Web Analytics Made Easy - Statcounter

مریم هاشمی در گفت‌وگو با ایرنا درباره کسب رده ششمی تیم والیبال جوانان دختر در آسیا، اظهار داشت: هرچند جوانان دو پله ارتقا پیدا کردند اما شرایط همانند گذشته است و آنها براساس قرعه‌کشی ارتقا پیدا کردند. رقبای ما همواره چین تایپه و تایلند بودند و در مرحله‌ای که نیاز بود تا جزو چهار تیم برتر شویم، برابر این تیم‌ها دوباره شکست خوردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همواره برابر چین و ژاپن باختیم و کره جنوبی هم ۳ بر صفر تیم جوانان را نابود کرد. در کل ارتقایی در جایگاه والیبال جوانان ندیدم.

وی با اشاره به تعدد دلایل عدم پیشرفت تیم‌های رده پایه، گفت: بازیکنان رده جوانان چه چیزی را بررسی کردند. آنها تصور کردند که در مسابقات قهرمانی آسیا به راحتی جزو چهار یا پنج تیم برتر قاره کهن می‌شوند. همه سرمربیان همان تکنیک‌ها را به بازیکنان یاد می‌دهند اما در زمان نیاز بازیکنان نمی‌توانند آن تاکتیک یا تکنیک را در زمین اجرا کنند. باید روی شرایط روانی و اعتماد به نفس بازکنان کار شود.

سرمربی سایپا یادآور شد: به عنوان کارشناس والیبال عنوان می‌کنم که مربیان پایه خوبی داریم اما رده نوجوانان در آسیا هم کاری نکرد. در چندین جلسه از تمرینات الکساندرا کمپدلی سرمربی تیم ملی والیبال زنان شرکت کردم و تمریناتی که در رابطه با اصول کاری پایه بازیکنان انجام می‌دهد تاکنون هیچ یک از مربیان انجام ندادند. این موضوع را می‌توان به راحتی از روی عملکرد بازیکنان دید.

وی اضافه کرد: ادعایی روی رده‌های پایه ندارم و فردی که هدایت تیم‌های پایه را متقبل می‌شود باید شرایط پیشرفت را برای آنها مهیا کند. به جای آنکه فدراسیون والیبال رده بزرگسالان را به دست سرمربی خارجی دهد باید برای رده‌های پایه سرمربی خارجی استخدام کند زیرا اهمیت این رده‌ها بیشتر است. ادامه این روش توفیری ندارد و تیم ملی والیبال زنان با مردان خیلی متفاوت است. تیم ملی نه پشتوانه دارد و نه تکنیک خوب. باید در رده‌های پایه به روز شویم. اگر کمپدلی یک یا دو سال هدایت رده‌های پایه را برعهده بگیرد، تغییری در والیبال زنان رخ می‌دهد. درباره نتایج و عملکرد رده بزرگسالان نظری ندارم زیرا این امر منوط به مسابقات پیش‌رو است اما کمپدلی با اصلاح تکنیک‌ها می‌تواند در رده پایه تاثیرگذار باشد.

هاشمی خاطرنشان کرد: متاسفانه نمی‌خواهیم بپذیریم که تحولی در والیبال زنان باید رخ دهد. هشت سال تیم‌های پایه مربیان ایرانی داشتند، مگر تحولی رخ داده است؟! سرمربیان ایرانی حاضر نیستند کنار کمپدلی بایستند تا آموزش ببینند. مگر چه مشکلی دارد. مربیانی که هدایت تیم‌های باشگاهی را در لیگ برتر برعهده دارند بسیار در بازیکن سازی تاثیرگذار هستند، باید سرمربیان کنار کمپدلی بایستند و ارتباط خوبی با او بگیرند تا در نتایج تغییری ایجاد شود. من یک درصد تغییر هم در رده پایه ندیدم.

وی تاکید کرد: بازیکنان ایران باید از نظر حرکت، تغییرات و چابکی مانند بازیکنان تایلند و دیگر تیم‌ها تغییر کنند. هر بار که یک سرمربی تیم‌های رده پایه را به مسابقات می برد، کسی در فدراسیون نمی‌گوید چه شد و همه چیز تمام می‌شود و باز همان نتایج سال قبل در سال آینده تکرار می‌شود. پدیده بلوری‌زاده اطلاعات خوبی درباره سیستم بدن‌سازی و چابکی دارد و ما مربیان هرچقدر به این بازیکنان فشار بیاوریم باز هم زمانی موفق می‌شویم که بازیکن بتواند این سیستم را در زمین پیاده کند.

سرمربی سایپا ادامه داد: باید به دنبال این برویم که بازیکنان ما چه مشکلاتی دارند. شاید ارزیابی این مسایل به تیم کمک کند. انتقادهای سازنده به رشد بازیکنان کمک خواهد کرد. اگر با همین روند پیش برویم، عقب می‌مانیم و به هیچ عنوان حتی در رده ششم آسیا هم نمی‌مانیم و به رده‌هایی پایین‌تر و بدتر می رسیم و دیگر نمی‌توانیم حرکتی کنیم.

