Web Analytics Made Easy - Statcounter

رای دادگاه عالی ورزش پیرامون پرونده جنجالی فوتبال ایران و سرمربی سابق تیم ملی، مارک ویلموتس سرانجام به طرفین ابلاغ شد.

به گزارش "ورزش سه"، روزبه وثوق احمدی یکی از وکلای پرشمار حاضر در این پرونده که از ابتدای فرجام خواهی مجدد ایران در این فرآیند حضور داشته، در شبکه خبر جزئیات رای دادگاه عالی ورزش در مورد فرجام خواهی ایران در رای کمیته انضباطی فیفا را رسما اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جزئیات این رای بنابر گفته های وثوق احمدی به شرح زیر است:

* رأی ویلموتس به 3 میلیون و 325 هزار یورو کاهش یافت
چند ساعت گذشته حکم آقای ویلموتس در دیوان داوری ورزش به بنده ابلاغ شد. در این حکم، رأی اولیه فیفا شکسته شد. ایراداتی که در پرونده توسط وکلای فدراسیون فوتبال که من یکی از آنها هستم، مورد پذیرش دادگاه CAS قرار گرفته است. بخشی از میزان غرامتی که توسط فیفا صادر شده بود، به وسیله دیوان داوری ورزش لغو شده و عدد باقیمانده برای پرداخت به آقای ویلموتس 3 میلیون و 325 هزار یورو تعیین شده است که پیش از این مقداری از این جریمه به او پرداخت شده بود.

* ویلموتس پس از 5 ماه قراردادش را فسخ کرده بود!
زمانیکه آقای ویلموتس قراردادشان را با فدراسیون منعقد کردند، به مدت 5 ماه برای تیم ملی کار کرده بودند. پس از آن، ایشان با ارسال چند نامه با استناد به مقررات فیفا، قرارداد خودشان را به صورت یک جانبه فسخ کردند و پس از آن با یک توافق شفاهی که با فدراسیون فوتبال ایران انجام داده بودند، با دریافت مبلغی مجددا به تمرینات تیم ملی بازگشتند.

* فسخ نخست قرارداد ویلموتس موجه و قانونی بود
آن 2 میلیونی که به ایشان پرداخته شده، تماما برای این سرمربی نبوده و به دستیاران ویلموتس نیز تعلق داشته است. زمانیکه در فیفا به پرونده رسیدگی می شد، اعلام شد به جهت اینکه آقای ویلموتس جداقل 2 ماه کار کرده و دستمزدش را دریافت نکرده و اخطار دریافت مبلغ خودشان را نیز به فدراسیون داده و با این حال نیز فدراسیون به ایشان مبلغی را پرداخت نکرده است، فسخ قرارداد وی موجه تلقی شده و فیفا اعلام کرد که ویلموتس استحقاق دریافت تمام مبلغ قراردادش را دارد. این مقرراتی است که در فیفا وجود دارد و به صراحت ذکر می کند اگر یک طرف قرارداد به تعهداتش عمل کند و طرف مقابل این کار را نکرد، شخص مذکور استحقاق دریافت تمام مبلغ را دارد.
* تحریم های بانکی، یکی از دلایل شکست رأی پرونده بود
طبق قوانین فیفا یک سرمربی می تواند پس از فسخ صحیح تمام مبلغ قراردادش را دریافت کند ولی با دفاعیاتی که انجام دادیم، توانستیم دیوان داوری ورزش را قانع کنیم که آنها به چند جهت با تأیید تمام این مبلغ مخالف هستند. نخستین دلیل تحریم های سنگین بانکی است که آمریکا علیه کشور اعمال کرده است. در این رأی دادگاه داوری ورزش اعلام کرده است: ما تأیید می کنیم که فدراسیون فوتبال ایران تمام تلاش خود را انجام داده است تا بتواند دستمزد ویلموتس را پرداخت کند و این سرمربی قادر به فسخ قراردادش نباشد ولی به دلیل همان تحریم بانکی، این تلاش ها به نتیجه نرسید.    

* مصاحبه ویلموتس، برگ برنده فدراسیون بود
یکی دیگر از دلایل ما که مورد پذیرش دادگاه داوری ورزش قرار گرفت، مصاحبه این سرمربی است. پس از آنکه ویلموتس قراردادش را با ایران فسخ کرد، هدایت هیچ تیمی را برعهده نگرفت و در یک مصاحبه که به زبان فرانسوی از وی منتشر شد، اعلام کرد که نه تنها به هیچ تیمی نمی رود بلکه پیشنهاد 2 باشگاه و 2 تیم ملی را رد کرده است و هیچ احساسی نسبت به آنها ندارد و قصد دارد صبوری کند تا طلبش را از ایران بگیرد.
* مبلغ قرارداد ویلموتس 7.8 میلیون یورو بود
کل مبلغ قرارداد 3 سال و نیم ویلموتس 7 میلیون و 875 هزار یورو بوده است. مبلغ قرارداد سالهای اول و دوم و سوم وی 2 میلیون و 250 هزار یورو و سال سوم نیز یک میلیون و 125 هزار یورو یعنی نصف رقم یک سال بوده است. تاکنون تقریبا به خود آقای ویلموتس نزدیک به یک میلیون و 700 هزار یورو پرداخت شده است.

ادامه دارد....

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال مارک ویلموتس سرمربی آقای ویلموتس مبلغ قرارداد داوری ورزش هزار یورو تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۲۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۱۰۶۷ پرونده تعزیراتی در فروردین سال جاری

ایسنا/قزوین مدیرکل تعزیرات حکومتی قزوین گفت: در تعزیرات حکومتی استان قزوین تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۳ هزار و ۶۷ پرونده تشکیل شده است.

علیرضا حسن‌پور در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آمار عملکرد رسیدگی تعزیرات حکومتی در فروردین ۱۴۰۳ اظهار کرد: در تعزیرات حکومتی استان قزوین تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۳ در بخش کالا و خدمات ۸۹۷ پرونده با مبلغ جریمه و محکومیت ۳۰ میلیارد و ۳۲۳ میلیون ریال، در بخش قاچاق کالا و ارز ۸۸ پرونده با مبلغ جریمه ۱۶ میلیارد و ۱۴۷ میلیون ریال و در بخش بهداشت دارو و درمان ۸۲ پرونده  با مبلغ جریمه ۶ میلیارد و ۹۰۲ میلیون ریال تشکیل شده است.

وی افزود: در مجموع در فرودین ۱۴۰۳ هزار و ۶۷ پرونده در تعزیرات حکومتی استان قزوین تشکیل و مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی قزوین در پایان گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را در سامانه ارتباطی ۱۳۵ ثبت یا برای رسیدگی فوری به تعزیرات حکومتی مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شرط جالب شمسایی برای تمدید قرارداد با تیم ملی
  • هشدار فیفا به محرومیت رئال، بارسا و تیم ملی اسپانیا
  • واکنش دبیرکل فدراسیون فوتبال به قرارداد سرمربی تیم ملی و تعیین پاداش‌ها
  • تبریک اینستاگرامی رییس فیفا به قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران
  • جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط
  • جزییات ناگفته از سرقت بانک ملی توسط کاراگاه پرونده
  • مبلغ وام ازدواج سال ۱۴۰۳ اعلام شد + جزییات
  • جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد
  • تشکیل ۱۰۶۷ پرونده تعزیراتی در فروردین سال جاری
  • اعلام شرایط تخفیف ۱۰ درصدی کل قرارداد واگذاری سرخابی‌ها