Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-06@20:05:43 GMT

صنعت مالی نیازمند توجه جدی تر و بیشتر

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۰۷۰۶۵

صنعت مالی نیازمند توجه جدی تر و بیشتر

چهاردهمین نمایشگاه صنعت مالی به کار خود پایان داد. چهارمین روز نمایشگاه صنعت ملی (بورس، بانک و بیمه) با حضور برخی مسوولان و استقبال مردم بهتر از روز‌های قبل برگزار شد تا این نمایشگاه پرشور و اشتیاق به فعالیت خود پایان دهد.
در آخرین روز نمایشگاه، مجید بهزادپور رئیس کل بیمه مرکزی برای بازدید وارد سالن 6 شد و به سراغ غرفه ها رفت تا از نزدیک عملکرد نمایشگاه را مورد ارزیابی قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکتهای بیمه نیز مطالب و خواسته های خود را با رییس کل در میان گذاشتند و ایشان با دقت به ارزیابی مسایل مطرح شده پرداخت.

از سوی دیگر دکتر یعقوب رشنوادی مدیرعامل بیمه سرمد نیز به چهاردهمین نمایشگاه وارد شد و در غرفه بیمه سرمد حضور یافت تا پاسخگوی سوالات مراجعه کنندگان باشد. همچنین مدیران ارشد این بیمه نیز مدیرعامل را همراهی کردند تا به سوالات تخصصی مراجعه کنندگان پاسخ دهند.

در ادامه دکتر محمدابراهیم حسن نژاد رییس صندوق بیمه کشاورزی وارد نمایشگاه شد. حسن نژاد که معتقد بود صندوق بیمه کشاورزی خسارات سنگینی بابت زیان های کشاورزان در نتیجه خشکسالی و سیل و حوادث غیر مترقبه می پردازد، تاکید کرد که می بایست دیگر بیمه ها نیز در این زمینه مشارکت داشته باشند.

همچنین بیمه دی شاهد حضور مدیران ارشد خود در زمینه های مختلف بود. مدیران بیمه دی به نمایشگاه آمدند تا چالشهای صنعت بیمه و راهکارهای رفع آنها را برای مردم تشریح کنند.

بیمه پارسیان نیز با استقبال مردم رو به رو شد زیرا از حضور کارشناسان و مدیران ارشد خود برای پاسخگویی به سوالات مردم بهره می گرفت.

همچنین عبدالمحمود ضرابی، رییس هیات مدیره شرکت بیمه اتکایی آوای پارس که پیش کسوت صنعت بیمه است، در غرفه شرکتهای بیمه حضور یافت و خبرنگاران و البته صنعتگران بیمه که نسبت به توانمندی ایشان ایمان داشتند شرکت بیمه اتکایی آوای پارس، با گرمی به استقبال ایشان می رفتند.

در بیمه پاسارگاد رفت و آمد بسیاری به چشم می خورد و جدیت در پاسخگویی باعث شده بود تا مردم برای دستیابی به سوالات خود، از این غرفه بازدید داشته باشند که البته مدیران و کارشناسان این بیمه در رونق غرفه نقش خوبی ایفا کردند.   بیشتر بدانید: رونق نسبی در سومین روز نمایشگاه صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه)


بیمه تجارت نو با ادامه فعالیت خود مطابق روزهای قبل، برگزاری نشست های تخصصی در زمینه بیمه را همچنان در روز پایانی ادامه داد و با اقتدار در زمینه برگزاری نشست ها فعالیت کرد. بی شک همگان می دانستند که تجارت نو راس ساعت مقرر و مطابق هر روز نشست تخصصی در زمینه خاصی را برگزار می کند.

به جرات می توان ادعا کرد که بیمه ها با تمام توان در نمایشگاه حضور یافته بودند و فرهنگ سازی را در دستور کار داشتند به همین دلیل از هیچ تلاشی فروگذار نبودند. در این بین بیمه مرکزی در قالب یک هماهنگ کننده مادر، فعالیت می کرد و البته پنل های تخصصی را مانند گذشته برگزار کرد. جالب اینکه در آخرین روز پنل بیمه مرکزی، معاون آموزش و پژوهش هلال احمر حاضر شد و در خصوص اهمیت آموزش در صنعت بیمه و هلال احمر توضیحاتی ارایه کرد.

در بخش بانک نیز که تنها سه بانک صادرات، ملی و رفاه کارگران حضور داشتند، شاهد حضور معاونان بانک ملی در غرفه بودیم و جلسات متعددی در زمینه تخصص معاونان بانک ملی برگزار شد.

اگرچه نمایشگاه چهاردهم نسبت به دوره های قبل رونق کمتری داشت، اما در روزهای پایانی با استقبال خوبی رو به رو شد و اظهارات بسیاری از صاحب نظران، غرفه داران و مسوولان بیانگر آن بود که چراغ نمایشگاه بانک، بورس و بیمه به هر قیمتی باید روشن باشد ولو آنکه استقبالی در خور شان صنعت مالی کشور صورت نگیرد.


در برخی از بیمه‌ها نیز نشست‌های تخصصی برگزار شد و بیمه مرکزی همچون روز‌های گذشته، پنل تخصصی را با حضور کارشناسان و مدیران صنعت بیمه برگزار کرد.

حضور مردم نیز بیشتر از روز‌های گذشته به چشم می‌خورد و راهرو‌ها شلوغتر شده بود. این در حالی است که زمان برگزاری نمایشگاه از صبح تا ۳ بعد از ظهر است و در عمل شاغلان امکان بازدید از این نمایشگاه را ندارند و گرما نیز باعث شده مردم رغبتی به خروج از خانه نداشته باشند.

انتظار می‌رود چهارشنبه که آخرین روز نمایشگاه است، با استقبال بیشتری رو به رو شود و قرار است بسیاری از مسوولان بیمه ها، بانک‌ها و بورسی‌ها در نمایشگاه حاضر شوند.   نویسنده : کورش شرفشاهی

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بیمه صنعت مالی نمایشگاه بورس بانک روز نمایشگاه بیمه مرکزی صنعت مالی صنعت بیمه بیمه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۷۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ تورم در دولت رئیسی چند؛ ۳۰، ۴۰، ۵۰، ۶۰ یا بیشتر؟

آفتاب‌‌نیوز :

اخیر روزنامه هم میهن از شکستن رکورد تورم تاریخ انقلاب در دولت رئیسی خبر داده بود که بانک مرکزی در جوابیه ای به این گزارش آن را رد کرد اما ناخواسته اطلاعات جدیدی از ثبت رکورد تورم در دولت رئیسی افشا کرده است.

این روزنامه نوشته بود: ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم درست یک سال پیش در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ برای مهار تورم و رشد تولید دستوراتی داد که در ۱۰ بند به دستگاه‌های مختلف کشور تکلیف شد. یک سال از این ۱۰ فرمان گذشته و حالا انتشار لیست تورم توسط بانک مرکزی نشان می‌دهد نه‌تنها در مهار تورم موفقیتی حاصل نشده بلکه رکورد ۸۰ ساله نرخ تورم توسط دولت سیزدهم شکسته شده و به بالای ۵۲ درصد رسیده است.

براساس گزارش خبرگزاری دولت(ایرنا) بانک مرکزی در پاسخ به گزارش این روزنامه درباره میزان تورم، جزئیاتی از روند این شاخص در سال گذشته و آخرین وضعیت آن در فروردین امسال ارائه کرد و نوشت: بر اساس آمار بانک مرکزی تورم نقطه‌به‌نقطه شاخص بهای کالا‌ها و خدمات مصرفی در فروردین سال ۱۴۰۳ نسبت به فرودین سال ۱۴۰۲ به میزان ۲۷.۷ واحد درصد کاهش پیدا کرده و به کمتر از میانه کانال ۳۰ درصد رسیده است.

خبرگزاری دولت افزود: توضیحات بانک مرکزی نشان می‌دهد نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه در پایان فروردین امسال به کمتر از ۳۵ درصد رسیده است.

‏ حالا عبدالناصر همتی در واکنش به این گزارش بانک مرکزی نوشته است: از اطلاع رسانی بانک مرکزی ممنون. البته مناسب بود که تورم سالانه در پایان سال ۱۴۰۲  ‏و فروردین ۱۴۰۳ را هم اعلام می‌کردند. 

‏وی افزود: این اعلام، به معنای این است که تورم فروردین ۱۴۰۲ به میزان «۶۳ درصد» بوده است!

‏همتی نوشت: این تورم اعلام نشده، نتیجه رکورد رشد ۴۳ درصدی چاپ پول در سال ۱۴۰۱ و دلیل عمده فشار به نرخ ارز در ۱۴۰۲ بود.

این در حالی است که سال گذشته نیز برخی رسانه ها از ثبت نرخ تورم بالای ۷۰ درصد در دولت رئیسی خبر داده بودند که بانک مرکزی بدون اعلام جزئیات نرخ تورم، آن را تکذیب کرده بود.

از زمان روی کارآمدن دولت رئیسی آمارهای اقتصادی به شدت سانسور می شوند.

دیگر خبرها

  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • نمایشگاه نفت راهی برای اتصال بخش خصوصی به دولتی
  • معافیت سازمان بیمه سلامت بر اساس قانون از اتصال به حساب خزانه
  • وزیر صنعت: برای تولید اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • رفع مشکلات «ماماها» نیازمند توجه مسوولان/جذب ۱۰۰ ماما در کردستان
  • برای تولید اتوبوس و کشنده نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • حضور ۱۱۰ شرکت در نمایشگاه بین‌المللی صنعت پخش ایران
  • وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم+ فیلم
  • نرخ تورم در دولت رئیسی چند؛ ۳۰، ۴۰، ۵۰، ۶۰ یا بیشتر؟