Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی هیات و کانون خادم الرضا(ع)، آیت‌الله علیرضا اعرافی در دیدار مسئولین و جمعی از اعضای هیأت مذهبی خادم الرضا(ع) اضافه کرد: در بحث عاشورا آیاتی تطبیق و تأویل برده شده که یکی از مشهورترین آن‌ها آیه مبارکه « یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِی إِلی‌ رَبِّکِ راضِیَةً مَرْضِیَّةً » است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: معنای اطمینان و آرامش در این آیه یک حالت خاصی است که با آرامش مطرح‌شده‌ای که در روانشناسی مطرح می‌شود تفاوت دارد؛ حقیقت آرامش آنجایی است که ناخدای کشتی توفان‌زده در شرایط توفانی خودش و هدفش را گم نمی‌کند.

مدیر حوزه‌های علمیه ادامه داد: تأمین نیازهای ظاهری اطمینان متعارف است و مدیریت در بحران‌ها آرامش حقیقی است.

وی خاطرنشان کرد: نوع دیگری از تقسیم‌بندی آرامش، شامل اطمینان دنیوی و اخروی و معنوی است؛ کسی که به آرامش معنوی رسیده باشد حتی در زمان مرگ نیز آرام خواهد بود.

اعرافی اوج آرامش را واقعه عاشورا دانست و گفت: این آرامش با منطقی فرا مادی و ملکوتی در عالی‌ترین درجه و در توفانی‌ترین شرایط در عاشورا مشهود است.

وی عاشورا را همچون خورشید روشنی‌بخش عالم بشریت برشمرد و تصریح کرد: کاری مقدس‌تر از این نیست که به‌صورت خودجوش و بدون هیچ پاداش مادی در بزرگداشت این واقعه و یاد شهدای عاشورا مشارکت داشته باشیم؛ این کار، مقدس و بسیار ارزشمند است.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به سطوح مختلف برگزاری مراسم عزاداری در ایام ماه محرم افزود: این امر در دو سطح فرهنگ‌سازی شعائر دینی و همچنین در زمینه ترویج سبک زندگی اسلامی و برگرفته از آموزه‌های مکتب اهل‌بیت قابل‌بررسی و پیگیری است.

وی بیان داشت: یکی از اصلی‌ترین خدماتی که هیأت های مذهبی می‌توانند به مردم شهرها و محلات خود ارائه دهند فقرزدایی و گام برداشتن در مسیر کاهش فاصله طبقاتی است.

اعرافی گفت: ازنظر من اگر در شهری یک‌شب حتی یک نفر گرسنه سر به بالین بگذارد، همه افراد آن شهر در این فقر شریک هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه با تاکید بر ظرفیت‌های عاشورا در سطح بین‌المللی عنوان داشت: هرچه در این عرصه فعالیت کنیم فضا فراهم است و مشتاقان بسیاری در سراسر دنیا تشنه فراگرفتن معارف اهل‌بیت(ع) هستند.

وی با تقدیر از فعالیت‌های هیئت خادم الرضا(ع) گفت: معرفی هیات الگو یکی از مهم‌ترین رسالت‌هایی است که هیآتی همچون خادم الرضا(ع) باید دنبال کنند.

شعاع بین‌المللی و جهانی پیدا کردن فعالیت‌های هیات خادم الرضا(ع)

آیت پیمان رئیس شورای سیاست‌گذاری هیئت خادم الرضا(ع) نیز در ابتدای این دیدار ضمن برشمردن آثار و برکات تداوم فعالیت‌های این کانون دینی، گفت: هیات ها و تشکل‌های دینی وقتی در امور و فعالیت‌هایشان تداوم عمل باشد ریشه پیدا می‌کنند و باقدرت و کیفیت بیشتر می‌توانند برنامه‌های فرهنگی را اجرایی نمایند؛ هیات های مذهبی خادم الرضا(ع) یکی از مصادیق این تشکل‌هاست.

وی افزود: هیات خادم الرضا(ع) از هیئاتی بوده که حتی در دوران اوج شیوع کرونا فعالیت‌های خود را تداوم بخشید.

رئیس شورای سیاست‌گذاری هیئت خادم الرضا(ع) خاطرنشان کرد: شعاع بین‌المللی و جهانی پیدا کردن فعالیت‌های هیئت خادم الرضا(ع) یکی از دستاوردهای بزرگ آن است.

وی حضور مردم در مراسم و برنامه‌های فرهنگی خادم الرضا(ع) را رو به رشد خواند و گفت: خوشبختانه فعالیت مسئولین و اعضای این هیئت در خارج از کشور نیز قابل‌تحسین است.

پیمان، کتاب «خورشید عاشورا» نوشته آیت‌الله اعرافی را از کتب ارزشمند در موضوع واقعه عاشورا دانست و تصریح کرد: شایسته است این کتاب به زبان انگلیسی نیز ترجمه و چاپ شود تا در فضای بین‌المللی هم مورداستفاده عاشقان امام حسین(ع) قرار گیرد.

حمید ناطقی مسئول هیات و کانون خادم الرضا(ع) نیز در این دیدار گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این هیات را تبیین کرد.

برچسب‌ها ماه محرم قم عاشورا امام حسین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ماه محرم قم عاشورا ماه محرم قم عاشورا امام حسین هیئت خادم الرضا ع بین المللی فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۱۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب صدیقه خادم به عنوان نایب رئیس بانوان فدراسیون کبدی

با حکم عباس اورسجی، صدیقه خادم به عنوان سرپرست نایب رئیسی بانوان فدراسیون کبدی منصوب شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، با حکم عباس اورسجی رئیس فدراسیون کبدی صدیقه خادم به عنوان سرپرست نایب رئیسی بانوان این فدراسیون منصوب شد.

خادم دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت و برنامه ریزی بوده و پیش از این معاونت امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان را در کارنامه خود دارد.

پیش از این منصوره ابوجعفری به مدت 3 ماه سرپرست نایب رئیسی کبدی بانوان بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبت ملی روز مریانج/ ۵ هزار نفر در بازار مبل فعالیت می‌کنند
  • انتخاب صدیقه خادم به عنوان نایب رئیس بانوان فدراسیون کبدی
  • صدیقه خادم نایب رییس بانوان فدراسیون کبدی شد
  • فعالیت ۲۰۰ تشکل دانشجویی و ۱۰۰ تشکل فعال استادی در دانشگاه آزاد
  • داور بازی استقلال- تراکتور استعفا داد
  • داور لیگ برتری استعفا داد
  • (عکس) روایت غم‌انگیز رسول خادم از گفتگو با دختر پابرهنه
  • بازدید و رایزنی تجاری ۱۲ هیات خارجی از غرفه گلستان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