Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-06@15:25:42 GMT

تورم؛ کابوس سیاسی امریکا؟

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۰۲۴۶۸

تورم؛ کابوس سیاسی امریکا؟

در حالی که آخرین گزارش شاخص قیمت مصرف کننده نشان می‌دهد که تورم ایالات متحده همچنان به شکستن رکورد‌های جدید خود ادامه می‌دهد، دولت بایدن به صرف هزینه‌های هنگفت متهم شده است. جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده و دولت او در مورد آخرین گزارش CPI، که جزئیات قیمت‌های مصرف‌کننده در ماه ژوئن را نشان می‌دهد اختلافات زیادی پیدا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ایالات متحده، هزینه‌های نفت، بنزین، برق، مواد غذایی و خودرو ماه به ماه به افزایش خود ادامه داده است.

در این بین کارشناسان بر این باورند که تورم قدرت سیاسی دموکرات‌ها را کاهش داده است و حال جمهوری‌خواهان می‌توانند قدرت سیاسی دموکرات‌ها را به چالش بکشند.

کاخ سفید در ۱۳ ژوئیه ۲۰۲۲ پس از انتشار گزارش CPI اعلام کرد: نرخ تورم سرفصل امروز به طور غیرقابل قبولی بالا است. دولت بایدن افزود:" انرژی به تنهایی نزدیک به نیمی از افزایش ماهانه تورم را تشکیل می‌دهد. "
سناتور جو منچین مدعی شد: تورم به طور قطع بسیاری از مردم را می‌کشد
دولت بایدن همچنین با سناتور جو منچین که روز جمعه به مجری رادیو ویرجینیای غربی توضیح داد که بایدن هنوز در مذاکرات بودجه "درگیر" است، سر و کار دارد. مانچین به مجری رادیو گفت که «تورم مطلقاً بسیاری از مردم را می‌کشد» و او مخالف بخش‌های خاصی از طرح آب و هوایی بایدن است.

این عضو حزب دموکرات ویرجینیای غربی تاکید کرد که تورم یک "خطر آشکار و فعلی برای اقتصاد ما است. "

این سناتور افزود: در بالاترین تورمی که در ۴۰ سال گذشته اتفاق افتاده است جای هیچ اشتباهی نیست.

در همان روز، بایدن عدم حمایت لازم برای قانون تغییرات آب و هوایی دولت را پذیرفت. بایدن خاطرنشان کرد، با این حال، او قصد دارد از "هر قدرتی" که به عنوان رئیس جمهور در اختیار دارد برای ادامه مبارزه با گرمایش جهانی استفاده کند.

در بحبوحه تورم داغ، مخارج دولت همچنان بالاتر و بالاتر می‌رود. در حالی که بایدن و دموکرات‌ها در مقابل رسانه‌ها با جمهوری‌خواهان مبارزه می‌کنند، تلاش‌های دو حزبی به میزان زیادی به هزینه‌های دولت آمریکا دامن زده است.

به گفته روزنامه‌های آمریکایی بایدن در سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۸۰۳ میلیارد دلار برای تأمین هزینه‌های نظامی درخواست کرد و کنگره خودسرانه آن را ۳۷ میلیارد دلار افزایش داد و به ۸۴۰ میلیارد دلار رساند.

پنج روز پیش، خزانه داری ایالات متحده و آژانس توسعه بین المللی ۱.۷ میلیارد دلار دیگر به دولت اوکراین کمک کردند. برآورد‌ها نشان می‌دهد که دولت آمریکا حداقل ۶.۸ میلیارد دلار به اوکراین کمک کرده است که شامل مزایای دیگری مانند دسترسی به هلیکوپتر‌های Mi-۱۷، هویتزر‌های M ۷۷۷، سامانه‌های MANPAD، موشک‌های هدایت شونده ضد تانک و موشک‌های چیتا، جاولین، میلان و هارپون می‌شود.

علاوه بر مخارج دولت ایالات متحده، بانک مرکزی این کشور به ادامه چاپ مبالغ هنگفت دلار متهم شده است، زیرا گزارش‌ها نشان می‌دهد دارایی‌های فدرال رزرو در هفته گذشته با رشد ۴ [میلیارد دلاری]به ۸.۸۹۶ [تریلیون]دلار رسیده است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده دولت قیمت های مصرف کننده قدرت سیاسی دموکرات ها ایالات متحده میلیارد دلار نشان می دهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۲۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها

در یک نظرسنجی جدید، تعداد بیشتری از آمریکایی‌ها نامزد احتمالی جمهوری‌خواهان در انتخابات ۲۰۲۴ را در مقایسه با رقیب دموکراتش در موضوعات اقتصاد و تورم قابل اعتماد دانستند.

به گزارش مشرق، آمریکایی‌ها در نظرسنجی جدید ای‌بی‌سی نیوز/ایپسوس اقتصاد و تورم را از موضوعات اصلی برشمردند و ۸۸ درصد آن‌ها گفتند اقتصاد در تصمیم‌گیری برای رأی دادن به چه کسی مهم است و ۸۵ درصد نیز همین نظر را در مورد تورم داشتند.

در این نظرسنجی ۴۴ درصد گفتند به ترامپ برای مدیریت تورم اعتماد دارند، در حالی که ۳۰ درصد همین نظر را درباره بایدن داشتند. درصد قابل توجه‌ای (۲۵ درصد) هم گفتند که به هیچ یک از این دو نفر در این موضوع اعتماد ندارند.

چهل و سه درصد (۴۳%) از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفتند که وضعیت مالی آن‌ها از زمان ریاست‌جمهوری بایدن بدتر شده، ۴۰ درصد گفتند که تقریباً همان وضعیت را دارند و ۱۶ درصد هم گفتند که وضعیت بهتری دارند.

پرسش درباره رقابت فرضی بایدن و ترامپ هم در این نظرسنجی نشان داد رقابت همچنان بین این دو نفر نزدیک است.

ترامپ حمایت ۴۶ درصدی و بایدن ۴۴ درصدی را در بین همه شرکت‌کنندگان به دست آورد، اما در بین رای‌دهندگان ثبت‌نامی (که احتمال رای دادنشان بیشتر است) وضع بایدن بهتر بود و از حمایت ۴۶ درصدی در مقابل ۴۵ درصد ترامپ برخوردار شد.

این نظرسنجی با شرکت دو هزار و ۲۶۰ آمریکایی بین ۲۵ تا ۳۰ آوریل (ششم تا ۱۱ اردیبهشت) انجام شد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها
  • تعلیق تحویل مهمات به رژیم صهیونیستی توسط آمریکا
  • آکسیوس : تعویق ارسال محموله سلاح از آمریکا به اسرائیل
  • آمریکا ارسال محموله سلاح به مقصد اسرائیل را متوقف کرد
  • دوقطبی خطرناک برای بایدن/ اعتراضات دانشجویی شگفتی انتخابات را رقم خواهد زد؟
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است
  • صبر امریکا لبریز شد؛ اگر حماس آتش‌بس را نپذیرید از قطر اخراج می‌شوند؟
  • نشریه تایم: حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!