Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@17:13:21 GMT

خواص شگفت‌انگیز کاهو

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۰۲۸۴۸

امروزه کاهو به‌طور گسترده در انواع سالادها استفاده می‌شود و فواید فراوان آن برای سلامتی به‌اثبات رسیده است. ناطقان: کاهو سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است. کاهو برای افرادی که به دنبال تناسب اندام و کاهش وزن هستند بسیار کمک می‌کند، مصرف کاهو برای خانم‌هایی که به مراقبت از پوست و جوان ماندن پوست صورت اهمیت می‌دهند نیز بسیار مناسب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پیشگیری از کاهش توده‌ استخوان

کاهو منبعی غنی از مواد معدنی است. از مس و آهن گرفته تا منیزیم، منگنز و فسفر همگی به افزایش غلظت مواد معدنی موجود در استخوان‌ها کمک می‌کنند. همچنین کاهو سرشار از ویتامین K بوده و رشد سلولی را افزایش داده و از کاهش توده‌ استخوان پیشگیری می‌کند. علاوه بر افزایش سن، کمبود هر یک از این مواد معدنی خطر پوکی استخوان را در شما افزایش می‌دهد.
حفظ سلامت قلب

مقدار خوبی از آهن در برگ‌های کاهو وجود دارد که به گردش خون در بدن و پیشگیری از بیماری‌های مختلف قلبی کمک می‌کند. آهن یک عنصر کلیدی در تولید گلبول‌های قرمز خون است. گلبول‌های قرمز اکسیژن و مواد مغذی را به جاهای مختلف بدن که به آن نیاز دارند، حمل می‌کند. این امر می‌تواند سطح انرژی و سرعت بهبود و ترمیم زخم‌ها را افزایش بدهد.
پیشگیری از بروز علائم پیری

وجود مقدار زیادی ویتامین A و ویتامین C در کاهو به آن معناست که این سبزی می‌تواند به سلامت پوست‌ کمک بکند. ویتامین سی در کلاژن‌سازی و تمامی سلول‌ها و بافت‌های بدن نقش مهمی دارد. ویتامین A نیز نقش آنتی‌اکسیدانی داشته و تأثیرات منفی رادیکال‌های آزاد را بر سلول‌ها کاهش می‌دهد.

درنتیجه باعث جلوگیری از بروز چین و چروک و لکه‌های پوستی می‌شود، انعطاف‌پذیری پوست را افزایش داده، به درخشش پوست و پیشگیری از پیری کمک می‌کند.
تقویت سیستم ایمنی

از دیگر خواص کاهو می‌توان به تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد. بخش عمده‌ شهرت ویتامین C به‌خاطر تاثیرش بر دستگاه ایمنی است. ویتامین C می‌تواند تولید گلبول‌های سفید خون را که اولین لایه‌ دفاعی بدن هستند، افزایش بدهد. همچنین ویتامین C به‌عنوان آنتی اکسیدان عمل کرده و استرس اکسیداتیو را کاهش می‌دهد.
کاهش وزن

کاهو کالری پایینی دارد و مقدار فیبر آن نسبت به کالری‌ این سبزی بالاست. درنتیجه اگر به‌دنبال کاهش وزن هستید، کاهو می‌تواند با ایجاد سیری، شما را به اهداف‌تان نزدیک‌تر بکند. همچنین کاهو محتوی ویتامین‌های گروه B است. درنتیجه موجب تحریک سوخت‌وساز شده و با افزایش چربی سوزی و کاهش ذخیره‌ چربی‌ها می‌تواند به کاهش وزن کمک بکند.
درمان بی‌خوابی

یکی دیگر از خواص کاهو برای سلامتی درمان بی‌خوابی است. مقادیر پایین منیزیم می‌تواند تولید پیام‌رسان‌های عصبی را تنظیم کرده و موجب ترشح هورمون سروتونین بشود. سروتونین در ایجاد احساس خوب در بدن و آرامش ذهن و بدن موثر است.
تقویت بینایی

تقویت بینایی یکی دیگر از خواص کاهو است. بتاکاروتن، ویتامین A و ویتامین C موجود در کاهو بر سلامت چشم تاثیر مستقیمی دارند. بتاکاروتن به ویتامین A تبدیل می‌شود و با استرس اکسیداتیو در شبکیه مبارزه می‌کند. درنتیجه از بروز بیماری تباهی لکه‌ زرد  جلوگیری کرده و بروز آب مروارید را به‌تاخیر می‌اندازد. برچسب ها: خواص ، کاهو ، سلامتی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: خواص کاهو سلامتی مواد معدنی ویتامین A ویتامین C

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۲۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش‌های بدون سلبریتی شگفت‌انگیز هستند/تئاتر باید تماشاگر را به چالش بکشد

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «اسب قاتلین» از ۱۹ فروردین تا ۳۱ اردیبهشت ساعت ۱۹ در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه است. فرزاد پریدار، این روز‌ها در نمایش «اسب قاتلین» نقش کشیش یا مانوس را بازی می‌کند.

پریدار درباره تجربه حضورش در «اسب قاتلین» به خبرنگار آنا گفت: در نسخه اصلی نمایشنامه؛ کشیشی به نام مانوس به واسطه طمع، خودش را به شیطان می‌فروشد. ولی در اجرای ما به صلاحدید کارگردان، مانوس در واقع فردی کلاهبردار است که خود را به جای کشیش جا زده است و این کار من را به عنوان بازیگر دچار چالش می‌کند، چون درواقع باید دو نقش بازی کنم، ولی وجه تمایر نقش من نسبت به بقیه نقش‌ها این است که یک تیپ را بازی می‌کنم و از آن‌جایی که من ذاتاً بازیگر تیپیکال هستم این نقش برایم جذاب است.

او ادامه داد: تماشاگر در نمایش «اسب قاتلین» با اعجاز نور، صدا و قاب‌های زیبایی روبرو می‌شود. وجه تمایز نمایش «اسب قاتلین» نسبت به نمایش‌های دیگر تغییر صحنه است، صحنه‌ها خیلی سریع و در تاریکی مطلق از این رو به آن رو می‌شوند و واقعا چیزی شبیه شعبده بازی اتفاق می‌افتد.

پریداربه اهمیت نوردر این نمایش اشاره کرد و گفت: محمد هاشم زاده کارگردانی است که کار با نور را خیلی خوب می‌فهمد و در این نمایش هم به بهترین شکل از نوراستفاده کرده و در واقع نور جزئی از بازی و بازیگر‌های اصلی این نمایش است.


او با اشاره به این‌که نمایش «اسب قاتلین» روایت خطی ندارد توضیح داد: همین موضوع باعث می‌شود تماشاگر وقتی به خانه می‌رود هم ذهنش درگیر این نمایش می‌ماند، پازل‌ها را کنار هم می‌چیند و از کشف‌های جدیدش لذت میبرد. این به چالش کشیدن فکر تماشاگر به نظر من بسیار جالب است و خیلی از مخاطبان به ما گفتند یا برایمان نوشته‌اند که این نمایش را باید چند بار دید.

این هنرمند شیرازی اجرا در تهران را برای کسانی که از استان‌ها و شهرستان‌های دیگر می‌آیند رویدادی بزرگ ارزیابی کرد و افزود: به هر حال تهران پایتخت است و هنرمندان بهتر دیده می‌شوند. مخاطبینی که در پایتخت تئاتر می‌بینند حرفه‌ای‌تر هستند، چون تئاتر‌های مختلف ازشهر‌های ایران و حتی خارج از کشور دیده اند و برای بازیگر اجرا در مقابل مخاطبی که تئاتر را می‌شناسد خیلی ارزشمند است و باعث می‌شود که بیشتر تلاش کند و در نتیجه اجرای با کیفیت تری ارائه کند.

پریدار افزود: ما هیچ سلبریتی نداریم، ولی نمایش اسب قاتلین در چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر بیشتر جوایز را کسب کرد. متاسفانه بعضی اوقات، فقط حضور سلبریتی برای مخاطبین اهمیت دارد و خیلی‌ها به تماشای آثاری که چهره‌های شناخته شده ندارد نمی‌روند، درحالی که حضور یک بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون و تئاتر؛ به تنهایی تضمین خوب بودن آن اثر نیست و همچنین ممکن است تماشای نمایشی که هیچ چهره‌ای ندارد، تماشاگر را شگفت زده کند.

این بازیگر، حضور هنرمندان شهر‌های دیگر در تهران را در ارتقا سطح تئاتر کشور بسیار موثر دانست و گفت: در تهران سطح رقابت از سایر استان‌ها بالاتر است و وقتی هنرمندان شهر‌های دیگر برای اجرا به تهران می‌آیند سعی می‌کنند به بهترین خودشان تبدیل شوند و این انگیزه‌ای است که بازیگر، تلاش کند از لحاظ تجربه اجرا ومطالعه و سواد کاری؛ سطح خود را ارتقا بدهد و از مسئولین و دست‌اندرکاران حوزه نمایش درخواست می‌کنم از پتانسیل شهرستان‌ها بیشتر استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کیفیت شگفت انگیز و هنر عکاس در ثبت تصاویر از یک سرخرطومی
  • افزودنی های بتن
  • آنچلوتی و پرز، زوج قرن برای ساختن دهه شگفت‌انگیز
  • معجزه آب سیب زمینی ؛ فواید و خواص آب سیب زمینی را بشناسید
  • تاثیرات شگفت انگیز مصرف روزانه پیاز
  • (ویدئو) خلق نقاشی‌های شگفت‌انگیز با ذره‌بین
  • (ویدئو) ماجرای بارش شگفت‌انگیز ماهی از آسمان یاسوج چه بود؟
  • ذره‌بین در دست هنرمندان: خلق نقاشی‌های شگفت‌انگیز با ذره‌بین (فیلم)
  • نمایش‌های بدون سلبریتی شگفت‌انگیز هستند/تئاتر باید تماشاگر را به چالش بکشد
  • مسی و رکورد شگفت انگیز در سال ۲۰۲۴