Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مجازات‌های تعیین شده در قانون مجازات اسلامی برای قطع درختان تاکید کرد: قوانین موجود درباره مجازات قطع درختان از بازدارندگی کافی برخوردار هستند و ۶ ماه تا ۳ سال حبس که به عنوان مجازات قطع درختان تعیین شده، مدت کوتاه و مجازات کمی نیست.

حجت الاسلام حسن نوروزی در گفت‌وگو با ایران اکونومیست با تاکید بر اینکه در قانون مجازات اسلامی قانونی برای قطع درختان در بخش تعزیرات داریم، خاطرنشان کرد: مواد ۶۸۵ الی ۶۸۶ قانون مجازات اسلامی به جرایمی می‌پردازد که به عمل ارتکابی علیه درختان و محصولات زراعی و باغات مربوط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به جرم انگاری قطع درختان معابر عمومی و درختان شناسنامه‌دار داخل منازل شخصی گفت: درباره قطع درختان معابر عمومی در ماده ۶۸۶ قانون مجازات اسلامی آمده است که «هر کس درختان موضوع ماده ۱ قانون گسترش فضای سبز را عالماً عامداً و برخلاف قانون مذکور قطع یا موجبات از بین رفتن آن­ها را فراهم آورد، علاوه بر جبران خسارت وارده حسب مورد به حبس تعزیری از شش ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از سه میلیون تا هجده میلیون ریال محکوم خواهد شد».

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تاکید کرد: بنابراین قانون برای مجازات قطع درختان وجود دارد و شهرداری باید موضوع را پیگیری و در دادسرا شکایت کند.

نوروزی همچنین با تاکید بر اینکه قوانین موجود درباره مجازات قطع درختان از بازدارندگی کافی برخوردار هستند، اظهار کرد: ۶ ماه تا ۳ سال حبس به عنوان مجازات قطع درختان تعیین شده که مدت کوتاه و مجازات کمی نیست.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود مجازات‌ تعیین شده برای جرم قطع درختان، همچنان شاهد ارتکاب این جرم هستیم؟ گفت: در این زمینه شهرداری تساهل کرده‌ است.

به گزارش ایران اکونومیست، طی روزهای گذشته انتشار تصاویری از خشک‌شدن چندین اصله از درختان چنار خیابان ولیعصر تهران در مقابل یک ملک نوساز در در فضای مجازی با واکنش‌هایی از سوی دادگستری و دادستانی تهران و همچنین تعدادی از اعضای شورای شهر مواجه شد. بر این اساس رئیس دادگستری تهران به دادستان تهران مأموریت داد تا ضمن تشکیل کارگروهی تخصصی علل وقوع این حادثه را احصا و در صورت احراز وقوع تخلف و یا جرم اقدامات لازم در چارچوب قوانین و مقررات را انجام دهد.

همچنین دادستان تهران با اعلام تشکیل پرونده قضایی برای بررسی خشک شدن درختان خیابان ولیعصر گفت که با عوامل و مرتکبان این موضوع برخورد قانونی و قاطع خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: درختان خیابان ولیعصر(عج) ، مجلس یازدهم ، کمیسیون حقوقی و قضایی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: درختان خیابان ولیعصر عج مجلس یازدهم کمیسیون حقوقی و قضایی قانون مجازات اسلامی مجازات قطع درختان تعیین شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۳۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ مصوبات هشتاد و سومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور طی نامه شماره ۲۹۷۲ مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ توسط رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح و کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور ابلاغ شد.

براساس تبصره یک، قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور، کارگروه (کمیته) دائمی پدافند غیرعامل کشور به ریاست رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، بالاترین مرجع تصمیم گیری در حوزه پدافند غیرعامل کشور است که تصمیمات آن با ابلاغ رئیس کارگروه مزبور برای همه دستگاه‌های لشکری، کشوری، بخش دولتی و عمومی غیردولتی لازم الاجراست و مستنکفین علاوه بر جبران خسارت وارد شده، به مجازات موضوع ماده (۵۷۶) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) مصوب ۲ /۳ /۱۳۷۵ محکوم می‌شوند و چنانچه خساراتی وارد نشده باشد، برابر قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب ۷ /۹ /۱۳۷۲ با مستنکف رفتار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • قاچاقچی سوخت در بند قانون تعزیرات
  • خطر ۷ نوع آفت در کمین درختان تهران | نحوه مبارزه شهرداری با این خطرات
  • مجازات دریافت وجه اضافی از بیماران چیست؟
  • زاکانی: ۳۰۰ دستگاه اتوبوس تا چند روز آینده وارد ناوگان حمل و نقل عمومی می شود
  • لزوم تمرکز فعالیت‌های عمرانی در معاونت فنی شهرداری تهران
  • تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • با بنده مشکل دارید، چرا باید شهر و شهرداری متضرر شود
  • تداوم ساخت پارکینگ در محلات کم برخوردار و دارای معابر باریک و فشرده
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی