Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم نماینده دفتر اقتصاد جامعه ایمانی مشعر گفت: هیئات ها در توانمندسازی و هم‌افزایی اقتصادی جامعه و اشتغال‌زایی آن نقش موثری دارند

حجت الاسلام بابایی شامگاه پنجم مردادماه در چهارمین همایش بانوان فعال در عرصه هیات در مجتمع یاوران مهدی (عج) اظهار داشت: جامعه دفاتر تخصصی دارد، یکی از این دفاتر مربوط به هیات اقتصاد است، به عنوان یک ستاد شناسایی فعالین اقتصادی را وظیفه خود می داند و این افراد توسط اعضا و مداحان هیئات معرفی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده دفتر اقتصاد جامعه ایمانی مشعر افزود: این فعالیت‌های اقتصادی در زمینه‌های مختلف تولید و خدمات و توزیع و صادرات و واردات است.

وی بیان کرد: در بخش دفتر اقتصادی مشعر بالغ بر 450 نفر فعال اقتصادی در سطح کشور شناسایی شده اند که بیشترین فعال را آذربایجان غربی و خراسان رضوی و تبریز معرفی کرده است و متاسفانه در برخی از استان‌ها هم بودند که ما توفیق همکاری با آنها را نداشتیم.

حجت الاسلام بابایی عنوان کرد: انتظار می‌رود در این همایش‌ها یکی از وظایف مهم هیات‌ها که تحقق منویات رهبری است مورد توجه قرار بگیرد، به گفته حجت الاسلام پناهیان در سال 92 هیاتی‌ها باید کمک کنند منویات رهبری در جامعه شکل بگیرد و پیش برود و این امر وقتی اتفاق می افتد که جبهه سازی، شبکه سازی و تشکیلات شکل بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: این اهداف در دفاتر دیگر شکل گرفته و در دفتر اقتصادی تا حدی پیش رفته است اما نیاز به شناسایی دقیق‌تری داریم، شناسایی فعالین اقتصادی از طریق سامانه و سایت ادامه دارد.

نماینده دفتر اقتصاد جامعه ایمانی مشعر گفت: بحث دیگر توانمند سازی از طریق جبهه‌سازی است، یعنی جبهه اقتصادی ضمن شناسایی باید کمک کرد افراد به توانمندی در عرصه اقتصادی دست یابند، در این راستا برآنیم هیئات ملی و گروه‌های تخصصی را تاسیس کنیم.

وی افزود: سه هیات تخصصی در زمینه های ملی نساجی و قالیبافی و بازیافت و دیگر مشاغل تشکیل شده. کارگروه‌هایی نظیر تبلیغ، آموزش کسب و کار، مشاوره کسب و کار، تورهای تخصصی توان‌افزایی، کارسنجی مجموعه و کارمندان است.

حجت الاسلام بابایی عنوان کرد: هیات نباید تک بعدی پیش رود و در زمینه اقتصادی نیز طبق منویات رهبری باید ورود کند، یکی از توفیقات هیات ها بخش اقتصادی است.

وی تصریح کرد: در زمینه نساجی و قالی بافی و وسایل تزئینی نظیر پیکسل و کتیبه و پرچم بزرگانی داریم که حرفی برای گفتن دارند و در سطح کشور مطرح و مثمر ثمر هستند.

یکی از آسیب‌های مطرح در هیئات کمیت هیاتی‌هاست برخی این موضوع را مطرح می‌کنند که تعداد هیاتی‌های ما کم است این آسیب به این علت برمی‌گردد که رفت و آمد افراد به هیئات کم است و این مسئله نیز به این برمی‌گردد که یکی از شاهراه‌های زندگی فرد را شما تامین نمی‌کنید دشمن شما یا شخص دیگری تامین می‌کند و آن شاهراه درآمدزایی و نان‌آوری است.

 نباید از هیات تصویر جامعه صرفا عزاداری داشته باشیم بلکه هیات می‌تواند در زمینه گشایش‌های اقتصادی و اشتغال زایی و رفع مشکلات مردم نیز جایگاه مهمی ایفا کند.

نماینده دفتر اقتصاد جامعه ایمانی مشعر اظهار داشت: ما باید بتوانیم برخلاف تبلیغات کشور در جهت پررنگ شدن جایگاه هیات ها تلاش کنیم و در جذب افراد موثر موفق شد.

 ما در این دفتر پایه را بر این گذاشتیم که از آموزش‌های عمومی و تخصصی تا تورهای توان‌افزایی و کارسنجی را برای رفع مشکلات اقتصادی ایجاد کنیم.

الحمدالله ما در سطح کشور شرکت‌های تولیدکننده و دانش بنیانی داریم که حاضرند تولیدات هیئات را به واسطه نظام ارزشی حسینی خریداری کنند. برخلاف رویه غربی و منیت‌ها در این نظام اصل بر همیاری و کمک گذاشته شده. در صورتی که اصل یاری یکی از اصول اساسی اقتصادی نظام حسینی است‌.

بقول آیت الله شاه آبادی ما تا وقتی که عده و کمیت نداشته باشیم نمی‌توانیم فضا را به سمتی هدایت کنیم که به نفع خودمان باشد.

کانالیزه کردن این راه با دفتر اقتصادی مشعر و معرفی و شناسایی این فعالین اقتصادی بر عهده هیئات است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری مشعر اشتغالزايي حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۳۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت با مرخصی و اشتغال به کار جمعی از زندانیان خدابنده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ بختیاری در بازدید از بازداشتگاه خدابنده که با حضور مدیر کل زندان‌های استان انجام شد، گفت: اجرای دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های صادره از سوی ریاست قوه قضاییه در چگونگی اعطای امتیاز به زندانیان در دستور کار دستگاه قضایی استان است.

وی افزود: زندانیان مشمول پس از اعطای امتیازات تحت نظر و کنترل هستند و استمرار امتیازات به چگونگی رفتار آنان در جامعه بستگی دارد.

این مسئول ادامه داد: حضور زندانیان در کنار خانواده خود در قالب اعطای امتیازاتی همچون اشتغال به کار، پابند الکترونیکی و مرخصی در تحکیم بنیاد خانواده بسیار موثر است.

وی گفت: تخطی از ارزش‌ها و هنجار‌های جامعه خط قرمز دستگاه قضایی است و تکرار اشتباهات بعد از اعطای امتیازات محدودیت‌های بسیار جدی را برای متخلفان به دنبال خواهد داشت.

شهرستان خدابنده با مرکزیت قیدار پنج بخش، ۱۱ دهستان و هفت شهر دارد.

دیگر خبرها

  • موافقت با مرخصی و اشتغال به کار جمعی از زندانیان خدابنده
  • درآمد مردم لرستان افزایش یابد/ رفاه اجتماعی را ارتقا دهیم
  • بصیرت افزایی بزرگترین ضربه به طرح‌های استکباری دشمنان است
  • واگذاری کارخانه سامان کاشی بروجرد به هیات حمایت از صنایع
  • پرداخت ۲۳۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال‌زایی در بوشهر
  • گزارش برنامه توسعه سازمان ملل و کمیته «اسکوا» از اوضاع غزه
  • وام اشتغال‌زایی، به نام فقرا به کام اغنیا
  • اعطای ۹۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به مدد جویان البرز
  • محرومیت‌زدایی امیدبخش بسیج سازندگی در کردستان + فیلم
  • خانواده نقش موثری در موفقیت علما دارد