Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ جلیل موقوفه‌ای در تشریح جزئیات بیشتر از خبر سرقت ۱۳ عتیقه دوره ایلامیان از موزه که روز سه‌شنبه اعلام شده بود، گفت: چندی پیش تیمی از ماموران کلانتری مهرآباد درحال گشت‌زنی در حوزه استحفاظی خود بودند که به فردی با یک کوله پشتی مشکی رنگ مشکوک شده و رفتار او را تحت نظر قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فرد که در کنار یک خودرو پارک شده ایستاده بود به محض با مشاهده ماموران به طور سراسیمه محل را ترک کرد که به همین دلیل تعقیب و گریزی میان این فرد و ماموران آغاز شده و درنهایت متهم دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد.

وی با بیان اینکه در بررسی‌های اولیه از داخل کوله پشتی متهم ۱۳ قطعه از انواع مختلف آثار تاریخی کشف و ضبط شد، گفت: متهم در تحقیقات اولیه به جرم خود مبنی بر سرقت آثار تاریخی از یکی از موزه‌ها اعتراف کرد و در این باره گفت که قصد فروش این آثار را در شهر تهران داشته است.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در توضیح بیشتر درباره این سرقت گفت: پس از دستگیری متهم از سوی ماموران  کلانتری ۱۱۹ مهرآباد و کشف ۱۳ قطعه عتیقه از این فرد، او اعتراف کرد که این عتیقه‌ها را از موزه‌ای در استان همدان به سرقت برده است. متهم حتی در جریان اجرای مرحله ۵۸ طرح رعد در حضور برخی از خبرنگاران به جرم خود اعتراف کرد.

وی با بیان اینکه متهم حدود ۵۰ سال سن دارد، درباره انگیزه این فرد از سرقت گفت: متهم ۵۰ ساله در جواب به این سوال که به چه علت و از کجا این آثار تاریخی را سرقت کرده گفت که مدتی در یکی از موزه‌های همدان مشغول کار و کارمند موزه بوده است. او مدعی شد که در این مدت خدماتی اعم از خرید و کرایه لوازم به این موزه ارائه کرده است و موزه موصوف مبلغی در حدود ۳۰۰ میلیون تومان به وی بدهکار بوده اما مسئولان موزه توجهی به تقاضای او نداشته و از پرداخت این مبلغ خودداری کردند. در همین راستا نیز تصمیم  به سرقت از این موزه گرفته است.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت، موقوفه‌ای با بیان اینکه متهم صراحتاً اعتراف کرده که اشیای عتیقه را از یکی از موزه‌های استان همدان سرقت کرده است تصریح کرد: در بررسی به عمل آمده از سوابق متهم مشخص شد که وی یک فقره پرونده قضائی به دلیل سرقت از موزه دارد و به قصد فروش اشیاء عتیقه به شهر تهران سفر کرده بود که توسط ماموران کلانتری مهرآباد  دستگیر شده است.

مرتضی ادیب‌زاده، مدیرکل موزه‌ها نیز در واکنش به انتشار این خبر در روز گذشته  گفته بود: «تا کنون گزارشی از سرقت اموال و آثار موزه‌های تحت نظر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نداشتیم. این درحالی است که موزه‌ها درصورت کمبود اموال یا سرقت آثار، همان روز به اداره کل موزه‌ها گزارش می‌دهند. لازم است درباره اظهارات پلیس و همچنین اعترافات منسوب به سارق موزه، بررسی‌های لازم انجام شود. البته سال گذشته از موزه همدان سرقتی اتفاق افتاد که پس از ارسال گزارش از سوی استان، فهرست اشیاء به سرقت رفته و تصاویر آن به پلیس اینترپل مخابره شد که تا به امروز اطلاعات از مابقی اشیاء به‌دست نیامده است، چنانچه این پرونده به موزه همدان مربوط باشد، پس از تطبیق اشیاء توقیف شده با فهرست موجود در میراث فرهنگی، نتیجه اعلام خواهد شد.»