وی درباره شرایط لیگ برتر گفت: سهمیه ملی‌پوشان بسیار برای هر تیم کاهش یافته است. ابتدا اعلام کردند که هر تیم می‌تواند چهار ملی‌پوش بزرگسال جذب کند و ما هم بر همین مبنا پیش رفتیم. هفته گذشته اعلام کردند که می‌توانیم پنج بزرگسال، دو جوان و دو نوجوان را جذب کنیم. هر چند این موضوع مزایایی دارد و ملی‌پوشان می‌توانند در تیم های بیشتری حضور یابند. در نهایت ۶ تیم با هم رقابت یکسان و سختی خواهند داشت. اکنون منتظر جلسه قرعه‌کشی هستیم و دهه اول مهر ما لیگ برتر والیبال زنان شروع می‌شود و متتظر قرعه‌کشی و حضور تیم‌های مختلف هستیم تا برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود و بتوانیم به باشگاه شرایط خود را اعلام کنیم.

برچسب‌ها لیگ والیبال زنان تیم ملی والیبال زنان مریم هاشمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لیگ والیبال زنان تیم ملی والیبال زنان مریم هاشمی لیگ والیبال زنان تیم ملی والیبال زنان مریم هاشمی والیبال زنان رده های پایه رده پایه تیم ملی رده ها تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۳۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوک به تیم ملی: ستاره ایران VNL را از دست داد

به گزارش "ورزش سه"، اردوی تیم ملی والیبال ایران برای حضور هرچه بهتر در رقابت‌های لیگ ملت‌های 2024 که از یکم خردادماه در کشورهای برزیل و ترکیه آغاز می‌شود، از امروز وارد فاز جدی‌تر شد.

بردیا سعادت به دلیل گذراندن دوران نقاهت پس از حادثه رانندگی‌اش در ترکیه از هفته گذشته به اردوی تیم ملی پیوست تا با نظر نهایی کادر پزشکی و فنی درصورت نبود مشکل به تمرین بپردازد اما با توجه به نتایج آزمایشات و گزارش پزشکی و صحبت‌هایی که با سرمربی تیم ملی و رئیس فدراسیون والیبال انجام شد، با در نظر گرفتن اولویت سلامتی بردیا سعادت، به این بازیکن برای گذراندن کامل دوران نقاهت از حادثه رانندگی استراحت داده شد. گفتنی است که زمان کمی برای آمادگی و حضور در لیگ ملت‌های 2024 باقی مانده است و این بازیکن با اخلاق تیم ملی والیبال کشورمان در این رقابت ها به استراحت و طی کردن دوران نقاهت خود خواهد پرداخت به همین دلیل خروج وی از اردوی تیم ملی با نظر پائز و موافقت رئیس فدراسیون قطعی شد.

بردیا سعادت در خصوص خروجش از اردوی تیم ملی گفت: در ابتدا از کادر فنی و رئیس فدراسیون والیبال که پس از تصادفی که داشتم جویای احوالم بودند، تشکر می‌کنم. بعد از دوران نقاهتم در ترکیه و پس از ورود به ایران وارد اردوی تیم ملی والیبال ایران شدم اما براساس آزمایش‌هایی که انجام دادم، دکتر نیاز بر این دانست که به خاطر سلامتی‌ام، باید مدتی استراحت کنم.

وی با تاکید بر این که مدت کوتاهی قادر به انجام فعالیت‌های ورزشی نخواهم بود، تصریح کرد: زمان کمی تا شروع لیگ ملت‌ها باقی مانده است. متاسفانه با وجود انگیزه بسیاری که داشتم و علی‌رغم آمادگی ذهنی و بدنی برای پوشیدن پیراهن و عضویت در تیم ملی کشورم برای چهارمین سال متوالی و همچنین تمایلم برای شاد کردن دل مردم با کسب پیروزی، با شرایطی که بعد از تصادفم به وجود آمد قادر به همراهی تیم ملی نیستم.

بازیکن قطر پاسور والیبال کشور ادامه داد: قطعا تمریناتم را ادامه خواهم داد و امیدوارم با فیزیوتراپی و ریکاوری خوب، پرقدرت تر از قبل به تیم ملی برگردم. بتوانم از این افتخار برخوردار شوم که بار دیگر پیراهن تیم ملی کشورم را بر تن کنم.

دیگر خبرها

  • شوک به تیم ملی والیبال
  • یک ملی پوش والیبال لیگ ملت‌ها را از دست داد
  • بردیا سعادت لیگ ملت‌ها را از دست داد
  • واکنش دبیرکل فدراسیون فوتبال به قرارداد سرمربی تیم ملی و تعیین پاداش‌ها
  • شوک به تیم ملی: ستاره ایران VNL را از دست داد
  • سرمربی تیم ملی والیبال: هیچ قولی نمی دهم؛ باور نمی کنم سفارش شده باشم
  • به روز رسانی| مرادی: برای انتخاب سرمربی تیم ملی یک ماراتن را پشت سر گذاشتیم
  • به روز رسانی| پائز: حضور ستاره‌ها مهم نیست/ اگر بازیکنی به عشق برای تیم ملی باور ندارد بهتر است در تیم ملی نباشد
  • صبر سرمربی سایپا در انزلی لبریز شد!
  • غیبت ستاره‌های کوبایی در هفته نخست VNL