Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین رضایی سرپرست فرمانداری رفسنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: بارندگی سمت ارتفاعات داوران شدت بالایی دارد و بیشترین نقطه تمرکز در روستاهای دره‌در، اورج و داوران است.

وی افزود: بندهای خاکی که جهادسازندگی احداث کرده بود بعد از 35 سال آبگیری شدند و سرریز آن هم به رودخانه پیوست و بند پایین داوران آبگیری شد و اکنون آب به سمت فردوسیه آزادگان در جریان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضایی با اشاره به اینکه هیچ سد و بندخاکی را آب نبرده است، به کنده شدن تعدادی تیر برق در روستای دره‌در و قطعی برق و آب این روستا اشاره کرد و گفت: به‌دلیل کنده شدن تعدادی المک گاز در دره‌در از شرکت گاز درخواست کردیم گاز روستا را قطع کند که خسارتی به بار نیاید.

وی تصریح کرد: امشب ستاد بحران شهرستان تشکیل خواهد شد که با دریافت گزارش اعضای ستاد تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی شود که فردا صبح اکیپ‌های امدادی به مناطق اعزام و بررسی کنند و آب و برق را به سرعت وصل کنیم.

سرپرست فرمانداری رفسنجان به بخش نوقات نیز پرداخت و گفت: تنها در جوادیه فلاح آب داخل شهر جاری شده و در شهر سرچشمه نیز رودخانه‌ها جاری شدند و خسارتی گزارش نشده است.

وی خاطرنشان کرد: بین تونل یک و دو جاده رفسنجان به زرند کوه ریزش کرده و راه مسدود است عوامل راهداری در تلاش هستند که مسیر بازگشایی شود.

رضایی با تأکید بر اینکه سیستم بارندگی تا جمعه  فعال است، از مردم درخواست کرد از رفتن به ارتفاعات و حواشی رودخانه‌ها خودداری کنند.

وی یادآور شد: در روستای اودرج آب وارد کوچه‌ها شده و گروه‌های حهادی در منطقه مستقر هستند که در صورت نیاز امدادرسانی کنند.

سرپرست فرمانداری رفسنجان در خصوص قطعی ارتباط تلفن همراه خاطرنشان کرد: با پیگیری که انجام شد ارتباط برقرار شده و تنها در مسیر داوران بعد از تونل به دلیل خسارت به فیبر نوری ارتباط قطع است.

محمدرضا یوسفی مدیر امور برق شهرستان رفسنجان هم با دعوت مردم به صبوری اظهار داشت: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم که برق نقاطی از شهر که قطع شده را وصل کنیم.

وی بیان کرد:در روستاهای دره‌در، دره‌رنج و داوران خطوط اصلی قطع است و امشب ارزیابی می‌کنیم و فردا نسبت به حل مشکل با کمک پیمانکار از کرمان و رفسنجان اقدام خواهیم کرد.

یوسفی عنوان کرد: در حومه شرقی تقریبا برق ۱۵ روستا قطع است و در سطح شهر هم برق بعضی مناطق قطع شده است که در حال رفع مشکل و وصل شدن آن هستیم.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: حسین رضایی سرپرست فرمانداری رفسنجان باران سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۱۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس

به گزارش آخرین‌نیوز به نقل از فارس؛ کپر جودکی روستایی که لک‌لک‌های عاشق آن را به منطقه ویژه گردشگری تبدیل کردند، لک‌لک‌ها در همه فصول سال در روستا حضور دارند و هیچگاه روستا را ترک نمی‌کنند.

کپرجودکی، روستایی در شهرستان بروجرد و در استان لرستان است، این روستا در دهستان همت‌آباد در بخش مرکزی این شهرستان قرار دارد، روستای کپر جودکی با تالاب بیشه دالان بروجرد همسایه است و این همسایگی باعث شده لک‌لک‌ها عاشق روستا و مردم خوب آن شوند.

مردم روستای کپر‌جودکی و ریش‌سفیدان، حضور لک‌لک‌ها را بیش از ۶۰ سال در روستا تایید می‌کنند، آنان لک‌لک‌ها را مایه برکت و آرامش و رونق برای روستا می‌دانند و مزاحمتی برای آنان ایجاد نمی‌کنند.

مردم روستا به خلق و خوی زندگی لک‌لک‌ها آشنا هستند و بسیاری از رفتارهای آنان را متوجه می‌شوند، مثلا پیرمرد روستایی می‌گفت: هنگامی که منقارشان را به هم زده و صدایی از آن درمی‌آورند، در حال ارتباط و صدا کردن جفت‌شان هستند.

اداره برق شهرستان بروجرد نیز سالهای گذشته در اقدامی جالب خطر برق گرفتگی را از لک‌لک‌ها دور کرد و با ایمن سازی تیرهای برق امنیت جانی لک‌لک‌ها را تضمین نمود.

شورای روستا نیز با همکاری خیرین و طبیعت‌دوستان در بالای تیرهای چراغ برق روستا صفحه‌های فلزی نصب کرد تا لک‌لک‌ها به راحتی بتوانند بر روی آن لانه سازی کنند.

در بهار که فصل تخم‌گذاری پرندگان است، لک‌لک‌های عاشق روستای کپرجودکی نیز در آشیانه‌های خود تخمگذاری کرده و جوجه لک‌لک‌های عاشق بسیاری را به دنیا می‌آورند.

خلاصه اینکه در این روزهای بهاری که سرسبزی و طراوت از دشت و کوه و جنگل می‌طراوت، روستای کپر‌جودکی منطقه گردشگری زیبایی است که لک‌لک‌ها میزبان گردشگران هستند، مردم روستا نیز با چهره‌ای گشاده و صمیمیتی وصف ناپذیر از گردشگران و طبیعت دوستان استقبال می‌کنند.

خلاصه اینکه لک‌لک‌ها با حضورشان در روستای کپر‌جودکی گردشگران و طبیعت‌گردان بسیاری از سراسر ایران را عاشق روستا کردند و باعث شناخته شدن آن در پهنه گردشکری ایران شدند.

دیگر خبرها

  • حکایت تسنیم از دانش‌آموزانی که رنج علم دارند + فیلم
  • غرق شدن ۲ کودک در رودخانه مهران بندرلنگه
  • بهره برداری از طرح‌های محرومیت زدایی در ۳۱ روستای استان یزد
  • درخشش بوکسور مراغه‌ای در مسابقات آسیایی
  • اطلاعیه قطعی آب شهرک خاوران تبریز
  • زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس
  • خاموشی چاه‌های کشاورزی در رفسنجان
  • توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر
  • تالاب‌های نقده از وضعیت مطلوب برخودار هستند
  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!