Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@21:59:43 GMT

از اجرای طرح معتادان متجاهر تا کشف سلاح جنگی غیر مجاز

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۰۶۵۷۲

از اجرای طرح معتادان متجاهر تا کشف سلاح جنگی غیر مجاز

به گزارش خبرنگار مهر، کلانشهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

دزدی کارگر از منزل کارفرما به ارزش ۳۵ میلیارد ریال

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری سارقان منزل خبر داد که با همدستی کارگر شاکی اقدام به سرقت منزل به ارزش ۳۵ میلیارد ریال کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سرهنگ کارآگاه سعید دالوند بیان داشت: بیست و ششم تیر ماه پرونده‌ای مبنی بر سرقت منزل از کلانتری ۱۶۴ قائم (عج) به پلیس آگاهی ارجاع شد که شاکی اظهار داشت، برای انجام کارهای اداری به همراه اعضای خانواده و کارگر خود از منزلش واقع در بلوار ارتش خارج و به سمت شمال کشور عزیمت کرده است ولی پس از بازگشت به منزل متوجه بهم خوردگی اموال منزل و سرقت گاو صندوق منزلش حاوی طلاجات، مدارک شخصی، وجه نقد و یک قاب ساعت مچی و همچنین سرقت یک دستگاه دوربین عکاسی، تعداد زیادی ادکلن های اورجینال و گران قیمت و… توسط سارق یا سارقان شده است.

وی با اشاره به اینکه از آثار به جای مانده از صحنه سرقت نشان از داخلی بودن سرقت بود عنوان کرد: در تحقیقات پلیسی مشخص شد ساعت ۴ بامداد بیست و چهارم تیر ماه ۲ مرد جوان با استفاده از ریموت، درب پارکینگ را باز کرده‌اند و پس از ورود و گذشت حدود ۴۵ دقیقه با در دست داشتن چند عدد چمدان و کیف محل را ترک کرده‌اند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با اقدامات پلیسی در این خصوص معلوم شد کارگر شاکی با سارقان در ارتباط بوده و سرقت با طرح و نقشه از پیش طراحی شده توسط کارگر منزل شاکی صورت گرفته است.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران با اشاره به اینکه با هماهنگی‌های قضائی کارگر مال باخته دستگیر و به پایگاه یکم پلیس آگاهی منتقل شد ابراز داشت: متهم در پی جوئی های انتظامی به سرقت از منزل شاکی با همکاری ۲ همدستش به علت داشتن مشکلات مالی و اعتیاد به مواد مخدر اعتراف کرد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کارگر مال باخته کلیدهای منزل را در مسافرت سرقت و در اختیار سارقان قرار داده بود ادامه داد: با دستگیری هر ۲ همدست متهم و بررسی‌های بیشتر از مخفیگاه آنان تعدادی از اموال به سرقت رفته کشف و متهمان به فروش تعدادی از این اموال به مالخر معینی اعتراف کردند.

سرهنگ کارآگاه دالوند در پایان به شناسایی مالخر، دستگیری وی در مخفیگاهش اشاره کرد و افزود: کارشناسان ارزش ریالی اموال به سرقت رفته را ۳۵ میلیارد ریال بر آورد کرده‌اند.
به گفته این مقام پلیسی هر سه متهم برای تکمیل تحقیقات مقدماتی در اختیار این پایگاه قرار دارند.

کشف ۵۰۰ کیلو آرد خارج از شبکه

سر کلانتر سوم پلیس پیشگیری پایتخت از کشف ۵۰۰ کیلوگرم آرد قاچاق در مرکز تهران خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش آرد کشف شده را ۲۰۰ میلیون ریال اعلام کردند.

سرهنگ کیومرث حسنوند بیان داشت: روز گذشته تیم عملیات کلانتری ۱۴۸ انقلاب در حال گشت زنی به وانت پیکانی که در قسمت باری خودرو اجناسی بارگیری و با پوششی پنهان شده و به نظر سنگین وزن بوده مشکوک می‌شوند.

وی افزود: جهت بررسی بیشتر به خودرو مراجعه که در بررسی اولیه از داخل خودرو ۱۰ گونی آرد به مقدار ۵۰۰ کیلوگرم کشف و به کلانتری منتقل شد.

سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: متهم ۴۰ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و حمل و فروش آرد خارج از شبکه اعتراف کرد.

