Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرویز اوسطی گفت: مشکلی از نظر تامین منابع پرداخت مطالبات گندم‌کاران وجود ندارد و این موضوعی در روزهای آینده هم محقق خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پرویز اوسطی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: پرداخت مطالبات گندمکاران که گندم مازاد بر نیاز را به مراکز خرید گندم تحویل داده اند، با تاخیر مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: با توجه به انتظارات موجود، باید مطالبات گندم‌کاران به موقع پرداخت شود که در این راستا اعضای کمیسیون کشاورزی هم تذکراتی ارائه کرده اند و قرار است این موضوع تسریع شود.

اوسطی خاطرنشان کرد: به دنبال پیگیری های انجام شده، دریافتیم که بانک کشاورزی به تعهدات خود عمل کرده اما سایر بانک‌ها در عمل به تعهدات خود عقب هستند و البته برای تسریع این روند در تلاش هستیم.

وی عنوان کرد: وزارت جهاد کشاورزی منابع مورد نیاز برای خرید شش میلیون و ۵۰۰ هزار تا هفت میلیون تن گندم را پیش بینی کرده و از این نظر مشکلی وجود ندارد و البته در روزهای آینده هم مطالبات گندم‌کاران پرداخت خواهد شد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: امسال با توجه به شرایط خشکسالی حاکم بر کشور، هزینه های تولید به ویژه در بخش دیم افزایش یافته با این حال عملکرد خوبی داشته ایم.

اوسطی خاطرنشان کرد: کشاورزان انتظار دارند، مطالبات مربوط به‌ همین حداقل تولیدات انجام شده هم به موقع پرداخت شود تا ضمن پرداخت هزینه های تولید، در سال زراعی جدید نیز به خرید نهاده و بذر بپردازند.

وی افزود: همه برای پرداخت مطالبات گندمکاران متفق القول هستیم و مجلس هم پیگیر تسریع این امر است.

اوسطی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم به خوبی انجام شده، تصریح کرد: افزایش قیمت گندم به نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان باعث شد، امسال خرید گندم به خوبی انجام شود، درحالی که میزان خرید گندم شش میلیون و ۵۰۰ هزار تن پیش بینی می شد، اکنون تا هفت میلیون تن نیز برآورد می شود.

وی عنوان کرد: در شرایط خشکسالی  موجود، خرید هفت میلیون تن گندم قابل توجه است و می تواند نیازهای کشور را پوشش دهد و البته ناشی از همان سیاست گذاری خوبی بود که در حوزه قیمت گذاری گندم اتفاق افتاد و سبب افزایش عملکرد در واحد سطح به ویژه در اراضی آبی و همچنین سطح زیر کشت گندم شد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خشکسالی، آسیب جدی مزارع غلات بود در غیر این صورت اگر کشور از نظر بارش در شرایط نرمالی بود، گندم بیش از نیاز کشور نیز تولید می شد.

اوسطی گفت: پرداخت به موقع مطالبات گندم کاران می تواند انگیزه ای برای افزایش سطح زیر کشت گندم در سال زراعی جدید باشد تا کشاورزان بیشتر این محصول را کشت کنند و از آن مراقبت بیشتری به عمل آورند.

وی افزود: پرداخت به موقع مطالبات گندمکاران در تحقق خودکفایی در تولید گندم تاثیر گذار است و اعضای کمیسیون کشاورزی هم در این راستا تذکراتی ارائه کرده اند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مطالبات گندم کاران کمیسیون کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۴۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ درصد مزارع گندم سیستان و بلوچستان برداشت شد

عباس اشکانی گفت: ۳۰ هزار و ۲۴۶ تن گندم از کشاورزان استان به ارزش پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال خریداری شده است.

وی گفت: در سال زراعی   ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچیتان به زیر کشت گندم رفته است.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و ۱۶ مرکز خرید جهت تحویل این محصول استراتژیک در سیستان و بلوچستان پیش بینی و به بهره‌برداران در برداشت و خرید گندم کمک می‌کنند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: شهرستان های دلگان با ۱۵ هزار تن و بمپور با هشت هزار تن بیشترین گندم تحویلی به مراکز خریدرا به خود اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به رشد بیش از ۱۰۰ درصدی میزان کشت قراردادی گندم در سیستان و بلوچستان نسبت به تعهد کشت قراردادی به وزارت جهاد کشاورزی افزود: خوشبختانه کشاورزان در سال زراعی جاری استقبال خوبی برای کشت قراردادی داشته‌اند.

اشکانی تصریح کرد: امسال ۱۶ مرکز خرید در سطح استان، کار خرید گندم از گندمکاران را انجام خواهند داد.

وی در خصوص قیمت گندم سال زراعی جاری بیان کرد: نرخ پایه خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی و دورروم به ترتیب ۱۷۵ هزار ریال و ۱۸۰ هزار ریال تعیین شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ارسال فایل ۱۰۳ هزار تن گندم خریداری شده به بانک کشاورزی ایلام
  • قیمت گندم مشخص شد
  • تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • خبر جدید برای گندمکاران/ قیمت گندم مشخص شد
  • ۴۰ درصد مزارع گندم سیستان و بلوچستان برداشت شد
  • پرداخت یک هزار میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل
  • گندم‌کاران نسبت‌به آفات غافل نباشند/هرکیلو گندم دوروم ۱۸هزارتومان
  • ۴۰ درصد گندمزارهای سیستان و بلوچستان درو شد
  • پرداخت ۱۰۰۰ میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل
  • کارگران شهرداری رودبار به عدم تحقق مطالبات خود اعتراض دارند