Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، «محمد حیدری» روز پنجشنبه در مراسم بزرگداشت عملیات غرورآفرین مرصاد با گرامیداشت یاد شهدا و تجلیل از ایثارگری ها و مقاومت مردم قصرشیرین در ایام دفاع مقدس با گرامیداشت مردم و مسوولان، افزود: اهالی قصرشیرین از ارکان مهم دفاع مقدس بوده و هستند که مردمان سلحشور این دیار درد و رنج آوارگی و طعم تلخ جنگ هشت ساله توسط رژیم بعث عراق را کشیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: امروز عملیات های مرصاد فراوانی پیش رو داریم و عملیات مرصاد ما خدمت، تعقل، پویایی و خدمات رسانی به مردم قصرشیرین است که ما متعهدیم بنا به تاکید رهبرمعظم انقلاب اسلامی شب از روز نشناسیم و برای فراهم کردن زندگی راحت تر برای مردم کار کنیم.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: ما باید با یک روحیه انقلابی در کنار مردم باشیم و با همت بلند مردم اقدامات اساسی انجام دهیم و این افتخاری برای ما و همه خدمتگزارانی است که در خدمت مردم قرار دارند از این رو مسوولان باید با همبستگی کمر همت را برای خدمت به مردم ببندیم و در آستانه اربعین با تمام وجود آماده باشیم که میزبان زائران اباعبدالله الحسینم (ع) باشیم.

وی اضافه کرد: ابتدای جنگ تحمیلی با یک پدیده ای به نام منافقان و سازمان منافقان و انتهای جنگ هم با این پدیده شوم مواجه بودیم که منافقان افرادی بودند که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سهم خواهی از حکومت داشتند و به دنبال مناصب و مقامات سیاسی و امنیتی در کشور بودند و پس از انکه دست بر سینه جریان نفاق زده شد دست به سلاح بردند و در اقصی نقاط کشور و به ویژه تهران به خیابان ها ریخته و خون بیگناهان زیادی را ریختند.

حیدری، ترور شخصیت های بزرگ از جمله شهیدان رجایی و باهنر، شهید بهشتی و شهدای حزب جمهوری و بیش از چند هزار شهید در سراسر کشور را از اعمال شوم منافقان بیان کرد.

وی ادامه داد: قطعنامه ۵۹۸ توسط امام راحل به عنوان یک ابتکار سیاسی مورد پذیرش قرار گرفت که صدام حسین و کشورهای غربی و آن هایی که مدعی صلح بوده و مدعی صلح خواهی بودند با پذیرش این قطعنامه خلع سلاح شدند و از این رو صدام از جنوب به کشورمان حمله ور شده و از منطقه غرب منافقان کوردل از طریق سرپل‌ذهاب به استان کرمانشاه حمله کردند و بنا این بود ظرف سه روز تهران را تصرف و حکومت خود را با تصرف پایتخت تشکیل دهند.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین در ادامه گفت: اما غافل از اینکه مردم ما که همواره پای انقلاب ایستاده اند مجددا به همراه نیروهای مسلح، هوانیروز سپاه و فرماندهان سرافرازانی مانند شهیدصیاد شیرازی در تنگه حسن آباد دیروز و مرصاد امروز سد محکمی در مقابل منافقان ایجاد کردند و در این عملیات هزاران نفر از منافقان کوردل به درک واصل شدند و این نقطه عطفی در تاریخ جنگ ما است و پایان جنگ ما همراه با پیروزی ملت ایران رقم خورد.

                                                                                        

 وی افزود: نظام ما یک نظام الهی و استکبار ستیز و حامی مظلومان عالم و از این رو دشمنان  فراوانی دارد که دشمنان با تغییر جهت سعی دارند انقلاب را به انحراف بکشانند و تحریم های گوناگونی علیه ما بسته اند تا مردم را از انقلاب و کشور و اقدامات مسوولان کشور ناراضی کنند اما هوشیاری مردم و تلاش شبانه روزی مسوولان و رهبری رهبر معظم به عنوان یک حکیم فرزانه و استراتژیست تمام عیار یکی پس از دیگری توطئه ها را خنثی کرده و امروز نیز دولت انقلابی کمر به رفع مشکلات مردم بسته است.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه قصرشیرین نیز با گرامیداشت یاد شهدا و بزرگداشت عملیات غرور آفرین مرصاد گفت: یکی از آفت ها و خطراتی که یک جامعه را تهدید کند و به تباهی بکشاند نفاق و منافق است و در دین مبین اسلام در آیاتی به این موضوع اشاره شده و خداوند مومنان را از این آفت آگاه کرده اند.

سرهنگ پاسدار «محسن دارابی» اظهار داشت: در پنجم مرداد سال ۶۷ در منطقه اسلام آبادغرب عملیات مرصاد با رمز یاعلی ابن ابیطالب (ع) رخ داد که با فرماندهی سپهبد شهید صیاد شیرزای ضربه شدیدی به منافقان وارد شد و در این عملیات خیلی از سران منافق حضور یافتند و انگیزه واهی ایجاد کرده بودند که با درایت مردم و مقاومت شهرستان های کرمانشاه در این عملیات ۴۸۰۰نفر از منافقان به درک واصل شدند.

وی گفت: زمانی که دولت عراق از منافقان حمایت می کرد، پادگان اشرف محل آموزش آن ها بود اکنون توسط سربازان شیعه عراقی سرود سلام فرمانده را آنجا اجرا می کنیم و تاریخ همیشه عبرت آمیز است و امروز اسمی از رجوی نیست ولی راه و روش شهدا و مسلک آن ها جاودان است.

در این مراسم از «فتح اله سهرابی" جانباز ۲۵ درصد و « اسماعیل کلاره» جانباز ۳۵ درصدکه در عملیات مرصاد مجروح شده اند تجلیل شد.

همچنین به مناسبت گرمیداشت عملیات مرصاد، سرپرست فرمانداری قصرشیرین و جمعی از مسوولان با حضور در منزل جانباز ۲۵ سرافراز «حسن کرمی» از فرماندهان سپاه مقدس که در عملیات مرصاد به درجه جانبازی نایل آمده است و در شلمچه، بزمیر آباد و در عملیات بازی دراز حضور داشته قدردانی شد.

شهرستان قصرشیرین به عنوان نقطه آغاز و پایان جنگ تحمیلی در هشت سال دفاع مقدس ۸۶۰ شهید، ۲هزار جانباز و یکصد آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

این شهرستان در غرب کرمانشاه بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و دارای بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت است.

برچسب‌ها عملیات مرصاد انقلاب اسلامی ایران جنگ تحمیلی قصرشیرین دفاع مقدس اربعین صدام حسین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عملیات مرصاد انقلاب اسلامی ایران جنگ تحمیلی عملیات مرصاد انقلاب اسلامی ایران جنگ تحمیلی قصرشیرین دفاع مقدس اربعین صدام حسین انقلاب اسلامی عملیات مرصاد دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۶۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه ارز مسافران حج چقدر شد؟

شورای برنامه‌ریزی بعثه و سازمان حج و زیارت، سهمیه ارز سفر حج ۱۴۰۳ را برای هر زائر ۵۰۰ یورو اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج، این مبلغ در سهمیه ارز سالانه افرادی که به خارج از کشور سفر می‌کنند، محاسبه نخواهد شد.

سیدعباس حسینی ـ رئیس سازمان حج و زیارت ـ نیز در این نشست، درباره آخرین روند ثبت‌نام کاروان‌های حج تمتع گفت: عملیات ثبت‌نام حج در استان‌ها نزدیک به پایان است و فرآیند امور اجرایی دریافت روادید زائران حج ۱۴۰۳ تاکنون مطلوب بوده است؛ «رقم طلب» برای ۷۴ هزار زائر حج دریافت شده و دریافت «رقم طلب» بیش از ۱۰ هزار نفر دیگر هم درحال انجام است و پس از آن، دریافت روادید انجام خواهد شد.

نصرالله فرهمند ـ مدیرعامل موسسه فرهنگی عمره سعادت، که اجرای عملیات عمره را برعهده دارد، درباره برنامه‌ریزی اعزام عمره‌گزاران ایرانی به عربستان قبل و بعد از عملیات حج گزارش داد و گفت: هماهنگی با هواپیمایی در این خصوص انجام شده است و انتظار می‌رود پس از عملیات حج ۱۴۰۳ با توجه به زیرساخت‌های پیش‌بینی شده از ۲۰ ایستگاه پروازی، زائران به دو فرودگاه مدینه و جده (برای عمره پس از حج تمتع) منتقل شوند.

اعزام زائران ایرانی به عمره پس از ۹ سال وقفه از سوم اردیبهشت‌ماه آغاز شده و بازگشت آن‌ها به کشور تا ۲۳ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد. در این بازه قرار است حدود پنج هزار نفر به عمره اعزام شوند. بنابر اعلام سازمان حج و زیارت کم‌تر از ۶ میلیون نفر در نوبت عمره هستند.

عملیات حج تمتع ۱۴۰۳ نیز قرار است از ۲۴ اردیبهشت‌ماه آغاز شود و پرواز‌های رفت زائران تا ۱۸ خردادماه ادامه خواهد داشت. سهمیه حج ایران حدود ۸۷ هزار و ۵۰۰ نفر است. سازمان حج و زیارت اعلام کرده است حدود ۹۰۰ هزار نفر در نوبت حج تمتع هستند.

دیگر خبرها

  • کاروان زائران حج عمره از اصفهان اعزام شد
  • سهمیه ارز مسافران حج چقدر شد؟
  • سهمیه ارز مسافران حج اعلام شد
  • چند نفر به حج عمره اعزام می‌شوند؟
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • سهمیه ارز زائران حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