Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل تابناک: صد و پنجاه و پنجمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

ادعای نهادهای اطلاعاتی آمریکا درباره تلفات سنگین روسیه در جنگ اوکراین ۱۴۰۱/۰۵/۰۶ - ۱۵:۴۱

در حالی که درگیری‌ها بین روسیه و اوکراین ادامه دارد، قانونگذار هم حزبی جو بایدن در مجلس نمایندگان آمریکا آماری را درباره تعداد کشته‌ و مجروحان ارتش روسیه اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه «سی‌ان‌ان» که از منظر سیاسی به دموکرات‌ها نزدیک است، با ««الیسا اسلوتکین» نماینده حوزه انتخابیه هشتم ایالت میشیگان در مجلس نمایندگان آمریکا درباره جنگ روسیه و اوکراین مصاحبه کرد.

این قانونگذار دموکرات کنگره با بیان اینکه در یک جلسه توجیه اطلاعاتی نهادهای اطلاعاتی آمریکا شرکت کرد، آمار و برآورد سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا درباره تلفات ارتش روسیه در جنگ اوکراین را اعلام کرد.

به گفته الیسا اسلوتکین، بیش از ۷۵ هزار نظامی روسیه از ابتدای جنگ با اوکراین، کشته یا زخمی شده‌اند.

«نیوزویک» با اشاره به اظهارات این عضو مجلس نمایندگان آمریکا بعد از جلسه توجیهی با مقامات سازمان‌های اطلاعاتی دولت جو بایدن گزارش یدر این باره منتشر کرد.

به ادعای این رسانه آمریکایی، «تخمین زده می‌شود که تقریبا نیمی از نیروهای روسی که ابتدا برای حمله به اوکراین فرستاده شده‌اند کشته یا زخمی شده‌اند، که نشان می‌دهد درگیری‌های جاری تلفات قابل توجهی علیه روسیه وارد کرده است».

نیوزویک همچنین مدعی شد: «طبق گزارش‌های قبلی، روسیه پیش از حمله به اوکراین، ۱۵۰ هزار سرباز را در امتداد مرز اوکراین جمع آوری کرد. از آن زمان تاکنون، آمار مربوط به تلفات روسیه مبهم باقی مانده است. آمار جدید در صورتی که تایید شود، به معنای تلفات سنگین برای روسیه خواهد بود».

اظهارات الیسا اسلوتکین عضو دموکرات کنگره درباره آمار سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا در خصوص تلفات روسیه در حالی مطرح شده که او به زتازگی از سفر به اوکراین به آمریکا برگشته است.

این عضو مجلس نمایندگان آمریکا به سی‌ان‌ان گفت: «سه تا ۶ هفته (آینده) درباره اینکه درگیری‌ها به چه شکلی پیش برود، حیاتی خواهد بود».

قانونگذار دموکرات آمریکایی افزود: «فکر می‌کنم...اوکراینی‌ها واقعا می‌خواهند قبل از رسیدن زمستان چند بار به دندان روسیه ضربه بزنند تا بتوانند خودشان را در بهترین موقعیت ممکن قرار دهند، به‌ویژه ضربه زدن به آنها (ارتش روسیه) در جنوب (اوکراین)».

اظهارات عضو مجلس نمایندگان آمریکا در حالی مطرح شده که مقام‌های روسیه تاکنون اظهارنظری درباره آمار ارائه شده او به نقل از نهادهای اطلاعاتی آمریکا نکرده‌اند.

تدارک آمریکا برای قرار دادن روسیه در فهرست «کشورهای حامی تروریسم» ۱۴۰۱/۰۵/۰۶ - ۱۵:۳۹

در ادامه تلاش‌های ایالات متحده برای حمایت از اوکراین در مقابل روسیه، سنای آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) به اجماع یک طرح غیرالزام‌آور را به تصویب درآوردند که طبق آن از «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا درخواست کردند تا روسیه را برای اقدامات در چچن، گرجستان، سوریه و اوکراین که به «مرگ تعداد بی‌شماری از زنان و مردان و کودکان بی‌گناه منجر شده است»، در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار دهد.

