Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور درباره جدیدترین وضعیت منطقه امامزاده داوود(ع) تهران گفت: سیل شب گذشته همراه خود گل‌ولای فراوانی را به‌دنبال داشت، تاجایی‌که در برخی محله‌های امامزاده داوود به چهار متر می‌رسد.

به گزارش ایمنا، احمد وحیدی روز پنجشنبه در گفت‌وگویی درباره اقدامات انجام شده برای سیل شب گذشته محله امام زاده داوود (ع) تهران، اظهار کرد: حوالی نیمه شب پنجشنبه، باران شدیدی در منطقه امام زاده داوود (ع) در شمال غرب تهران بارید و گل و لای بسیاری از پشت امام زاده بازارچه و محله امام زاده داوود (ع) را در بر گرفت و وارد حرم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر کشور ادامه داد: این سیل با گل و لای فراوانی همراه شد تا جایی حجم گل و لای در برخی محله‌های امامزاده داوود به چهار متر می‌رسد و بعضی از زائران و مردم محلی اسیر این سیل شدند و گل و لای فراوان مردم را دچار مشکل کرد.

وی افزود: از لحظه وقوع سیلاب آتش نشانی و هلال احمر و مسئولان محلی و بخشداری و دهیاری در منطقه حضور یافتند و به کسانی که در گل و لای گیر کرده بودند، کمک کردند و سپس به تخلیه اجساد جان باختگان، خارج کردن مردم و خودروها پرداختند.

وزیر کشور گفت: کار با شدت ادامه دارد و استاندار، شهردار تهران، رئیس هلال احمر و رئیس سازمان مدیریت بحران، همچنین مسئولان محلی اعم از فرماندار و بخشدار و نیروهای انتظامی و سپاه در محل حاضرند و همه در حال کمک و امدادرسانی هستند تا انشالله علاوه بر کمک برای تخلیه گل و لای، افرادی که در زیر گل و لای هستند را بیرون بیاورند. البته هنوز آمار دقیقی از افراد گرفتار شده در سیلاب نداریم.

همچنین ستاد مدیریت بحران استان تهران امروز با حضور وزیر کشور در محل حادثه سیل امامزاده داوود تهران تشکیل و برگزار شد و با دستور وحیدی، محسن منصوری استاندار تهران فرمانده عملیات در حادثه سیل بخش کن و روستای امام زاده داود (ع) شد و از تمانی دستگاه‌های اجرایی، عملیاتی و امداد رسان در سطح ملی خواست تا با استاندار تهران در این خصوص همکاری کنند.

رئیس جمهور هم از استاندار تهران خواست تا تمام امکانات امدادی اعم از هلال احمر، شهرداری و ستاد مدیریت بحران را برای تسریع در عملیات امداد و نجات و نیز تمهید پیش‌بینی‌های لازم برای پیشگیری از حوادث مشابه سیل در امامزاده داوود (ع)، بسیج کند.

معاون اول رئیس جمهور هم در گفت و گوی تلفنی از استاندار تهران خواست تا خسارات مالی وارده به مردم و همچنین زیرساخت‌های عمرانی آسیب دیده را برای جبران و بازسازی گزارش کند.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: تاکنون ۵۰۰ نفر به مناطق امن منتقل شده اندو متأسفانه تاکنون ۹ مصدوم و چهار جان باخته داشته است.

همچنین حدود ۸۰ نیروی عملیاتی در منطقه حضور دارند و در حال امداد رسانی هستند.

منبع: ایرنا

کد خبر 591630

منبع: ایمنا

کلیدواژه: وزیرکشور احمد وحیدی سیل سیلاب سيل زده امام زاده داوود شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق امامزاده داوود استاندار تهران زاده داوود وزیر کشور امام زاده هلال احمر گل و لای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۵۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه اهواز: طرح «نور» محله به محله اجرا شود

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، سیدمحمد عبدالنبی موسوی فرد ظهر امروز جمعه در جمع نمازگزاران اهواز با یادآوری اینکه مقام معظم رهبری ۱۵ سال است شعار سال را براساس موضوعات اقتصادی اعلام می‌کنند، بیان کرد: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده و مسؤولان باید با مشارکت مردم هر چه بیشتر در راستای جهش تولید و ایجاد اشتغال تلاش کنند.

امام جمعه اهواز اضافه کرد: مسؤولان باید در خصوص عملکرد خود در موضوعات اقتصادی و اشتغالزایی اطلاع رسانی کنند.

 موسوی فرد اظهار کرد: جوانان نباید تنها به فکر استخدام در ادارات دولتی باشند بلکه با فراگیری دوره‌های فنی و حرفه‌ای در راستای اشتغال و ورود به بازار کار تلاش و همت کنند.

وی با اشاره به اعتراضات دانشجویی در غرب علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی گفت: به برکت هدایت‌های مقام معظم رهبری در جبهه مقاومت چه تحول و پیروز‌های بزرگی ایجاد شده است.

موسوی فرد با تقدیر از فراجا برای اجرای طرح «نور» اظهار کرد: از طرح نور باید حمایت شود چرا که بحث حجاب مهم است و مردم و همه دستگاه‌ها باید کنار نیروی انتظامی باشند و در مقابل بی حجابی مقابله کنند و این طرح محله به محله اجرا شود.

وی با عنوان اینکه حجاب تنها مختص به دین اسلام نیست، تاکید کرد: پدران و مادران باید تمرین حجاب در کودکی به فرزندان خود بیاموزند.

امام جمعه اهواز اظهار کرد: هر روز می‌بینیم در غرب ظلم به زنان بیشتر می‌شود و درصد خودکشی در زنان آمریکایی ۵۰ درصد افزایش داشته و تمام قوانینی که در غرب اجرا کردند، همگی به ضرر زنان بوده است.

دیگر خبرها

  • تخریب کامل ۳۸۹ واحد مسکونی و تجاری در آتش‌سوزی شفت
  • صدور سند امامزاده بی بی خدیجه خاتون میبد
  • برخورد با مدیران مقصر در آتش سوزی شهرک امام زاده ابراهیم شفت
  • انجام ۵۰ درصد از نقشه برداری امامزاده ابراهیم(ع) شفت تا فردا
  • توزیع اقلام اساسی بین ۱۳۴ خانوار آسیب دیده در امامزاده ابراهیم
  • عزاداری امام صادق(ع) در امامزاده آقا علی عباس
  • بلایی که سر امامزاده ابراهیم(ع) افتاد ؛ هر خانه کمتر از ۱۰ دقیقه دچار حریق شد
  • لزوم تجهیز امامزاده ابراهیم(ع) به سیستم اطفای حریق شبکه ای
  • هیئت عزاداری سادات محله فروشان به مناسبت سالروزشهادت امام صادق(ع)
  • امام جمعه اهواز: طرح «نور» محله به محله اجرا شود