Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-29@13:48:37 GMT

هجوم طرفداران مقتدی صدر به پارلمان عراق

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۰۱۶۱۸

هجوم طرفداران مقتدی صدر به پارلمان عراق

رسانه‌های عراقی از ورود طرفداران جریان صدر و مخالفان «محمد شیاع السودانی» گزینه چارچوب هماهنگی شیعیان برای تصدی سمت نخست‌وزیری عراق، به منطقه سبز بغداد و سپس پارلمان این کشور خبر دادند.

به گزارش ایسنا، عصر امروز چهارشنبه(۵ تیر) صدها نفر از طرفداران جریان صدر عراق در اعتراض به پیشنهاد «محمد شیاع السودانی» برای منصب نخست‌وزیری عراق به میدان «التحریر» بغداد آمدند و سپس به سمت منطقه سبز بغداد حرکت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الجزیره در این باره گزارش داد که معترضان عراقی که عمدتا از طرفداران جریان صدر عراق هستند، وارد منطقه سبز بغداد محل استقرار نهادهای دولتی و مقرهای دیپلماتیک در بغداد شدند.

این معترضان که به نامزدی محمد شیاع السودانی اعتراض دارند، بدون هیچگونه مقاومت نیروهای امنیتی وارد این منطقه حفاظت شده، شده‌اند.

در ادامه شبکه خبری المیادین گزارش داد که تظاهرات‌کنندگان اکنون وارد مقر پارلمان عراق در منطقه سبز بغداد شده‌اند.

گفته می‌شوند معترضان به دنبال اعتصاب در مقابل ساختمان پارلمان عراق هستند.

این اعتراضات در حالی برگزار می‌شود که همزمان با توافق و اجماع گروه‌های سیاسی شیعه عراق بر سر نخست وزیر پیشنهادی، گزارش‌هایی مبنی بر آمادگی برخی طرف‌ها بر اعتراضات خیابانی برای مقابله با تشکیل دولت منتشر شده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: مقتدی صدر پارلمان عراق منطقه سبز بغداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۱۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هجوم ملخ‌ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهار محال و بختیاری، مدیر جهاد کشاورزی اردل گفت: ملخ‌ها به مزارع کشاورزی روستای لندی حمله کرده و در حال پیشروی هستند.
وحید طهماسبی افزود: کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و مرکز جهاد کشاورزی میانکوه در حال رصد و پایش این مناطق هستند و هر جایی که جمعیت به حدی برسد در همان محل کانون کوبی و سم پاشی صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: این آفت ابتدا از منابع طبیعی شروع به خسارت می‌کند و بعد وارد مزارع می‌شود و مدام میزبان عوض می‌کند و به همین دلیل میزان خسارت دقیق آن مشکل است و مناطق بعدی نقاطی است که در مجاورت کانون‌ها قرار دارد و بسته به میزان خوش خوراکی میزبان متغیر است.

دیگر خبرها

  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • عراق قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • عراق قانون مجازات همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • واکنش مقتدی صدر به تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
  • هجوم ملخ‌ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه