Web Analytics Made Easy - Statcounter

عظیم طهماسبی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شرکت در حال ادامه روند اداری است و راه‌اندازی شرکت هندلینگ خصوصی در فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند شرکت‌های هواپیمایی را بیشتر راغب به برقراری پرواز در مرکز استان می‌کند.

وی اظهار داشت: ورود بخش خصوصی برای راه‌اندازی شرکت هواپیمایی و هندلینگ (خدمات فرودگاهی) از جمله راهکارهای حل مشکلات پروازی در استان خراسان جنوبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی گفت: کمبود ناوگان مختص بیرجند نیست و در بسیاری از مسیرهای پروازی دیگر شهرهای کشور نیز مشکل کمبود ناوگان مشهود بوده است.

وی یکی از راهکارهای حل مشکل کمبود پرواز را راه‌اندازی شرکت هواپیمایی با مالکیت سرمایه‌گذاران خراسان جنوبی عنوان کرد و افزود: راهکارهای افزایش و حل مشکلات پروازها در بسیاری از جلسات به مسئولان استان  پیشنهاد شده و حمایت از یک شرکت هواپیمایی فعال کشور با اعطلای تسهیلات یکی دیگر از راهکارهای افزایش پروازها به مرکز استان است.

طهماسبی با اشاره به ۲ فرودگاه فعال استان در شهرهای بیرجند و طبس گفت: فرودگاه‌های مشهد و زاهدان نزدیکترین به مرکز استان است که فرودگاه بیرجند تا فرودگاه مشهد ۴۹۸ کیلومتر و تا فرودگاه زاهدان ۴۶۶ کیلومتر فاصله دارد.

وی اضافه کرد: فرودگاه طبس نیز با مشهد ۵۵۸ کیلومتر و با بیرجند ۳۰۰ کیلومتر فاصله دارد.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی با اشاره به تعداد پروازهای فرودگاه بیرجند گفت: آمار پرواز این فرودگاه از ابتدای امسال تا ابتدای تیر ماه ۲۶۰ پرواز بوده که توسط شرکت‌های ایران ایر، ماهان و پارس ایر انجام شده است.

وی عنوان کرد: در این ۲۶٠ پرواز هشت هزار و ۲۷۲ مسافر ورودی و ۹ هزار و ۲۳۸ نفر مسافر خروجی داشتیم.

طهماسبی گفت: مرکز استان روزانه ۲ پرواز ۱۵٠ یا ۱۶٠ نفری در مسیر تهران - بیرجند - تهران نیاز دارد که یک پرواز باید ساعات ابتدایی صبح و پرواز دوم بعد از ظهر یا غروب انجام شود.

وی افزود: با بررسی آمار و درخواست‌ها پیش‌بینی می‌شود روزانه حدود ۳۰۰ تا ۳۲۰ مسافر رفت و برگشتی به مقصد پایتخت داشته باشیم و به مقصد مشهد هم روزانه به‌طور میانگین ۶۰ نفر تقاضا داریم.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی با بیان اینکه کل هفته به غیر از پنجشنبه‌ها در مسیر تهران - بیرجند - تهران پروازها برقرار است گفت: تعداد ۶ پرواز در هفته توسط پارس ایر برقرار شده که ظرفیت جابه‌جایی ۴۸ مسافر را فراهم کرده است.

وی اظهار داشت: شرکت پارس ایر بتازگی ۲ فروند هواپیمای دیگر به ناوگان خود اضافه کرده که در حال رایزنی هستیم در صورت امکان پس از دریافت مجوز پروازی یک پرواز دیگر توسط این شرکت در مرکز استان فراهم کنیم و با برقراری این پرواز بسیاری از مشکلات کمبود پروازها در استان برطرف خواهد شد.

طهماسبی با تاکید بر اینکه فرودگاه در دست ساخت یا مطالعه در استان نداریم، درخصوص باند امداد و نجات شهرستان فردوس گفت: شهرستان فردوس دارای یک باند امداد و نجات است که در زمان وقوع بلایای طبیعی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد و در حال حاضر این باند در اختیار مدیریت بحران استانداری است.

وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف اصلی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تامین زیرساخت‌های فرودگاهی است افزود: طی سال‌های گذشته زیرساخت‌های مناسبی در فرودگاه بیرجند فراهم شده و در حال حاضر تمامی امکانات و زیرساخت‌های لازم برای پذیرش پروازهای بین‌المللی در فرودگاه موجود است لذا به جهت پذیرش پروازهای داخلی و بین‌المللی هیچ گونه مشکل و کمبودی در فرودگاه مرکز استان نداریم.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی درباره برقراری پرواز در سایر مسیرهای پرتردد کشور گفت: به دلیل تحریم‌های ظالمانه شرکت‌های هواپیمایی در شرایط کمبود ناوگان مشغول خدمات‌رسانی هستند.

وی افزود: تعداد هواپیماهای آماده پرواز در کشور محدود بوده و اکثر این هواپیماها بدنه متوسط با حداقل ظرفیت ۱۶۰ نفری به بالا دارند همچنین کمبود یا نبود تقاضا در مرکز استان علت اصلی تمایل نداشتن شرکت‌های هواپیمایی به برقراری پرواز در مسیرهایی همچون اصفهان، شیراز و کیش است.

طهماسبی عنوان کرد: شرکت‌های هواپیمایی نیز به دلیل مشکلات اقتصادی بیشتر مسیرهای پروازی را برنامه‌ریزی می‌کنند که مطمئن به فروش صندلی بالای ۹۰ درصد باشند.

وی درخصوص پروژه توسعه و بهسازی ترمینال فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند گفت: این پروژه یکی از پروژه‌های شاخص در استان است که پیشرفت ۹۸ درصدی دارد و انتظار است اواخر مهر ماه مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی بیان کرد: پس از بهره‌برداری از ترمینال جدید، ساختمان ترمینال فعلی فرودگاه وارد فاز بهسازی خواهد شد و با اتمام پروژه توسعه و بهسازی، ظرفیت ترمینالی فرودگاه بیرجند ۲۰۰ درصد افزایش می‌یابد.

برچسب‌ها شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران بیرجند پرواز خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران بیرجند پرواز شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران بیرجند پرواز خراسان جنوبی مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی شرکت های هواپیمایی فرودگاه بیرجند مرکز استان راه اندازی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۲۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتصاب بی‌سابقه کارکنان فرودگاه‌های فرانسه/ صدها پرواز زمینگیر شدند

به گزارش صدای ایران به نقل از ایرنا به نقل از لوموند، اعتصاب بی‌سابقه کارکنان بخش کنترل ترافیک هوایی فرودگاه‌های فرانسه در روز پنجشنبه، روزی که به گزارش رسانه‌های فرانسوی «روز سیاه» فرودگاه‌های این کشور لقب گرفت و در چند دهه اخیر نیز بی سابقه بود، منجر به لغو صد‌ها پرواز در فرانسه شد.

در پی فراخوان بزرگ‌ترین اتحادیه صنفی کارمندان کنترل ترافیک هوایی فرودگاه‌های فرانسه موسوم به «اس. ان. سی. تی. ای» که در اعتراض به تغییرات در خدمات کارمندان و وضعیت دستمزد‌های آنها از اعضای خود خواسته بود روز پنجشنبه دست از کار بکشند، شرکت‌های هواپیمایی مجبور به لغو بیش از نیمی از پرواز‌ها در ۲ فرودگاه اصلی شهر پاریس، یعنی «اورلی» و «رواسی شارل دو گل» شدند و در شهر مارسی در جنوب فرانسه نیز پرواز‌های بسیاری زمینگیر شدند.



سخنگوی این اتحادیه که بیش از ۶۰ درصد کارمندان کنترل ترافیک هوایی فرانسه را نمایندگی می‌کند، پیش‌تر با بیان اینکه این اتحادیه انتظار دارد اعضای آن با شرکت گسترده در این اعتصاب یک رکورد تاریخی را ثبت کنند، گفته بود: مردم باید انتظار اختلال شدید و تاخیر‌های طولانی در پرواز‌ها را داشته باشند.

آگوستین دورومانه مدیر عامل شرکت اپراتور فرودگاه‌های پاریس (ADP) نیز اعلام کرد که تعداد پرواز‌های لغو شده در روز پنجشنبه در ۲۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

وی روز چهارشنبه و پیش از برگزاری این اعتصاب هشدار داده بود که هر روز اعتصاب کارمندان کنترل ترافیک هوایی، باعث خسارت چند ده میلیون یورویی شرکت‌های هواپیمایی و فرودگاه‌های فرانسه خواهد شد.

به نوشته لوموند، سنای فرانسه روز ۹ آوریل (۲۱ فروردین) با تصویب لایحه‌ای به منظور مقابله با اعتصاب‌های بخش حمل و نقل در این کشور اعلام کرد که دولت فرانسه مجاز است هر سال در بازه‌های زمانی به خصوص، اعتصاب‌ها در بخش حمل و نقل را به منظور جلوگیری از بروز اختلال در زمان برگزاری رخداد‌های بزرگ همچون المپیک ۲۰۲۴ پاریس ممنوع اعلام کند، اما این لایحه هنوز در مجلس سفلای پارلمان فرانسه موسوم به «مجلس ملی» این کشور تصویب نشده تا رسما به قانون تبدیل شود.

دیگر خبرها

  • اعتصاب بی‌سابقه کارکنان فرودگاه‌های فرانسه/ صدها پرواز زمینگیر شدند
  • آماده‌باش هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی در بیرجند و خوسف
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • پنجشنبه سیاه در فرودگاه‌های فرانسه
  • کشف جسد مردی در بیرجند
  • گلچینی از گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • پروازهای فرودگاه بجنورد توسط اتاق بازرگانی چارتر شد
  • ۲۳۰۰ قطعه زمین ویژه‌ طرح جوانی جمعیت در بیرجند آماده واگذاری است