منبع: ایسنا لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر سرقت از موزه آخرین ویدیو ها روستا داراب فارس در محاصره کامل سیل + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۶ ۱۰:۰۷ رانش زمین و سیل در منطقه امامزاده داوود تهران + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۶ ۰۹:۲۹ تصویب آیین نامه صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در هیات دولت ۱۴۰۱/۰۵/۰۵ ۲۳:۰۲ تظاهرات مقابل نخست وزیری عراق + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۵ ۲۲:۳۰ چگونه در سیل زنده بمانیم؟ + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۵ ۲۲:۱۲ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۰۹:۲۰ کاهش محبوبیت کاردانو در رسانه های اجتماعی ۰۹:۱۷ رتبه برتر ایمنی جنوب شرق کشور به فولاد هرمزگان رسید ۰۹:۱۵ آپارتمان های ۱۵۰ متری شمال تهران چند؟ ۰۹:۰۰ قیمت موبایل سامسونگ چند؟ (جدول مشخصات) ۰۹:۰۰ حضور بانک تجارت در «فیناپ» هفدهم ۰۸:۵۴ فتوشاپ تمسخرآمیز علیه طارمی + عکس ۰۳:۱۴ از خطرات عمل افزایش قد، چیزی میدونی؟ ۰۲:۰۴ چرا ضریح امام حسین(ع) شش گوشه است؟ ۰۱:۵۴ اگه موهات سفید شده این کارها رو بکن ۰۱:۴۰ فال شمع روزانه امروز پنج شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ ۰۱:۳۲ قوانین و نحوه محاسبه شارژ ساختمان را بدانید ۰۱:۱۶ فال تاروت امروز / فال تاروت کبیر روزانه امروز پنجشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ ۰۱:۰۷ نشانه های مخفی اینکه کسی شما را دوست دارد ۰۱:۰۱ فال ابجد روزانه امروز پنج شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ ۰۰:۴۲ رکود در انتظار اقتصاد است؟ ۰۰:۳۵ چند عادت غذایی عجیب و غریب بین هالیوودی ها ۰۰:۲۶ فال حافظ امروز پنجشنبه ۶ مرداد / آن کیست کز روی کرم با ما وفاداری کند ۰۰:۱۷ با این رسپی خیلی راحت باقلوای خونگی درست کنید ۰۰:۱۴ فال روزانه شخصی ۶ مرداد ۰۰:۱۲ یکی از بزرگ ترین صرافی های ارز دیجیتال جهان، تحریم های ایران را نقض کرده است ۰۰:۰۰ افزایش نرخ بهره با هدف کنترل تورم بود / نگران رکود نباشید! ۲۳:۵۶ این علائم یعنی اصلا مراقب سلامت خودتون نیستید!! ۲۳:۴۰ ترفندهای ساده برای رسیدن به موفقیت ۲۳:۳۶ تلاش کارکنان فولاد مبارکه قابل‌تقدیر است ۲۳:۲۸ بیت کوین پس از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو به بالاترین حد روزانه رسید ۲۳:۲۳ روش صحیح بغل کردن نوزاد به چه صورت است؟ ۲۳:۲۱ فدرال رزرو نرخ بهره آمریکا را ۰.۷۵درصد افزایش داد ۲۳:۱۶ ثبت نام در سامانه سماح شرط خروج زائران اربعین از مرزهای خوزستان ۲۳:۱۵ مالیات بر نقل و انتقال خودرو را چه کسی باید بپردازد؟ ۲۳:۰۴ حکم پرونده ویلموتس اعلام شد ۲۳:۰۳ چند راه عالی برای درمان ریزش موی شقیقه ها ۲۳:۰۲ تصویب آیین نامه صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در هیات دولت ۲۲:۵۵ پیام توییتری مقتدی صدر خطاب به معترضان ۲۲:۵۳ قهرمانی فرنگی کاران نوجوان ایران در مسابقات جهانی ایتالیا ۲۲:۵۰ سفر اعلام نشده فرمانده نیروی قدس سپاه به بغداد ۲۲:۴۷ علت ورود معترضان به پارلمان عراق ۲۲:۴۳ پیام مقتدا صدر به معترضان در منطقه سبز بغداد؛ متشکرم ۲۲:۳۰ تظاهرات مقابل نخست وزیری عراق + فیلم ۲۲:۱۴ روش حفظ رابطه عاشقانه از راه دور ۲۲:۰۹ دستبند هوشمند تشخیص ابتلا به کووید ۱۹ ۲۲:۰۶ اعلام اطلاعات تسهیلات و تعهدات بالای ۱۰۰۰ میلیارد ریال پرداختی توسط بانک ملی ایران ۲۱:۴۵ تو کیف خانم باردار باید چی باشه؟ ۲۱:۳۴ ۴ کاری که مردان با شخصیت هرگز انجام نمی دهند ۲۱:۳۰ ۷ عادت بد که به شدت برای دندان ها مضرند ۲۱:۰۹ روش های کاربردی برای بازسازی ریمل خشک شده ۲۱:۰۸ گل گهر موفق به اخذ نشان زرین ایمنی شد ۲۰:۴۶ چرا بچه های ژاپنی سالم تر و باهوش ترند؟ ۲۰:۳۲ بی تابی تلخ خرس اسیر در باغ وحش تهران از شدت گرما در قفس! + فیلم ۲۰:۲۶ کاپیتانی تیم ملی شطرنج زنان ایران توسط یک آقا! + عکس ۲۰:۲۳ جام‌ جهانی شهریور وارد تهران می شود اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سرقت از موزه ارز دیجیتال ۶ مرداد موزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۴۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل ضرب و شتم یک موتورسوار در رفسنجان 

سرهنگ مرتضی امیرسبتکی گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی این فرماندهی در پی انتشار کلیپی در فضای مجازی، مبنی بر حمله فردی ناشناس با سلاح سرد به سمت راکب یک دستگاه موتور سنگین در کمربندی رفسنجان ـ کرمان که باعث ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان شده بود با انجام اقدامات اطلاعاتی، این فرد را شناسایی و دستگیر کردند. 

وی افزود: متهم در اظهارات خود مشاجره لفظی با راکب موتورسیکلت در حین تردد در این کمربندی به علت برخورد موتورسیکلت به آینه خودروی خود را علت بروز این موضوع عنوان کرد. 

فرمانده انتظامی رفسنجان بیان داشت: به هر صورت متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد. 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • دستگیری عامل ضرب و شتم یک موتورسوار در رفسنجان 
  • دستگیری سارق مسلح موتورسیکلت در کمتر از یک ساعت
  • ♦️دستگیری سارق مسلح موتورسیکلت در کمتر از یک ساعت
  • دستگیری سارق انباری خانه‌ها در تهران
  • دستگیری و انهدام باند سارقان خودرو در نهاوند
  • اعتراف به ۴۰ فقره سرقت از انباری در شرق تهران
  • دستگیری سارقان باغ ویلاها و کابل‌های برق در طرقبه شاندیز
  • دستگیری شرور و عامل تیراندازی در محله بی‌سیم تهران
  • دستگیری عامل تیراندازی در خفر
  • دستگیری سارق مامورنما با ۸ فقره اخاذی در مشهد