Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین نوش آبادی روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از مهارت آموختگان آزاد فنی و حرفه‌ای که به مناسبت روز ملی کار آفرینی و آموزش فنی و حرفه‌ای در سالن شهید رحیمی شهرستان قرچک برگزار شد اظهار داشت: اقتصاد کشور بر اساس کسب مهارت پایه ریزی شده ولی بی‌توجهی به این حوزه موجب شده تا نداشتن مهارت و عدم آشنایی با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، کشور را در برخی از پست‌ها و جایگاه‌ها با مشکل مواجه نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر جامعه سرشار از مهارت بوده و برای کسب توسعه و پیشرفت به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تکیه کند، بسیاری از مشکلات کشور برطرف می‌شود، سازمان فنی و حرفه‌ای در تحقق این مهم نقش به سزایی دارد و نه فقط در حوزه تولید و اشتغال که در بخش فرهنگ و سیاست نیز به آموزش‌های مهارتی نیاز است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تحول در جامعه ارتباط مستقیم و مؤثر با مهارت‌آموزی دارد، اگر آموزش‌های لازم به  افراد و به ویژه جوانان جویای کار ارائه شود، بی شک جامعه به سمت پویایی و پیشرفت حرکت می‌کند.

نوش‌آبادی مهمترین مشکل کشور را مربوط به بی‌مهارتی و کم تحرکی در عرصه‌های مختلف اعلام کرد.
نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی با بیان این که اقتصاد کشور برمبنای مهارت و تولید برنامه‌ریزی شده افزود: اگر بر محور اقتصاد مقاومتی و توانمندی داخلی

سرمایه گذاری می‌کردیم امروز درگیر مشکلات اقتصادی نبودیم و معیشت مردم را به برجام کره نمی‌زدیم.

وی تصریح کرد: مهارت آموزی نباید فقط به سازمان فنی و حرفه‌ای محدود شود بلکه تمامی دستگاه‌ها موظفند تا با ارائه آموزش‌های ضمن خدمت، سطح توانایی کارکنان خود را افزایش داده و زمینه را برای خدمت رسانی بیشتر به مردم را فراههم کنند.

ورامین و قرچک رتبه چهارم استان تهران را در مهارت‌آموزی کسب کرده‌اند

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان‌های ورامین و قرچک نیز در این مراسم گفت: ۷۵ درصد از میانگین آموزش‌های پیش‌بینی شده به دانش‌آموختگان ورامین و قرچک ارائه گردیده و این امر موجب شده تا این دو شهرستان رتبه چهارم استان تهران را به خود اختصاص دهند، جایگاهی که سال گذشته هفدهم استان بود.

احمد دژآهنگ افزود: در راستای ارائه آموزش و ترویج آموزش‌های مهارتی فعالیت آموزشگاه‌های آزاد در سطح ورامین و افزایش ارتقاء یافته و تعداد این آموزشگاه‌های از ۷۸ مورد به ۱۳۰ آموزشگاه فعال افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: هر ماه در دو شهرستان ورامین و قرچک ۹۰۰ نفر در آزمون‌های فنی و حرفه‌ای شرکت می‌کنند ضمن این که با هماهنگی‌های به عمل آمده آزمون‌های عملی در خود آموزشگاه برگزار می‌شود.

دژآهنگ اظهار داشت: در حوزه اموزش زنان سرپرست خانوار، تا کنون ۱۵۰ نفر در دو شهرستان ورامین و قرچک پس از دریافت آموزش‌های لازم و کسب مهارت، مجوز اشتغال دریافت کرده‌اند.
ششم مرداد روز کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نامگذاری شده است.
شهرستان‌های ورامین و قرچک با بیش از ۵۷۰ هزار نفر جمعیت در جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اقتصاد مقاومتی حسین نوش آبادی قرچک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اقتصاد مقاومتی مجلس شورای اسلامی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اقتصاد مقاومتی حسین نوش آبادی قرچک فنی و حرفه ای ورامین و قرچک مهارت آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۷۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به کارکنان وظیفه تیپ ۵۵ هوابرد گواهینامه مهارت آموزی اعطا شد

گواهینامه مهارت به کارکنان وظیفه تیپ ۵۵ هوابرد که دوره‌های مهارت آموزی را با نظارت سازمان فنی و حرفه‌ای شهر شیراز در تیپ ۵۵ هوابرد طی کرده اند به آنان اهدا شد.

سرهنگ ستاد محمود سلیمانی جانشین تیپ ۵۵ هوابرد با اشاره به یکی از مشکلات جامعه که مدرک گرایی بدون مهارت است گفت: آنچه که ما در حین خدمت با سربازان جدید مشاهده کرده ایم این است که بیشتر آنان مدرک تحصیلی دانشگاهی دارند، اما از مهارت کار بردی کافی برخوردار نیستند و این از مشکلاتی است که در جامعه ما وجود دارد و باید برطرف شود و در نیرو‌های مسلح با تعامل با سازمان‌ها و ارگان‌های کشوری مهارت‌های مختلف آموزش داده می‌شود و با توجه به اعطای گواهینامه‌های معتبر زمینه اشتغال سربازان بعد از پایان خدمت تضمین می‌شود.

او در ادامه تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ با توجه به امکانات و زیرساخت‌های موجود در تیپ ۵۵ هوابرد تعداد ۱۱۹۹ نفر از سربازان وظیفه تیپ در رشته‌های مختلف اعم از پرورش گیاهان و گل‌های زینتی، پرورش زنبور عسل، پرورش گیاهان دارویی، جوشکاری، ساخت درب و پنجره‌ی دو جداره، مکانیک و برق خودروی سبک، تجهیزات و نصب دوربین مدار بسته و ... شده اند.

 جانشین تیپ ۵۵ هوابرد عنوان کرد: دوره‌های برگزار شده حاصل تعامل برقرار شده با سازمان‌ها و ادارات مختلف از جمله؛ سازمان آموزش فنی و حرفه ای، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، سازمان هلال احمر، شرکت ایران خودرو و سایپا و... در استان بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • به کارکنان وظیفه تیپ ۵۵ هوابرد گواهینامه مهارت آموزی اعطا شد
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟
  • ۷۴ درصد از زندانیان ندامتگاه خورین ورامین مشغول به کار شدند