سرهنگ حسنوند با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش این محموله را ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، تصریح کرد: خودرو توقیف و متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

کلاهبرداری ۱۰ میلیاردی به بهانه فروش اقساطی خودرو

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری ۲ کلاهبردار حرفه‌ای و اعتراف به ۸ فقره کلاهبرداری به بهانه فروش اقساطی خودرو به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ قاسم دستخال در توضیح این خبر، بیان داشت: پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری به پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت برای شناسایی و دستگیری متهمان پرونده ارجاع شد.

وی عنوان کرد: شاکی پرونده پس از مراجعه به پایگاه سوم پلیس آگاهی عنوان کرد، برای خرید اقساطی یک دستگاه خودروی نیسان دو گانه سوز با متهمان در فضای مجازی آشنا شدم و پس از ترغیب این افراد و دعوت من به دفتر کاری شأن، به دفتر فروش آنان که ۲ نفر در آن مشغول به کار بودند، مراجعه کردم. خودروی نیسان را با پیش پرداخت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به صوری اقساطی خریداری کردم و قرار شد با پاس شدن چک مبلغ پیش پرداخت، خودروی معامله شده را به من تحویل دهند. ولی خودرو در موعد تعیین شده، تحویل نشد و اکنون متوجه شدم که دفتر فروش بسته شده و کارمندان وی متواری شده‌اند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در تحقیقات پلیسی مشخص شد، اعضای این دفتر مرتکب جرایم مشابه دیگری هم شده‌اند، گفت: با تجمیع پرونده‌های مشابه مشخصات و هویت متهمان شناسایی شد.

سرهنگ دستخال گفت: در نهایت با تلاش‌های شبانه روزی، کارآگاهان پایگاه سوم مخفیگاه یکی از متهمان در محدوده خیابان سی متری جی شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی اکیپی از کارآگاهان برای دستگیری وی به آن محل اعزام و موفق شدند، متهم را در مخفگیاهش دستگیر کنند.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران افزود: با دستگیری اولین متهم، در شاخه دیگری از بررسی‌های پلیسی متهم دوم پرونده نیز در مخفیگاهش دستگیر و به این پایگاه انتقال یافت.

وی ابراز داشت: در تحقیقات پلیسی متهمان به ۸ فقره کلاهبرداری به بهانه فروش اقساطی خودرو و دریافت مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از مال باختگان اعتراف کردند.

این مقام انتظامی با اعلام این خبر، بیان داشت: با اعتراف صریح متهمان به جرم ارتکابی، هر ۲ متهم روانه دادسرا شده‌اند.

پرده برداری از راز سرقت از موزه همدان با اعتراف صریح متهم

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از راز سرقت موزه استان همدان با اعتراف صریح متهم با حضور خبرنگاران در حاشیه نمایشگاه طرح رعد پلیس پیشگیری خبر داد و گفت: متهم علت سرقت را بدهی ۳ میلیارد ریالی موزه استان همدان اعلام کرد.

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای در تشریح این خبر بیان داشت: در پی دستگیری متهمی توسط تیمی از مأموران کلانتری ۱۱۹ مهرآباد و کشف ۱۳ قطعه عتیقه از آثار تاریخی موزه استان همدان، مأموران این پلیس تحقیقات خود را از متهم آغاز و متهم در روز جاری در حضور تعدادی از خبرنگاران پایتخت به جرم خود اعتراف کرد.

وی افزود: متهم ۵۰ ساله در جواب این سوال که به چه علت و از کجا این آثار تاریخی را سرقت کرده اعتراف کرد، مدتی در موزه شهر همدان مشغول کار و کارمند موزه بوده و خدماتی را اعم از خرید و کرایه لوازم به این موزه ارائه کرده است و موزه موصوف مبلغ حدود ۳ میلیارد ریال به وی بدهکار بوده که مسئولان این موزه توجهی به تقاضای وی نداشته و از پرداخت این مبلغ خودداری می‌کردند که نهایتاً مدتی پیش تصمیم به سرقت از این موزه گرفته است.

سرهنگ موقوفه‌ای با اشاره به اینکه متهم صراحتاً اعتراف کرد اشیای عتیقه را از موزه استان همدان سرقت کرده است تصریح کرد: در بررسی به عمل آمده در سوابق متهم یک فقره پرونده قضائی به جرم سرقت از موزه دارد و متهم به قصد فروش اشیا عتیقه به شهر تهران سفر کرده بود که توسط مأموران کلانتری مهر آباد دستگیر شده است.

رئیس پلیس پیشگیری تهران در پایان با بیان اینکه از ادارات و ارگان‌ها خصوصاً میراث فرهنگی که آثار گرانبها و میراث ملی در اختیار آنان قرار دارد درخواست داریم در صورت وقوع مواردی مشابه مراتب را سریعاً به پلیس اطلاع رسانی تا اقدامات به موقع و لازم انجام شود خاطرنشان کرد: متهم پس از پی جویی های انتظامی به مرجع قضائی معرفی شد.

اجرای طرح جمع آوری معتادین متجاهر

جانشین پلیس پیشگیری پایتخت از اجرای طرح جمع آوری معتادین متجاهر در سطح شهر تهران بزرگ خبر داد.

سرهنگ محمد قاسم طرهانی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پاسخ به در خواست‌های مردمی و اعتراض به تردد معتادان متجاهر در سطح شهر تهران بزرگ اجرای طرح جمع آوری معتادین متجاهر در روز گذشته اجرا شد.

وی با بیان اینکه در این عملیات ۴۷۶ معتاد متجاهر جمع آوری شد، تاکید کرد: این طرح‌ها بصورت مداوم در سطح شهر تهران بزرگ اجرا خواهد شد.

جانشین پلیس پیشگیری تهران بزرگ افزود: علاوه بر جمع آوری معتادان متجاهر چند خرده فروش مواد مخدر نیز دستگیر و در بررسی‌های بیشتر از آنها ۴۵۰ گرم مواد مخدر کشف شد.
این مقام انتظامی تصریح کرد: این افراد پس از تشکیل پرونده به مراکز بازپروری و مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

سرهنگ طرهانی با اشاره به اینکه شهروندان در صورت روبرو شدن با همچنین مواردی سریعاً با ۱۱۰ تماس برقرار کنند در پایان خاطر نشان کرد: پلیس با اجرای طرح‌های جمع آوری معتادان متجاهر به بهبود سلامت جسمی و روانی این افراد کمک خواهد کرد.

کشف سلاح جنگی و شکاری غیر مجاز در شمال غرب تهران

رئیس پایگاه ششم پلیس امنیت عمومی پایتخت از کشف ۲ قبضه سلاح جنگی و شکاری غیر مجاز در شمال غرب پایتخت خبر داد.

سرهنگ مهدی تاجیک با اعلام این خبر گفت: در پی خبر دریافت مبنی بر حمل و نگهداری سلاح غیر مجاز توسط فردی در حوالی خیابان "شاهین شمالی " رسیدگی به این موضوع در دستور کار مأموران پایگاه ششم پلیس امنیت عمومی تهران قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات گسترده روز گذشته پنجم مرداد ماه مخفیگاه متهم شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی، این فرد در اقدامی غافلگیرانه و ضربتی دستگیر و از مخفیگاهش یک قبضه کلت جنگی و یک قبضه سلاح شکاری غیر مجاز کشف شد.

سرهنگ تاجیک با اشاره به اینکه متهم با اعتراف به بزه انتسابی محل تهیه این سلاح‌ها را استان‌های غربی کشور اعلام کرد افزود: پس از تکمیل پرونده متهم برای سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شد.

رئیس پایگاه ششم پلیس امنیت عمومی تهران در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه یکی از وظایف ذاتی پلیس ایجاد امنیت و آرامش روانی در جامعه است، پلیس به هیچ وجه اجازه جولان دادن به مخلین نظم و امنیت را نخواهد داد و از شهروندان خواست تا گزارش‌های امنیتی و انتظامی خود را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

کد خبر 5549657 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: فراجا سرقت پلیس شهرداری تهران شورای شهر تهران سیلاب هلال احمر جمهوری اسلامی ایران امام زاده داود علیرضا زاکانی شورای شهر اربعین حسینی آتش نشانی آلودگی هوا بهزیستی سازمان حج و زیارت مدیریت بحران شهر تهران پایگاه سوم پلیس آگاهی پلیس پیشگیری تهران مقام انتظامی موزه استان همدان معتادان متجاهر میلیارد ریال رئیس پایگاه تهران بزرگ اجرای طرح شهر تهران غیر مجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۶۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرخه بازپروری معتادان متجاهر کامل اجرا نمی‌شود /کارتن خواب‌ها چهره شهر را نا زیبا می‌کنند

حجت الاسلام حمیدی گفت: بازتوانی و بازاجتماعی کردن معتادین متجاهر باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو رییس کل دادگستری استان کرمان به همراه دادستان کرمان و جمعی از مسئولان قضایی و اجرایی و از پارکینگ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و کمپ نگهداری ودرمان معتادان متجاهر (ماده ۱۶) بازدید کرد.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی با بیان اینکه، مزایده فروش خودرو‌های توقیفی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر در هر فصل باید برگزار شود، گفت: در سال ۱۴۰۲، ۲ هزار و ۶۶۷ خودرو در پارکینگ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر وجود داشت که از این تعداد یک هزار و ۸۴۵ خودرو از طریق مزایده به فروش رفت.

وی اظهار داشت: بایستی تمامی خودرو‌های موجود در این پارکینگ تعیین و تکلیف شوند و اتومبیل‌هایی که قابلیت پلاک گذاری ندارند اوراق شوند.

او گفت: بایستی مزایده‌ها به صورت هر سه ماه یکبار برگزار و خودرو‌هایی که از سال ۱۴۰۱ به بعد به پارکینگ آورده شده اند، تعیین و تکلیف قضایی شوند.

رئیس شورای قضائی استان کرمان افزود: در حال حاضر بیش از ۳۰۰ خودرو آماده فروش از طریق مزایده می‌باشند که امیدواریم در خرداد ماه مزایده برگزار گردد و کلیه مراحل فروش و مزایده به صورت هوشمند و در بستر سامانه انجام می‌شود و حتی خریداران نیاز به بازدید حضوری ندارند.
 
او سپس از مرکز نگهداری و درمان معتادین متجاهر (کمپ ماده ۱۶) بازدید بعمل آورد و گفت: بازتوانی و بازاجتماعی کردن معتادین متجاهر باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد. 


*لزوم عمل به آیین نامه مراقبت بعد از خروج معتادان

وی افزود: هم اکنون قریب به ۳۸۰ رهجو در کمپ ماده ۱۶ شهر کرمان نگهداری می‌شوند و این مرکز نیازمند امکانات و تجهیزات بیشتری جهت درمان رهجویان می‌باشد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان این مطلب که برای ۲۴ دستگاه در آیین نامه مراقبت بعد از خروج معتادان وظایفی تعریف شده است و آنان مکلف به انجام مسئولیت‌های خود در قبال این بیماران می‌باشند، بیان داشت: متاسفانه تاکنون دستگا‌های متولی به خوبی به وظیفه خود در زمینه اجرای چرخه کامل درمان و بازاجتماعی کردن معتادین متجاهر عمل نکرده اند و شاهد بازگشت مجدد این افراد به کمپ‌های ترک اعتیاد هستیم.

او افزود: دستگاه قضائی با سهل انگاری و ترک فعل‌های صورت گرفته در این ارتباط برخورد جدی خواهد کرد.
 
رییس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: بایستی دستگاه‌های متولی در استان با کمک شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر امکانات و تسهیلات بیشتری را در جهت نگهداری و مراقبت و درمان معتادان حاضر در کمپ‌های ماده ۱۶ شهر کرمان اختصاص دهند.

حجت الاسلام حمیدی بیان داشت: بایستی در کنار درمان و نگهداری از معتادان، شان انسانی و حقوق شهروندی آنان نیز مورد توجه قرار گیرد و مراقبت‌های قبل، حین و بعد از خروج به گونه‌ای باشد که فرد دوباره در دام اعتیاد گرفتار نشود.

وی سهم بعضی از نهاد‌ها مانند شهرداری و بهزیستی را در این راستا بیشتر دانست و گفت: متاسفانه وجود کارتن خواب‌ها و معتادان در شهر موجب شده است تا بعضی از نقاط شهر جلوه نازیبایی به خود گیرد و مشکلاتی برای مردم و مدیریت شهری ایجاد شود.

 او بیان داشت: بایستی با توجه به ناکافی بودن فضا و امکانات موجود و همچنین تکمیل چرخه بازاجتماعی کردن معتادین متجاهر، ساخت و تکمیل دهکده سلامت در دستور کار جدی شورای هماهنگی قرار گیرد و فضا‌های مورد نیاز زودتر به بهره برداری برسد.

دیگر خبرها

  • چرخه بازپروری معتادان متجاهر کامل اجرا نمی‌شود /کارتن خواب‌ها چهره شهر را نا زیبا می‌کنند
  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد
  • چرخه بازپروری معتادان متجاهر کامل اجرا نمی‌شود
  • درمان بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ کرمان
  • دستگیری سارق مسلح موتورسیکلت در کمتر از یک ساعت
  • ♦️دستگیری سارق مسلح موتورسیکلت در کمتر از یک ساعت
  • دستگیری سارق انباری خانه‌ها در تهران
  • اعتراف به ۴۰ فقره سرقت از انباری در شرق تهران
  • دستگیری شرور تیرانداز محله بی‌سیم تهران 
  • دستگیری شرور و عامل تیراندازی در محله بی‌سیم تهران