Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه ملی توزیع برق انگلیس امروز (پنجشنبه) اعلام کرد: «ممکن است در زمستان امسال دوره‌هایی وجود داشته باشد که عرضه برق محدود شود». به گفته این شبکه توزیع کننده برق، محدودیت احتمالی به خاطر عدم قطعیت در مورد عرضه گاز به اروپا است.

به گزارش رویترز، اپراتور شبکه توزیع برق انگلیس اعلام کرد: «در حالی که انگلیس به اندازه بقیه اروپا به گاز روسیه متکی نیست، واضح است که توقف جریان گاز به اروپا می‌تواند تأثیرات منفی از جمله قیمت‌های بسیار بالا داشته باشد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند با وجود این هشدار، شبکه ملی انگلیس ابراز امیداری کرده که بتواند به تقاضا پاسخ دهد.

این توزیع کننده پیش از این با برخی نیروگاه‌های زغال سنگ قرارداد امضا کرده تا در صورت تشدید بحران، برق خود را از طریق سوزاندن زغال سنگ تامین کند. زغال سنگ یکی از آلاینده‌ترین سوخت‌ها محسوب می‌شود و آسیب‌های جبران‌ناپذیری بر محیط زیست وارد می‌کند.

در حال حاضر، کشور‌های اروپایی در حال انجام برنامه‌های اضطراری برای فصل زمستان هستند. اتحادیه اروپا به تازگی مقررات اضطراری برای کاهش مصرف گاز را در سراسر این اتحادیه تصویب کرده که ۱۵ درصد مصرف انرژی را کاهش می‌دهد. گفته می‌شود گاز منتقل شده از طریق خط لوله نورد استریم ۱ به حدود ۲۰ درصد ظرفیت آن کاهش پیدا کرده است. مقامات اروپایی ادعا می‌کنند روسیه قصد دارد با کاهش عرضه گاز قدرت خود را نشان دهد. این در حالی است که به گفته مسکو، اختلال در عرضه گاز و کاهش انتقال آن به اروپا به خاطر اعمال تحریم‌های ضد روسیه است که جلوی تعمیر و انتقال قطعات خط لوله نورد استریم را می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قطع برق مصرف انرژی بحران انرژی اروپا نورد استریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۵۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت

  به گزارش تابناک به نقل از وبدا، سازمان اورژانس کشور از مسمومیت ۵۳ نفر در بازه زمانی ۸ فروردین تا ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در کشور خبر داد و عنوان کرد که ۱۴ نفر از این مسمومان همچنان بستری و تحت نظر هستند.

طبق اعلام این سازمان استان‌های فارس با ۱۶، لرستان با ۱۲ و کرمانشاه با ۱۰ نفر بیشترین مسمونان با قارچ وحشی را در کشور داشته‌اند که خوشبختانه هیچ یک از مسمومان، جان خود را از دست نداده است.

این سازمان با اشاره به حجم بالای بارش در فصل بهار در اکثر نقاط کشور و افزایش رویش انواع قارچ‌ها در طبیعت، اعلام کرد: متاسفانه برخی گروه‌های طبیعت گرد نسبت به مصرف این قارچ‌ها اقدام می‌کنند که می‌تواند موجب بیماری آن‌ها شود. با توجه به گرایش جوانان و مردم به طبیعت گردی، لازم است هشدار‌های لازم نسبت به پرهیز از مصرف قارچ‌ها در طبیعت داده و رسانه‌ها نیز در این زمینه اطلاع نقش آفرینی کنند.

دیگر خبرها

  • بیشترین نرخ بیکاری متعلق به کدام استان؛ روندها رو به کاهش به چه معناست؟
  • ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره دخالت نظامی هشدار می‌دهیم
  • بیشترین نرخ بیکاری متعلق به این استان کردنشین است
  • پرینتر جدید لنوو با چه قیمتی عرضه شد؟
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان