Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین،‌ در بحبوحه فعالیت‌های تروریستی گروه داعش در سوریه و رهسپار شدن مدافعان حرم مستشاری ایران برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س)، قبل از اعزام جمعی از رزمندگان مدافع حرم به دیدار رهبر انقلاب رفتند. عبدالفتاح اهوازیان یکی از افراد حاضر در این جمع بود.

او که از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است،‌ هم اکنون فرمانده قرارگاه نصرت و مشاور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهوازیان درباره آن دیدار بیان داشت:‌ پس از پایان دیدار و موقع خداحافظی، مسؤولان بیت ما را صدا زدند و گفتند: حضرت آقا شما را خواسته است؛ لطفاً برگردید.

اهوازیان مانند دیگر مدافعان حرم از این درخواست رهبر انقلاب تعجب کرد. در آن هنگام به یاد ماجرای حضرت یوسف (ع) و برادرش افتاد و به همرزمانش با مزاح گفت: کسی انگشتر، تسبیح و مهر آقا را برنداشته است؟!

بالاخره آن جمع دوباره به محضر رهبر انقلاب شرفیاب شدند. معظم‌له فرمودند: به عکاس بگویید بیاید.

سردار اهوازیان بعد از فرمایش رهبر انقلاب طاقت نیاورد و پرسید: عکس ما را برای چه می‌خواهید؟

فرمودند: جمع شما بوی شهادت می‌دهد.

دو نفر در این جمع بودند که حاج قاسم به اسم صدایشان کرد و دو انگشتر هدیه رهبر را به سردار هادی کجباف و نادر حمید داد و دستانشان را بوسید. این دو نفر پس از گرفتن هدیه‌ به شدت گریه کردند. بعد، این جمع عازم دفاع از حرم شد و در عملیات بعدی سردار هادی کجباف و نادر حمید به شیوه‌ بسیار عجیبی به شهادت رسیدند.

درباره این دو شهید بیش‌تر بدانید شهید هادی کجباف

شهید هادی کجباف در تیرماه سال ۱۳۴۰ در شهرستان شوشتر به دنیا آمد. او در هشت سال دفاع مقدس در سمت معاون فرماندهی گردان مالک اشتر (شوشتر) لشکر ۷ ولی عصر(عج) حضوری فعال داشت وحتی به درجه جانبازی نائل آمده بود. با آغاز تحرک داعش در منطقه حاج هادی به صورت داوطلبانه به کشور سوریه رفت تا اینکه در جنگ با تروریست‌های سوریه فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ طی عملیاتی در منطقه «بصر الحریر» درعا به مقام شهادت رسید.

۵۰ روز پس از شهادت شهید کجباف داعشی‌ها از موضوع مبادله و یا خرید پیکر توسط نیروهای مقاومت مأیوس می‌شوند و پیکر را در منطقه‌ای به همراه چند تن دیگر از شهدا در گور دسته جمعی خاک می‌کنند. نفوذی‌ها هم این موضوع را به نیروهای مقاومت اطلاع می‌دهند و رزمندگان مقاومت توانستند در یک عملیات پیکر را بازگردانند. سرانجام پیکر مطهر این شهید در خردادماه سال ۱۳۹۴ در قطعه مدافعان حرم شهرستان شوشتر در میان انبوه تشییع‌کنندگان به خاک سپرده شد. از شهید هادی کجباف سه فرزند به نام‌های فاطمه، سجاد و محمد به یادگار مانده است.

شهید نادر حمید از مداحان و مدافعان حرم اهل بیت (ع) با نام جهادی محسن، در دوم مهرماه سال ۱۳۶۳ به دنیا آمد. پس از حمله تکفیری‌ها به سوریه او نیز وارد عرصه نبرد با تکفیری‌ها شد تا آنجا که در ۲۰ مهرماه سال ۱۳۹۴ در جریان عملیات محرم در منطقه قنیطره بر اثر اصابت گلوله تروریست‌های تکفیری دچار جراحت شدید شد. او که در یکی از بیمارستان‌های کشور سوریه بستری و در حالت کما به سر می‌برد، یک هفته بعد شهد شیرین شهادت را نوشید و به دوستان شهیدش پیوست. دخترش ام‌البنین و پسرش با نام محمدحسین یادگاران این شهید هستند.

کد خبر 693875 برچسب‌ها مدافع حرم رهبر معظم انقلاب قاسم سلیمانی مدافعان حرم داعش

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مدافع حرم رهبر معظم انقلاب قاسم سلیمانی مدافعان حرم داعش رهبر انقلاب مدافعان حرم هادی کجباف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۵۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کناره گیری وزیر اول مسلمان اسکاتلند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن؛ پس از شکستن ائتلاف حزب سبز با حزب ملی اسکاتلند که بر اساس آن، دولت ائتلافی در اسکاتلند تشکیل شده بود و نیز بی فایده بودن آنچه تلاش‌های رهبر حزب ملی اسکاتلند برای ادامه فعایت دولت حداقلی به علت مخالفت‌های زیاد عنوان شد، حمزه یوسف وزیر اول اسکاتلند که به همراه انگلیس، ولز و ایرلند شمالی، یکی از مناطق چهارگانه انگلستان است از سمت‌هایش استعفا کرد. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اظهارات: حمزه یوسف – وزیر اول مستعفی اسکاتلند

حمزه یوسف ۳۸ ساله و جوان‌ترین رهبر حزب ملی اسکاتلند، نخستین وزیر اول مسلمان در تاریخ انگلستان یا بریتانیا و شاید اروپاست. این سیاستمدار هوادار استقلال اسکاتلند از انگلیس، در حالی کناره گیری خود را از این سمت‌ها اعلام کردکه گفته حاضر نیست به هر قیمتی در قدرت بماند.
حمزه یوسف در نشست خبری گفت: من، چون بر سر اصول و ارزش هایم معامله نخواهم کرد و قدرت را به هر قیمت نمی‌خواهم، به این نتیجه رسیدم که به نفع کشور، حزب ملی اسکاتلند و دولت محلی است که فرد دیگری قدرت را در دست گیرد.
حمزه یوسف که بار‌ها کشتار فلسطینیان را به باد انتقاد گرفته بود، تنها رهبر یک حزب عمده در انگلستان بود که طرح درخواست آتش بس در غزه را به مجلس ارائه کرد، هر چند با مخالفت همه احزاب عمده این طرح رای نیاورد.
از ۴۱۸ نماینده مجلس عوام حاضر در هنگام رای گیری درباره طرح درخواست آتش بس در غزه ۲۹۳ نماینده به طرح حزب ملی اسکاتلند، سومین حزب بزرگ انگلستان رای منفی دادند.
مخالفت حزب حاکم انگلیس با رویکرد‌های رهبر حزب ملی اسکاتلند و دیگر احزاب سیاسی در اسکاتلند، دوران دولت او را به ۱۳ ماه محدود کرد و او در نشست خبری اعلام استعفا تاکید کرد: من برای دفاع از حقوق افرادی که صدایشان شنیده نمی‌شود، چه در داخل این کشور و چه در خارج، از جمله افرادی که در برابر چشمان جهانیان، در بزرگ‌ترین بحران انسانی در غزه رنج می‌برند، به تلاش ادامه خواهم داد.
به گفته حمزه یوسف، تا زمان برگزاری انتخابات داخلی حزب ملی اسکاتلند برای تعیین رهبر جدید، و تا تعیین وزیر اول جایگزین در اسکاتلند، او به مسئولیتش ادامه خواهد داد.
در حالی که احتمالا در فصل پاییز امسال، انتخابات سراسری در انگلستان برگزار خواهد شد، هنوز معلوم نیست روند انتخاب رهبر جدید حزب ملی اسکاتلند، چه مدت طول بکشد و اینکه رویکرد استقلال طلبانه حزب ملی اسکاتلند و جدایی‌اش از انگلیس چه تغییری خواهد کرد.

 

دیگر خبرها

  • کناره گیری وزیر اول مسلمان اسکاتلند
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • هدیه ویژه فرمانده سپاه تهران به فرمانده کل ارتش
  • تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس
  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • نمایش محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب
  • ماجرای دریافت انگشتر مقام معظم رهبری توسط یک کارگر
  • تمام محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب به نمایش در می‌آید
  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید
  • ببینید/ ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی