Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-گله‌مندی رییس شورای اسلامی شهر رشت از سخنان استاندار گیلان درباره شورا و بررسی طرح بزرگ ساماندهی فاضلاب رشت از مباحث مطرح شده در جلسه امروز شورای اسلامی شهر رشت بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، گله‌مندی رییس شورای اسلامی شهر رشت از برخی مباحث مطرح شده توسط استاندار گیلان درباره شورا در جلسه پسماند استانداری و بررسی طرح بزرگ ساماندهی فاضلاب رشت از جمله مباحث مطرح شده در جلسه امروز شورای اسلامی شهر رشت بود که عصر امروز برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه با اشاره به 5 مردادماه سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد در دوران دفاع‌ مقدس اظهار داشت: چند روز پس از قبول قطعنامه شورای امنیت توسط ایران، نیروهای عراقی با زیر پا‌گذاشتن توافقات این قطعنامه‌ مجدداً به کشورمان حمله کردند.

محمد حسین واثق کارگرنیا افزود: در ادامه، جان برکفان سپاه، ارتش و نیروهای مردمی و بسیج همچون 8 سال دفاع مقدس به صف دشمن هجوم بردند و دست متجاوزان به خاک کشور را قطع کردند و در جریان این عملیات بیش از 2 هزار نفر از منافقان به هلاکت رسیدند؛ این عملیات نشان‌ داد ملت‌ ایران پای آرمان‌های انقلاب‌ و میهن ایستاده‌اند.

انتقاد استاندار گیلان از فاجعه زیست‌ محیطی در منطقه/ شهرداران و فرمانداران باید پاسخگو باشنداستاندار گیلان: جلوگیری از ورود پساب‌ها و فاضلاب رشت به بستر تالاب انزلی در دستور کار استافزایش 20 درصدی احتکار کالا در گیلان/ 165 میلیارد ریال کالا از ابتدای سال در استان کشف شد

وی با گله‌مندی از برخی مباحث مطرح شده توسط استاندار گیلان در جلسه پسماند استانداری گفت: برخی مباحث مطرح شده درباره شورا جای گله‌مندی دارد؛ استاندار گیلان نباید به عنوان نماینده عالی دولت به جایگاه شورا توهین کند و شورا را ناکارآمد معرفی کند. چرا در جلسات پسماند استان از شورا دعوت نمی‌شود؟

کارگرنیا با بیان اینکه شورای شهر رشت به وظیفه و تکلیف خود عمل کرده است و ما با دلیل و مدرک صحبت می‌کنیم افزود: در بخش پسماند هم مسئولان کشور به گیلان سفر کردند و از نزدیک بررسی کردند از طرفی مسئولیت تامین مکانی مناسب برای تخلیه زباله بر عهده استانداری و سازمان‌های مربوطه است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت خاطرنشان کرد: وزیر هم دستور دادند که مکان جدید برای تخلیه زباله شناسایی و تعیین شود و ما هم پای کار هستیم با این وجود چرا عده‌ای توپ را در زمین شورا می‌اندازند؟ سایر دستگاه‌ها که باید درست عمل کنند کجا هستند؟

کارگرنیا ابراز داشت: 8 میلیارد برای اورهال کردن دو فاز پروژه کود آلی در نظر گرفته شده بود که حدود 8 ماه، این مبلغ در حساب شهرداری بود اما به‌دلیل اختلافات با پیمانکار، این مبلغ پرداخت نشده بود اما اکنون از بودجه شهرداری این پول پرداخت شده تا شرکت مربوطه برگردد.

وی بیان کرد: در اواخر سال گذشته، 20 میلیارد و 975 میلیون تومان اوراق خزانه در شهرداری بود که باید به شرکت مربوطه پرداخت و ثبث سفارش انجام می‌شد اما این اوراق هم همچنان باقی مانده بود و باعث شد شهرداری، دولت و مردم ضرر کنند و زمان از دست برود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر اینکه ما جلوی اعتبارات را نگرفته‌‌ایم و به وظایف خود عمل کرده‌ایم خاطرنشان کرد: هر جا‌ که متوجه شویم بیت‌المال در حال از دست رفتن است سکوت نمی‌کنیم و مقابل کم‌کاری و تخطی‌ها هم خواهیم ایستاد.

رئیس کمیسیون بهداشت شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت رودخانه‌های زردجوب و گوهررود رشت اظهار داشت: وضعیت سلامت این دو رودخانه همواره یکی از دغدغه‌های شهروندان است و در حال حاضر این دو رودخانه وضعیت بسیار بغرنجی دارد.

سیدحسین رضویان با بیان اینکه شوراهای مختلف آمدند و رفتند و مدیریت شهری هم پی در پی عوض شد اما وضعیت این دو رودخانه همچنان در همان وضعیت باقی ماند گفت: فاضلاب‌های مختلف به این دو رودخانه سرازیر می‌شوند و بیمارستان‌ها هم قرار بود فاضلاب تصفیه شده به این دو رودخانه بریزند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان نیز این جلسه با اشاره به پروژه بزرگ ساماندهی فاضلاب رشت با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) اظهار داشت: قرارگاه خاتم این‌ طرح را در اهواز آغاز کرد و پس پیگیری‌ و‌ مذاکرات متعدد طی جلسه‌ای با حضور تعدادی از نمایندگان‌ مجلس گیلان قرار شد این‌ پروژه در رشت هم اجرایی شود.

مازیار علیپور گفت: برای پروژه رفع مشکلات فاضلاب رشت قرار شد درخواست اعتبار 5 یا 7 هزار میلیارد تومانی داشته باشیم و با اجرای این پروژه که یک افق 5 ساله برای آن در نظر گرفته شده بزرگترین انقلاب بهداشتی در شهرستان رشت اتفاق خواهد افتاد تا فاضلاب رشت به سامان برسد.

وی افزود: قرارگاه خاتم هم قول دادند که‌ پس از انجام مقدمات کار، کارگاه را فعال و سریعاً پروژه را آغاز کنند و اجرای این‌ پروژه موجب نجات دو رودخانه شهر رشت و ساماندهی فاضلاب شهر می‌شود و در تلاش هستیم که اعتبارات لازم را اخذ کرده و افق پیش‌بینی شده برای این طرح تا پایان اجرا شود.

انتهای پیام/612

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پسماند پسماند شورای اسلامی شهر رشت استاندار گیلان دو رودخانه مباحث مطرح شده گله مندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۱۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم اجرا شد

سعید خلجی روز چهارشنبه در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان با تاکید بر اینکه از ابتدای دولت مردمی سیزدهم نگاه دولت بر حل مسائل شهری و کمک در این حوزه بوده است، اظهار داشت: طی ۲.۵ سال گذشته ناوگان عمومی شهر زنجان با نگاه حمایتی دولت نوسازی شد در حالیکه در ۱۰ سال گذشته چنین کمکی نشده بود و با کارهای انجام گرفته ۲۴ دستگاه سنگین تحویل شهرداری‌ها شد.

وی گفت:سرانه بودجه شهری از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ برابر با ۳۶۰ درصد افزایش یافته و ۹۴ میلیون‌ متر مربع به فضای سبز شهری اضافه شده که یکی از موفقیت‌های شهرداری های استان همین موضوع است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان گفت: بیش از ۴۵۴ هزار تن آسفالت در سطح شهرهای استان آسفالت‌ریزی شده است که بیش از ۸۰ درصد آمار متعلق به شهر زنجان بوده و این امر کام مردم شهر را شیرین کرده است.

وی به ارزیابی عملکرد شوراهای اسلامی اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۱۱۳ عضو شورای شهر استان در ۲۱ شهر فعالیت می کنند در حالیکه در ارزیابی ها، شورای اسلامی شهر زنجان به عنوان شورای برتر انتخاب شد.

این مسوول با تاکید بر اینکه خدمات این نهاد در بسیاری از موارد به صورت شبانه‌روزی در حال انجام است، ادامه داد: در زمان حاضر شهر زنجان ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که به همت شهردار و اعضای شورا تبدیل به یک کارگاه عمرانی شده است.

خلجی اضافه کرد: طبق ماده ۶۸ قانون شهرداری و شورا باید ۴۰ درصد مجموع درآمد آنها در بخش عمرانی استفاده شود اما در شهر زنجان ۶۰ درصد بودجه‌ در این محل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان با بیان اینکه بیش از ۹۱ درصد مصوبات شورای شهر زنجان مصوب و اجرا شده است، گفت: تاکنون مصوبات مشکل‌داری را در شهر شاهد نبودیم و در شورای اسلامی شهر زنجان بدون هیچ حاشیه‌ای و وابستگی با تمام قدرت، اقدامات لازم در خصوص مسائل شهری انجام می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم اجرا شد
  • ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ مقیاس در زنجان اجرا شد
  • تشریح برنامه‌های هفته بسیج سازندگی استان قم
  • برنامه‌های هفته بسیج سازندگی استان قم تشریح شد
  • رزمایش اهدای ۳۱۳ سری جهیزیه در حرم حضرت معصومه (س) برگزار می شود
  • پروژه بزرگ آبرسانی استان قم به بهره‌برداری می‌رسد
  • برنامه‌های هفته سازمان بسیج سازندگی استان قم اعلام شد
  • رسالت معلمان، هدایت و ارشاد دانش آموزان است
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • ضرورت تسریع در ساماندهی میدان «شهید حسن‌پور» قزوین