Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گلستان معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: اشتغال همه افراد شرکت کننده در طرح «کهاد» و «نخلستان» تضمین شده است.

محمدرضا شاه‌پسند عصر امروز(چهارشنبه ۵ مرداد) در مراسم بزرگداشت هفته ملی مهارت که با حضور معاون آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار شد، اظهار کرد: همه بخش های درگیر حوزه مهارت آموزی باید همگام با یکدیگر حرکت کنند، متأسفانه همه ما به دنبال توسعه زیرساخت هستیم در حالی که زیرساخت به قدر کافی وجود دارد و باید در بخش های دیگر گام برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به طرح «مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی» اشاره کرد و افزود: در طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی، مهارت آموزان به مدت یک تا ۱۸ ماه در محیط کار حضور یافته و ضمن فراگیری مهارت، اصول بنگاه داری را هم یاد می گیرند.

۵۲ درصد مهارت‌آموزان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند

معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به خروجی نظام آموزش عالی اشاره کرد و متذکر شد: بیش از ۵۲ درصد از ورودی های مراکز آموزش فنی و حرفه ای از فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند، این افراد یک بار از یارانه رایگان در نظام آموزش عالی بهره مند شده حال دوباره از آموزش های فنی و حرفه ای که متعلق به بازماندگان از تحصیل است استفاده می کنند که این اقدام از عدالت اجتماعی به دور است.

شاه‌پسند با اشاره به اینکه سازمان فنی و حرفه ای و وزارت علوم برای جبران این مسئله دو طرح مهارت آموزی «کهاد» و «نخلستان» را برای دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی در نظر گرفته است، بیان کرد: در طرح نخلستان هدف ما پارک های علم و فناوری است و فارغ التحصیلان با استفاده از این طرح به سمت مشاغل فناورانه و مشاغل آینده حرکت می کنند.

وی از شرکت پنج هزار و ۳۰۰ گلستانی در طرح «کهاد» و «نخلستان» خبر داد و خاطرنشان کرد: اشتغال همه افراد شرکت کننده در این دو طرح تضمین شده خواهد بود، ما امسال تعهدات خود در حوزه آموزش های فنی و حرفه ای در دو بخش دولتی و آموزشگاه های آزاد را ۵۰ درصد افزایش دادیم 

معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بر ضرورت فرهنگ سازی مهارت آموزی و آموزش در محیط کار واقعی تأکید کرد و متذکر شد: ۵۷ درصد کسانی که به عنوان مهارت آموز به مراکز فنی و حرفه ای مراجعه می کنند جذب بازار کار شده و این شاخص در طرح «مهارت آموزی در محیط کار واقعی» به ۸۰ درصد می رسد.

شاه‌پسند با تأکید بر ضرورت توسعه آموزش در بخش کشاورزی، تصریح کرد: جمعیت روستایی و عشایری در سطح کشور ۲۱ درصد و در استان گلستان ۴۷ درصد است که با توجه به آمار گلستان در بخش روستایی نیاز است آموزش های این بخش توسعه یابد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: طرح کهاد سازمان فنی و حرفه ای استان گلستان نخلستان آموزش فنی و حرفه ای کشور محیط کار واقعی فارغ التحصیلان مهارت آموزی معاون آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۳۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرده افشانی ۲ هزار و ۴۵۰ هکتار از نخلستان های خفر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، خواجه پور گفت: سطح زیر کشت نخلستان های شهرستان خفر ۲ هزار و ۴۵۰ هکتار است.

وی افزود: ۸۵ درصد از سطح زیرکشت متعلق به خرمای شاهانی، ۱۰ درصد متعلق به خرمای قصب یا زاهدی و حدود ۵ درصد هم متفرقه است.

کارشناس جهاد کشاورزی خفر گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از ۳۰ هزار تن خرما از این نخلستان ها برداشت شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • گرده افشانی ۲ هزار و ۴۵۰ هکتار از نخلستان های خفر
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟
  • حضور ۱۶ هزار بوشهری در کنکور/ ۶۳ درصد شرکت‌کنندگان خانم هستند
  • رقابت ۱۵ هزار و ۷۰۰داوطلب زنجانی در مرحله اول کنکور سراسری
  • رقابت ۱۵۷۰۰ داوطلب زنجانی در مرحله اول کنکور سراسری آغاز شد
  • ۸ درصد شرکت‌کنندگان کنکور از خراسان رضوی هستند