Web Analytics Made Easy - Statcounter

افزایش افسارگسیخته نرخ تورم در ترکیه و بالا رفتن هزینه سفر در این کشور منجر به تنزل جایگاه ترکیه در میان ارزان‌ترین مقاصد گردشگری شده است.

به گزارش خبرآنلاین، بلغارستان برای اولین بار از سال ۲۰۱۴ لقب ترکیه به عنوان ارزان‌ترین مقصد گردشگری را ربوده است چراکه سرمایه‌گذاران برای حفاظت از سرمایه‌های خود به دنبال منطقه‌ای امن خارج از منطقه یورو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش‌های سالانه حاکی از آن است که ارزان ترین مکان برای بازدید، ساحل آفتابی در بلغارستان و پس از آن مارماریس در ترکیه است.

گزارش‌ها همچنین حاکی از افزایش هزینه سفر برای اتباع خارجی در ترکیه نسبت به قبل از همه‌گیری است؛ هزینه‌ها در ترکیه در مقایسه با سطوح قبل از همه‌گیری ۱۱ درصد افزایش یافته است زیرا رستوران‌ها، کافه‌ها و مغازه‌ها قیمت‌ها را برای مقابله با سقوط لیر، واحد پول ملی ترکیه، افزایش داده‌اند.

طبق بررسی‌های صورت گرفته قیمت‌ها در بلغارستان نیز افزیش یافته است اما نه به اندازه ترکیه؛ طبق گزارش‌های قیمت‌ها در مارماریس ترکیه بیش از دو برابر سال ۲۰۱۹ شده است.

استرلینگ، واحد پول ملی بلغارستان، به پایین ترین سطح خود در برابر دلار آمریکا از سال ۲۰۲۰ رسیده است زیرا نگرانی های تورم چشم انداز اقتصادی را تیره و تار کرده است و از طرفی ضعف پوند در برابر یورو که اخیرا اتفاق افتاده است به این معنی است که گردشگران بریتانیایی با افزایش قیمت قابل توجهی در اکثر نقاط اروپایی برای تعطیلات مواجه خواهند شد.

افزایش قیمت‌ها در حالی اتفاق می‌افتد که خانواده‌ها در اولین تابستان بدون محدودیت از زمان شروع همه‌گیری هستند.

در میان این افزایش قیمت‌ها، افزایش قیمت سوخت برخی از فرودگاه‌ها را به حالت نیمه تعطیل درآورده است و صدها پرواز را در آخرین لحظه لغو کرده است و مسافران را در خارج از کشور سرگردان کرده است.

تماشاخانه ببینید| رو در رو کردن دو زنی که در «بی آر تی» سر حجاب دعوا کردند ببینید| شلیک مسلسل سنگین به کمک کنترل از راه دور فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: افزایش قیمت ارزان ترین قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۷۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

زین‌العابدین گنج‌خانلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: طی سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

وی افزود: ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: در این مدت حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن کالا به ارزش تقریبی ۳۱ میلیون دلار از گمرک استان صادر شده است که به لحاظ ارزش حدود ۲۶ درصد افزایش و از نظر وزن ۱۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

گنج‌خانلو ادامه داد: همچنین ۳۴ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۱۰.۶ میلیون دلار به صورت موقت وارد استان شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۱۸ درصد و از نظر وزن ۱۹ درصد افزایش دارد.

مدیرکل گمرک استان زنجان با اشاره به افزایش ۲۶ درصدی صادرات از گمرک زنجان گفت: همچنین در رویه ورود موقت نیز شاهد افزایش هستیم که امیدواریم با رونق فعالیت واحدهای صنعتی استان، سطح تجارت خارجی نیز افزایش پیدا کند.

وی افزود: در این مدت همچنین واردات قطعی بیش از ۲۴.۵ میلیون دلار کالا به وزن بیش از ۱۴ هزار تن ثبت شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۵۹ درصد کاهش و از نظر وزنی ۴۲ درصد کاهش دارد.

کد خبر 748375

دیگر خبرها

  • قیمت عجیب و نجومی سنگ قبر دوباره سوژه کاربران شد + عکس
  • ظرفیت تبادل برق با کشور‌های همجوار به ۵ هزار مگاوات افزایش می‌یابد
  • قیمت سنگ قبر هم نجومی شد
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • بازداشت بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی در ترکیه
  • قیمت محصولات ایرانخودرو پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین محصول ایرانخودرو؛ ۶۵۰ میلیون