Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین گفت: شناخت مردم، پیش‌نیاز کار فرهنگی مثمرالثمر است و ائمه جمعه باید تبیین‌گر این موضوع باشند و دریچه‌های نور را به‌سوی جامعه باز کنند.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی پنجشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قزوین که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: لازم است زمانه خود را بشناسیم تا بتوانیم موضوعات مختلف را در آن مطرح کنیم و در غیر این صورت دچار اشتباه می‌شویم و خسارت به بار می‌آوریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: وقتی ما از حقایق دینی صحبت می‌کنیم لازم است دین را هم بشناسیم و نگاه حساب شده‌ای از دین داشته باشیم و همه زوایای آن را ببینیم آنگاه رفتار ما یک‌ کاریکاتور از دین ایجاد نمی‌کند.

امام‌جمعه قزوین گفت: شناخت دیگری که لازمه کار یک فعال فرهنگی است شناخت مردم است. لازم است که فعالان فرهنگی مردم را با فطرتشان ببینند نه با رفتارهای  مقطعی آن‌ها؛ که ناشی از گرفتاری و نگاه‌های حزبی و جناحی و قومی است.

وی اظهار کرد: باید به این درجه برسیم که بر پایه «ان اکرمکم عندالله اتقاکم» تلاش کنیم تا برکت کارها و فعالیت‌هایمان افزایش یابد. 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: هماهنگی همگانی موضوعی است که به‌شدت به آن محتاجیم و از این حیث در استان شاهد پراکنده‌کاری هستیم.  نماز جمعه هر شهر قرارگاه فرهنگی است ولی گاهی در حاشیه قرار می‌گیرد، متأسفانه نماز جمعه در استان ما ضعیف دیده می‌شود حتی رسانه ملی نیز به این مقوله بی‌توجه است.

وی با مقایسه حج و نماز جمعه بیان کرد: حج سالی یک‌بار اتفاق می‌افتد ولی نماز جمعه هر هفته تکرار می‌شود و در هر ۲ این‌ها سیاست و دیانت باهم برقرار هستند حال‌آنکه آمیختگی دیانت و سیاست در مقوله نماز جمعه با شدت بیشتری به چشم می‌آید.

وی یادآور شد: ائمه جمعه تبیین‌گر این موضوع باشند که دریچه‌های نور را به‌سوی جامعه باز کنند، دشمنان خدا تلاش می‌کنند نور خدا را خاموش کنند و باید با این امر به مقابله پرداخت البته کارهای خوبی انجام‌شده ولی خلأهایی هم وجود دارد.

امام‌جمعه قزوین تأکید کرد: نظام ولایی بین مؤمنین بسیار مهم است که نسبت به آن غافلیم، باید این زمینه را تقویت کنیم چراکه این امر از بازوهای قدرت ما محسوب می‌شود.

وی با اشاره به مقوله عفاف و حجاب گفت: عفت موضوعی است که بر هر زمینه دیگری ارجحیت دارد، تصور نکنیم که این موضوع مختص بانوان است بلکه عفت در هر جایگاهی مطرح است حال آنکه حراست از کرامت انسان‌ها بالاترین اتفاق خلقت است و باید در هر حرکتی کرامت انسانی مورد دقت قرار بگیرد. 

آیت‌الله عابدینی در پایان گفت: به‌جای برخوردهای سلبی و ضایع کردن کرامت انسان‌ها، باید به کسانی که غافل هستند تذکر دهیم و در گام بعدی با امربه‌معروف و نهی از منکر و حفظ کرامت افراد، تلاش کنیم تا افراد رفتارشان را اصلاح کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری قزوين شوراي فرهنگ عمومي امام جمعه قزوین نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۶۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش‌های دین اسلام و انقلاب را باید تبلیغ و تبیین کنیم

ایسنا/خراسان شمالی امام جمعه بجنورد گفت: شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل که توسط دانشجویان آمریکایی و اروپایی سر داده می‌شود، به معنی موفقیت امامین انقلاب است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری امروز (۱۴ اردیبهشت ماه) در نماز عبادی و سیاسی جمعه با اشاره به شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: در زمان این امام بزرگوار، هجمه‌های فرهنگی خیلی زیادی اتفاق افتاده بود که امام صادق (ع) در مقابل آن‌ها دو راهبرد داشت که یکی از آن‌ها تبلیغ و تبیین دین اسلام و پاسخگویی به شبهات بود.

وی با اشاره به اینکه زمان امام صادق (ع) شبیه زمان کنونی کشور ماست، گفت: امروز دشمنان با تمام قدرت رسانه‌ای، فیلم‌سازی، فضای مجازی و ... به‌دنبال هجمه فرهنگی در کشورند تا اراده را از جوانان ما بگیرند و آن‌ها را به فساد بکشانند. بنابراین ما باید در مقابل این هجمه‌ها ایستادگی کنیم، باید کار تبلیغ و تبیین ارزش‌های دین اسلام و انقلاب را انجام دهیم و جنایت‌های دشمنان را افشا کنیم.

وی بیان کرد: امروز جوانان و دانشجویان آمریکایی و اروپایی به میدان آمده‌اند و شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر می‌دهند. این امر به معنی آن است که آن‌ها به رسانه‌ها، رادیو و تلویزیون خود اعتماد ندارند.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه امام خمینی (ره) فرمودند که رژیم صهیونیستی باید از بین برود، ادامه داد: با همین تدبیر امامین انقلاب، امروز همه جوانان این پیام را دریافت کرده‌اند و این امر به معنای موفقیت امامین انقلاب است.

وی گفت: راهبرد دوم امام جعفر صادق (ع) مبارزه با طاغوت بود که ملت ایران نیز از ابتدای شکل‌گیری انقلاب، مبارزه با طاغوت را در دستور کار قرار داد و امروز قدرت پیدا کرده است.

وی افزود: امروز اسرائیل بر سر انجام «وعده صادق» تنبیهی شد که نقطه عطفی برای همه جهان شد. سیلی‌ای که به رژیم صهیونیستی زده شد، قدرت ایران را نمایان کرد.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ماجرای متن حاج صادق آهنگران در نماز جمعه و پیامی که امام خمینی (ره) به او داد؟
  • اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در فارس
  • گزیده خطبه های ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد
  • دشمن در جنگ اقتصادی با مقاومت مردم نتوانسته کاری از پیش ببرد
  • واکنش ائمه جمعه به برخورد مقامات غربی با تجمع دانشجویان
  • اولین نماز جمعه در «فرومد» اقامه شد
  • حماسه «وعده صادق» نیازمند تبیین و روایتگری است
  • ارزش‌های دین اسلام و انقلاب را باید تبلیغ و تبیین کنیم
  • خطبه‌های نماز جمعه تهران آغاز شد
  • اقامه نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان