Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت گفت: این مجموعه، یکی از نهادهای پیشگام و پیشرو در مردمی سازی است.

اخبار شرکت‌ها؛ «محمدحسین حسین‌زاده» در حاشیه اولین رویداد مردمی سازی مدیریت ایران 1401 افزود: «نهاد مردمی رسالت، با تشکیل حدود 25 هزار کانون همیاری اجتماعی یکی از نهادهای پیشگام و پیشرو در مردمی سازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر آن، صدها سازمان حامی در مجموعه نهادهای مردمی رسالت، فعال هستند. نهادهایی که هیچ‌کدام هم دولتی نیست.»
وی افزود: «در کنار همه این‌ها، دهها موسسه و شرکت مردمی هم ذیل نام مجموعه بانک قرض‌الحسنه رسالت، فعالیت می‌کنند که کار فراهم ساختن زیرساخت‌ها را انجام می‌دهند، مشاوره می‌دهند و با هم همکاری می‌کنند.»
حسین‌زاده، با اشاره به ارکان اساسی موفقیت ملت ایران، گفت: «اصولاً دین اسلام و به‌تبع آن انقلاب اسلامی، بر پایه دو عنصر استوار است. یکی مردم و دیگری رهبری. به گواه تاریخ، هرجا که ما بر این اساس حرکت کردیم موفق شده‌ایم.»
وی ادامه داد: «قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) تا زمانی که مردم به صحنه نیامدند، هیچ‌گونه حرکت سازمانی را آغاز نکردند. بعد از انقلاب هم همین‌طور بود و تشکیل جهاد سازندگی و بسیج و به میدان آمدن مردم، سرنوشت جنگ تحمیلی را عوض کرد.»

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت با اشاره به رهنمودهای رهبر انقلاب درباره اهمیت سپردن کار کشور به دست مردم افزود: «مقام معظم رهبری دراین‌باره فرموده‌اند که حتی برنامه‌ریزی و ارائه راهکار هم باید به عهده خود مردم باشد و این، همان چیزی است که در نهضت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی هم شیرینی‌اش را تجربه کرده‌ایم.»
حسین زاده افزود: «تجربه چند دهه اخیر تاریخ ایران، به ما نشان می‌دهد که اگر به اصالت انقلاب اسلامی برگردیم، حتماً سپردن امور به دست خود مردم، نتیجه بهتری نسبت به سازمان‌های عریض و طویل دولتی خواهد داشت و هرگاه این امر محقق شود، حتماً اتفاق مبارکی خواهد بود.»
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت با اشاره به شعار این مجموعه افزود: «عدم وابستگی به دولت، عدم ارتزاق از بیت‌المال و همیاری اجتماعی، قرض‌الحسنه و کارآفرینی اجتماعی، همواره از جمله شعارها و ارکان اصلی فعالیت ما بوده است.»
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بانک قرض الحسنه رسالت انقلاب اسلامی مردمی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۶۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای بیش از 21 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه بانک ملی ایران به متقاضیان

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، این بانک در راستای ایفای مسوولیت های اجتماعی خود و همسویی با برنامه های دولت مبنی بر تسهیل ازدواج جوانان این بانک طی فروردین ماه سال جاری در مجموع تعداد 21هزار و 271 فقره تسهیلات قرض الحسنه بالغ بر 24 هزار و 270 میلیارد ریال به عموم متقاضیان پرداخت کرده است.

همچنین طی همین مدت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به ارزش بیش از 1 هزار و 596 میلیارد ریال به 532 متقاضی توسط بانک ملی پرداخت شده است.

همچنین بانک ملی ایران طی یک ماه نخست سال تعداد 973 فقره تسهیلات فرزندآوری به متقاضیان و خانواده های واجد شرایط پرداخت کرده است.

گفتنی است ترویج سنت حسنه ازدواج و کمک به جوانان از مهم ترین سیاست‌های اعتباری بانک ملی ایران محسوب می شود که این بانک طی سال گذشته بخش قابل توجهی از کل تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان را در شبکه بانکی پرداخت کرده است.

دیگر خبرها

  • رسالت بسیج، تسهیل خدمت‌رسانی به مردم است
  • نقش بی‌بدیل اساتید در مردمی‌سازی ارزش‌های سلامت محور
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • خدمتگزاری به مردم سرلوحه اقدامات بانک توسعه تعاون است
  • حمایت دانشگاه‌های جهان از فلسطین یادآور رسالت معلمی در دفاع از مظلومان است
  • اعطای بیش از 21 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه بانک ملی ایران به متقاضیان
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی
  • دهه هشتادی‌ها نسل پیشران تمدن‌ساز هستند