روابط دوجانبه آرزومند است.

311311

کد خبر 1655747

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سیدعباس عراقچی امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۱۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی

پائولو رانگل وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفتگوی تلفنی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مناسبات دو جانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفتگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب آقای پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فی‌مابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را به عنوان عامل ریشه‌ای تمامی این تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه دانست.

 پائلو رانگل وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفتگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه  تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشور‌های منطقه  برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

طرفین آخرین دیدگاه‌های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.

 امیرعبداللهیان در این ارتباط اظهار داشت: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرای‌شان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و تحویل‌شان را اعلام کرده ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • وزیر امور خارجه: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تأمین می‌شود
  • پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • بازدید سفیر ازبکستان از موزه افتخارات سپاهان
  • ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد
  • نمایش توانمندی صادراتی اردبیل در نمایشگاه اکسپوی ایران
  • احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی