Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@03:43:34 GMT

با نادیده گرفتن نقض حقوق بشر؛ پاریس میزبان بن سلمان

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۰۴۲۱۸

با نادیده گرفتن نقض حقوق بشر؛ پاریس میزبان بن سلمان

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، خبرگزاری فرانسه با انتشار این خبر از مبدا پاریس افزود:  امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه علی رغم انتقادات مبنی براینکه این دعوت کاملا نامناسب و با چشم پوشی از قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار سعودی در حدود چهار سال پیش صورت گرفته است؛ روز پنجشنبه میزبان محمد بن سلمان در پاریس خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری فرانسه گزارش داد:  این ملاقات تازه ترین اقدام در عرصه بین الملل در  پذیرش بن سلمان بعنوان مقام اصلی در عربستان، پس از ملاقات جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا  در اوایل ماه جاری با وی است، موضوعات این دیدار نیز حول محور انرژی و نگرانی درباره کمبود برق به علت حمله روسیه به اوکراین و همچنین مساله منطقه ای خواهد بود.

ابراز تاسف عفو بین الملل از ملاقات پاریس

درهمین حال «اگنس کالامار» (Agnes Callamard) ، دبیرکل عفو بین‌الملل درباره این ملاقات به خبرگزاری فرانسه گفت: «من عمیقاً از این دیدار ناراحت هستم، چرا که این دیدار چه معنایی برای جهان و  چه معنایی برای جمال (خاشقجی) و افرادی مانند او دارد، چراکه بن سلمان فردی است که هیچگونه مخالفتی را برنمی تابد».

به گزارش ایرنا، هم اکنون بن سلمان درحال انجام سفر اروپایی است وی سه‌شنبه گذشته (۴ امردادماه ۱۴۰۱)  وارد یونان شد و پس از آن قرار است که به عازم فرانسه شود.

بن سلمان در سفر به آتن با  «کریاکاس میتسوتاکیس» نخست وزیر یونان درباره راه‌های گسترش روابط بین دو کشور در همه زمینه‌ها گفت وگو کردند و به تبادل نظر در زمینه اوضاع  منطقه‌ای و بین المللی کنونی پرداختند، دو طرف در این دیدار همچنین بر اهمیت همکاری‌های راهبردی بین دو کشور در زمینه‌های گردشگری، فرهنگی، عمرانی، بهداشتی، آموزشی، ورزشی، نظامی و دفاعی تاکید کردند.

ولیعهد عربستان و نخست وزیر یونان توافق کردند همکاری‌ها بین ریاض و آتن را در زمینه انرژی، تولید برق و انتقال آن به یونان و از طریق این کشور به اروپا افزایش دهند.

برچسب‌ها عربستان سعودی پاریس امانوئل مکرون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عربستان سعودی پاریس امانوئل مکرون عربستان سعودی پاریس امانوئل مکرون بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۴۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه «سوربن» فرانسه در دست حامیان فلسطین

معترضان و دانشجویان فرانسوی با شعار «فلسطین آزاد»، در دانشگاه «سوربن» پاریس اردو زدند تا همبستگی خودشان را با ملت فلسطین اعلام کنند.

به گزارش ایسنا، معترضان خشمگین از جنگ رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، به دانشگاه سوربن پاریس رفتند و در مقابل دروازه دانشگاه شعار «فلسطین را آزاد کنید» سر دادند و برخی از دانشجویان در حیاط چادر برپا کردند.

به نقل از رسانه عبری «تایمز اسرائیل»، چند روز پس از اعتراضات مشابه در دانشگاه سیانس پو پاریس، گردهمایی در دانشگاه سوربن جدیدترین نشانه‌ای است که نشان می‌دهد تظاهرات ضد جنگ غزه در دانشگاه‌های ایالات متحده، به اروپا هم سرایت کرده است.

جنگ ویرانگر غزه در هفتمین ماه خود به سر می‌برد و فعلا چشم‌اندازی برای برقراری آتش‌بس دیده نمی‌شود. در جریان حملات صهیونیست‌ها بیش از ۳۴ هزار فلسطینی تاکنون به شهادت رسیده‌اند که اکثر آنها زنان و کودکان هستند.

این اعتراضات در سوربن که باعث شد دانشگاه برای یک روز تعطیل شود، صلح‌آمیز گزارش شده است. دانشجویان از این موسسه که یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان است، خواستند تا اقدامات رژیم صهیونیستی را محکوم کند.

چندین سیاستمدار فرانسوی، از جمله «ماتیلد پانو» که ریاست گروه قانونگذاران چپ‌گرای فرانسه تسلیم‌ناپذیر در مجلس ملی را بر عهده دارد، در رسانه‌های اجتماعی از حامیان خود خواسته بودند تا به اعتراضات سوربن بپیوندند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ملاقات آی شو اسپید با ری میستریو و گرفتن ماسک ویژه از اسطوره WWE / فیلم
  • سرکوب معترضان حامی فلسطین در فرانسه + فیلم
  • سرکوب معترضان حامی فلسطین در فرانسه
  • ببینید| رازهای نگفته فرشته از زبان پردیس؛ چرا از گرفتن سیمرغ شاد نبود؟ رازگشایی از ملاقات شرعی تا آش و شکلات!
  • تصمیم فرانسه برای کمک گرفتن از چین
  • ممنوعیت حجاب در المپیک پاریس برای زنان فرانسه!
  • تجمع ضدصهیونیستی در دانشگاه سوربن فرانسه
  • دانشگاه «سوربن» فرانسه در دست حامیان فلسطین
  • کنعانی: آمریکا با سرکوب دانشجویان حقوق‌بشر را نادیده گرفت
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی