Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@02:18:01 GMT

یک مسئول: نقش پررنگ جهاد دانشگاهی در تحقق شعار سال

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۰۳۰۷۱

یک مسئول: نقش پررنگ جهاد دانشگاهی در تحقق شعار سال

ایسنا/چهارمحال و بختیاری سرپرست فرمانداری شهرستان بروجن گفت: نقش جهاددانشگاهی به‌عنوان  سردمدار تمرکز، پیشرفت آموزش و کشف استعدادهای نهفته در اقصی نقاط کشور بسیار پرنگ‌تر از سایر نهادها برای تحقق شعار سال است.

فتاح کرمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه تنوع خدمات و فعالیت‌های جهاددانشگاهی در کشور بسیار گسترده است، اظهار کرد: باتوجه به گستردگی فعالیت‌ها در اقصی نقاط کشور و در پوشش آموزش‌ها برای اقشار مختلف مردم می‌طلبد خدمات این نهاد از تنوع و گستردگی بالایی برخوردار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست فرمانداری شهرستان بروجن با بیان اینکه گستردگی و تنوع خدمات جهاددانشگاهی نیازمند امکانات، تجهیزات مناسب برای مراکز، تهیه ابزار آموزشی به‌روز، کتب آموزشی مورد نیاز دوره‌ها و .... در استان‌ها است، عنوان کرد:  متاسفانه در مراکز شهرستانی و دور از پایتخت این امکانات کمتر است.

وی در ادامه افزود:  به‌نظر می‌رسد شناساندن جهاددانشگاهی در فضای عمومی جامعه از طریق فضای مجازی و حقیقی، می‌تواند بازوی محرکه‌ای برای معرفی دستاوردها و خدمات جهاد دانشگاهی به فضای علمی و ایجاد اشتغال در کشور باشد.

 کرمی با تاکید بر اینکه معرفی دوره‌های آموزشی پرکاربرد با زمینه کاری مناسب با نیازهای جامعه و همچنین به موازات ایجاد اشتغال برای بسیاری از جوانان فارغ التحصیل بیکار از اولویت‌ها محسوب می‌شود، گفت: باتوجه به بیانات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال 1401 به‌عنوان سال "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین"، نقش جهاددانشگاهی به‌عنوان  سردمدار تمرکز، پیشرفت آموزش و کشف استعدادهای نهفته در اقصی نقاط کشور بسیار پرنگ‌تر از سایر نهادها برای تحقق این شعار است.

سرپرست فرمانداری بروجن بیان کرد: تمرکز بیشتر بر شاخه‌های پژوهشی، تاکید بر علوم پرکاربرد و دانش بنیان و همچنین تکیه بر آموزش نسل جوان با استفاده از پتانسیل جوانان در توسعه دانش و اشتغال آفرینی گام بزرگی در تحقق شعار سال خواهد بود، انشالله به‌دنبال آن شاهد کاهش رشد بیکاری و ارتقای سطح دانش در جامعه خواهیم بود.

وی تصریح کرد: ایجاد ارتباط در جهت شناسایی گروه‌های مختلف شهری، نماینده‌های مختلف اصناف، ارگان‌ها و ادارات برای بهره‌مندی از خدمات آموزش‌های کوتاه مدت جهاددانشگاهی و معرفی آن‌ها زمینه‌ساز یک چرخه موفق در آموزش و در نهایت خروج نیروهای آموزش‌دیده برای ورود به بازار کار است.

کرمی با اشاره به اینکه معرفی بهتر  نهاد جهاددانشگاهی و فعالیت‌های آن در سطح جامعه گام بزرگی جهت تقویت جهاد دانشگاهی است، خاطرنشان کرد: آشنایی بیشتر مردم با ساختار این نهاد و نحوه فعالیت‌های آن در شاخه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و علمی بسترساز تقویت هرچه بیشتر این نهاد خواهد بود.

سرپرست فرمانداری بروجن در پایان یادآور شد: همچنین جهت‌دهی نخبگان جامعه برای همسو شدن با فعالیت‌های جهاددانشگاهی در جهت کشف استعدادهای سطح جامعه و تبدیل ایده به عمل نیروی محرکه دو جانبه خواهد بود و برای رشد بیشتر جامعه و همچنین تقویت جهاد دانشگاهی موثر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی منطقه چهارمحال و بختیاری جهاد دانشگاهی 1401 چهل و دومین سالگرد جهاد دانشگاهی سرپرست فرمانداری جهاد دانشگاهی فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۳۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر ضمن گرامی داشت روز معلم، تاکید کرد: در دین مبین اسلام بر مقام معلم، تاکید بسیاری شده است لذا معلمان تأثیر بسزایی در جامعه و تبیین نسل جوان دارند.

وی معلمان را تربیت کننده نسل آتیه ساز ایران اسلامی دانست و ابراز کرد: معلمان در واقع افسران عرصه دانش در جامعه ما محسوب می‌شوند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه تمام پیشرفت‌های امروز کشورمان مدیون مجاهدت‌های معلمان است، ابراز کرد: معلم از دیدگاه قرآن کریم جایگاه بسیار والایی دارد لذا دولتمردان هم باید این جایگاه را قدر دانسته و مشکلات فرهنگیان را رفع کنند.

مطیعی خواستار ارتقای آموزش مهارت‌های تقویتی برای معلمان به خصوص معلمان تازه استخدام شده شد و گفت: مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش استان سمنان باشد.

وی در ادامه ضمن گرامی داشت هفته کار و کارگر به سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع کارگران اشاره داشت و افزود: ایشان در سخنرانی خود نکات مهمی را بیان کردند که از جمله آنها می‌توان به رویکردهای تحقق رونق اقتصادی و نقش کارگران و کارفرمایان در آن اشاره کرد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان بر چیده‌شدن فقر از جامعه را یکی از راهبردهای مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و گفت: رونق اجتماعی و رسیدن به رفاه نسبی دیگر نکات راهبردی مد نظر معلم له در تحقق رونق اقتصادی کشور است.

کد خبر 6089163

دیگر خبرها

  • گام عملی برای جهش تولید
  • دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند
  • معلمان آغازگر بزرگترین تحولات فرهنگی و تربیتی در جامعه هستند
  • تعطیلی پنج‌شنبه‌ یا شنبه؛ کدام یک برای تحقق «شعار سال» سودمند است؟
  • مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • نقش کارگران در تحقق شعار سال انکار ناپذیر است
  • لزوم حمایت از جامعه کارگری برای تحقق شعار سال