وبگاه «پولتیکو» گزارش کرد، مجلس نمایندگان آمریکا نیز در اقدامی مشابه، طرحی را علیه روسیه پیشنهاد دادند و «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از حامیان تصویب این طرح است. این طرح ضدروسی در حالی در کنگره مطرح شده است که اختیار تعیین تروریستی بودن یک کشور در حوزه وظایف وزارت خارجه آمریکا است.

پولتیکو ادامه داد که تصویب این طرح در سنا فشار بیشتری از سوی کنگره به دولت بایدن وارد می‌کند تا روسیه را در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار دهد. وزارت خارجه آمریکا پیش از این کوبا، کره شمالی، ایران و سوریه را در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار داده است.

با گذشت پنج ماه از جنگ اوکراین، کشورهای غربی نه تنها اقدامی برای آرام کردن درگیری‌ها در این کشور انجام نداده‌اند بلکه با اقدامات متعدد بر آتش ناآرامی‌ها در این کشور اروپایی دادمن زده‌اند.

طبق این گزارش، کنگره آمریکا بیش از ۵۰ میلیارد دلار کمک به اوکراین را به تصویب رسانده است.

در لایحه سنا در این خصوص آمده است: «نیروهای مسلح فدراسیون روسیه، اعدام‌های بی‌شماری علیه غیرنظامیان بی‌گناه انجام داده است و تلاش کرده است تا جنایات خود را با گورهای دسته‌جمعی در سراسر اوکراین بپوشانند».

این گزارش افزود که زبان این اقدام سنا شبیه به همان چیزی است که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در سراسر جنگ بیان کرده است: و آن این است که نیروهای روسیه اعمال وحشیانه‌ای علیه غیرنظامیان انجام داده‌اند که شامل تجاوز، قتل و شکنجه می‌شود که این‌ها معادل تروریسم است.

مقام‌های روسیه بارها تمامی این اتهامات را رد کرده‌اند و آن‌ها را بی‌اساس خوانده‌اند.

طبق این گزارش، چهارشنبه شب با دفتر بلینکن برای اظهارنظر درباره این خبر تماس گرفته شد و همان اظهارات پیشین را تکرار کردند.

قطر: روابطمان با روسیه، بسیار ویژه است ۱۴۰۱/۰۵/۰۶ - ۱۵:۳۹

در شرایطی که آمریکا و متحدانش در تلاش برای تشدید فشارها علیه روسیه هستند، سفیر قطر در روسیه درباره روابط خوب دو کشور ابراز خرسندی کرد.

خبرگزاری روسی «تاس» از مصاحبه با «احمد بن ناصر بن جاسم آل ثانی» سفیر قطر در روسیه خبر داد؛ مصاحبه‌ای که در آن این رسانه نظر سفیر دوحه در مسکو را درباره مسائل مختلف جویا شد.

سفیر قطر در روسیه در بخشی از این مصاحبه اعلام کرد که روابط دوحه و مسکو دوستانه بوده است و دوستانه باقی خواهد ماند.

احمد بن ناصر بن جاسم آل ثانی با تصریح اینکه «ما روابط بسیار ویژه و دوستانه با فدراسیون روسیه داریم»، اعلام کرد که این روابط، روابطی قدیمی و مبتنی بر فهم متقابل و برای هر دو طرف سودمند است و به همین دلیل ما روابطی مستحکم داریم».

دیپلمات ارشد قطری ساکن مسکو درباره واکسن تولیدی روسیه برای مقابله با ویروس کرونا هم اظهارنظر کرد و آن را یک واکسن خوب توصیف کرد.

احمد بن ناصر بن جاسم آل ثانی گفت: «اسپوتنیک وی، واکسن خوبی است. ما مهمانان زیادی از روسیه داریم که با اسپوتنیک وی واکسینه شده‌اند و هیچ مشکلی وجود ندارد. از آمدن آنها استقبال می‌کنیم».

اظهارات سفیر قطر در روسیه درباره روابط خوب دو کشور در شرایطی مطرح شده که آمریکا و متحدانش در تلاش برای تشدید فشارها علیه روسیه هستند و به طور مداوم ادعا دارند که «روسیه در نتیجه جنگ اوکراین، منزوی شده است».

مکرون: روسیه آخرین امپراتوری استعماری در جهان است ۱۴۰۱/۰۵/۰۶ - ۱۵:۳۶

 امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه گفت، روسیه «یکی از آخرین قدرت‌های امپراتوری استعماری» به دلیل حمله به اوکراین است.

 به گزارش الجزیره انگلیسی، مکرون در سفر خود به «بنین» که دومین مرحله از سفر وی به آفریقا با هدف بازسازی روابط پاریس با این قاره است، گفت: روسیه به اوکراین حمله کرد. این یک جنگ تصاحب سرزمین است که ما فکر می‌کردیم امثال آن دیگر در خاک اروپا دیده نخواهند شد. 

رئیس جمهور فرانسه در اظهارات خود در آفریقا، جایی که بسیاری از کشورهای این قاره مستعمره پیشین فرانسه بودند افزود: من در قاره‌ای صحبت می‌کنم که از امپراتوری استعماری رنج برده است. روسیه یکی از آخرین قدرت‌های امپراتوری استعماری است. 

وقوع انفجارهای مهیب در شهرهای اوکراین

شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: شب گذشته و بامداد امروز (پنجشنبه) انفجارهایی درچندین شهر اوکراین ازجمله در اطراف «کی یف» پایتخت اوکراین رخ داد.

 سی ان ان از مبدا «ایرپین » (Irpin) واقع در شمال اوکراین گزارش داد: شب گذشته و بامداد امروز (پنجشنبه) صدای چندین انفجار در اطراف کی یف پایتخت اوکراین شنیده شد.

این رسانه تصویری آمریکایی همچنین از وقوع انفجارهایی در شهرهای « چرنیهیف » (chernihiv) در شمال، « میکولائیف » (Mykolaiv) در جنوب و « خارکوف » واقع در شمال شرق اوکراین خبر داد.

سی ان ان در این گزارش، زیرنویس خبری خود درمورد وقوع انفجار درشهرهای اوکراین را با تصاویرحملات موشکی نیروهای اوکراینی به مواضع قوای روسیه ، تنظیم و پخش کرد.

سی ان ان تا لحظه مخابره این خبر به جزئیات، میزان خرابی و یا شمار قربانیان این انفجارها اشاره ای نکرد.

هشدار انگلیس درباره وقوع جنگ اتمی با روسیه و چین

«استفن لاوگرُو» مشاور امنیت ملی دولت انگلیس با اشاره به تشدید تنش‌ها در روابط غرب با روسیه و چین، درباره افزایش احتمال تهدید «جنگ اتمی در جهان» صحبت کرد.

دولت انگلیس در صفحه اینترنتی خود گزارشی درباره سخنرانی مشاور امنیت ملی این کشور در اندیشکده آمریکایی «مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی» منتشر کرد.

وی در ابتدای این سخنرانی گفت: «من باید با صحبت در مورد جنگ در اوکراین شروع کنم. ما اخیرا نقطه عطف وحشتناک ۱۵۰ روزه را پشت سر گذاشتیم که پوتین این جنگ غیرقانونی و فاقد توجیه را آغاز کرد و رنج بی‌شماری را به مردم بی‌گناه اوکراین وارد کرد».

مشاور امنیت ملی دولت انگلیس مدعی شد: «من از این موضوع نگرانم که این درگیری با الگوی رفتار عمدی و بی‌پروای روسیه برای تضعیف ساختار امنیت جهانی مطابقت داشته باشد. این الگویی است که الحاق غیرقانونی کریمه، استفاده از تسلیحات شیمیایی و رادیولوژیکی در خاک بریتانیا و تخلفات مکرری که باعث فروپاشی پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد (پیمانINF ) شد را شامل می‌شود».

طبق این گزارش، استفن لاوگرُو در ادامه درباره خطر فزاینده مواجهه اتمی با روسیه و چین، در بحبوحه از بین رفتن کانال‌های ارتباطی محرمانه که به حفظ صلح در طول جنگ سرد کمک کرد، هشدار داده است.

مشاور امنیت ملی انگلیس در این سخنرانی که به صورت مجازی انجام شد، گفته که فقدان گفت‌وگو (میان کشورهای غربی با روسیه و چین) در زمانی اتفاق می‌افتد که نه تنها «طیف وسیع‌تری» از خطرات راهبردی وجود دارد، بلکه در نتیجه پیشرفت‌های علم و فناوری، تکثیر تسلیحات و افزایش رقابت در عرصه‌هایی مانند فضا، «مسیرهای تشدید تنش» بیشتری در روابط فی مابین آنها وجود دارد.

به گفته این مقام ارشد لندن، دو بلوک یکپارچه جنگ سرد یعنی اتحاد جماهیر شوروی و ناتو توانستند به درک مشترکی از دکترین مربوط به خطر جنگ اتمی برسند که اما چنین درکی امروزه وجود ندارد.

مشاور امنیت ملی دولت انگلیس که کشورش یکی از کشورهای دارنده سلاح اتمی است، در ادامه این نشست برای تاکید بر مبهم بودن وضعیت جاری در رابطه با سلاح اتمی در جهان پای ایران و کره شمالی را وسط کشید.

استفن لاوگرُو با تاکید بر فضای مبهم موجود در جهان درباره دکترین اتمی مدعی شد: «دکترین (کنونی اتمی) در مسکو و پکن، مات و مبهم است چه برسد به پیونگ یانگ یا تهران».

به گفته او، در دوره جنگ سرد درک متقابل دو اردوگاه متخاصم غرب و شرق به اطمینان یافتن از اینکه جهان وارد یک جنگ اتمی نشود، کمک کرد.

مشاور امنیت ملی انگلیس تصریح کرد: «این به هر دوی ما اعتماد به نفس بالاتری داد که راه خود را به سمت جنگ اتمی اشتباه محاسباتی نخواهیم کرد. امروز ما با دیگرانی که ممکن است در آینده ما را تهدید کنند به ویژه در مورد چین، پایه‌های مشابهی نداریم».

این مقام عالی رتبه لندن در نشست اندیشکده مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی، بدون اشاره به برنامه اتمی انگلیس و آمریکا شروع به اتهام‌زنی علیه برنامه اتمی چین و دیگر کشورها زد.

استفن لاوگرُو نسبت به گسترش سلاح‌های اتمی در کشورهای «سرکش» و همچنین توسعه سریع چنین تسلیحاتی در میان قدرت‌های اتمی تایید شده ابراز نگرانی کرد. وی همچنین گفت که انگلیس درباره مدرن‌سازی زرادخانه اتمی چین، «نگرانی‌های آشکار» دارد.

این مقام ارشد امنیتی انگلیس در بخش اعظم سخنرانی خود به موضوع اوکراین اشاره‌های زیادی داشت و خواستار تقویت فشارهای کشورهای غربی علیه روسیه شد.

طبق گزارش صفحه اینترنتی دولت انگلیس، او با اشاره به «تهاجم روسیه به اوکراین» به عنوان نمونه‌ای از فرسوده شدن سازوکارهای جنگ سرد، از کشورها خواست تا اقدامات کنترل تسلیحاتی را انجام دهند.

مشاور امنیت ملی انگلیس در جمع مخاطبان اندیشکده آمریکایی، توافق‌های کنترل تسلیحاتی را برای حفظ امنیت جهان، «حیاتی» خواند.

رد ادعای بلینکن توسط روسیه

ادعای «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا درباره تصمیم برای گفتگوی تلفنی با «سرگئی لاوروف» همتای روسی خود برای اولین‌بار بعد از شروع جنگ اوکراین، با واکنش مسکو همراه شد.

وزارت امور خارجه روسیه بامداد پنجشنبه گزارش‌ها درباره قصد بلینکن برای تماس تلفنی با لاوروف را تکذیب کرد.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «به غیر از گزارش‌های رسانه‌ای، هیچ درخواستی از سوی آمریکا برای این گفتگو وجود نداشت. ما بر اساس رویه معمول دیپلماتیک حرکت می‌کنیم نه اظهارنظرهای رسانه‌ای».

بلینکن شامگاه چهارشنبه گفته بود که قرار است به زودی با لاوروف گفتگو کند و موضوع این تماس، سرنوشت آمریکایی‌های دستگیر شده در روسیه خواهد بود.

موافقت آلمان با فروش توپ هویتزر به اوکراین

- دولت آلمان چهارشنبه فروش مستقیم ۱۰۰ عراده توپ هویتزر به اوکراین را تایید کرد.

به گزارش "اسپوتنیک"، بر اساس گزارش اشپیگل شرکت نظامی کراوس مافی ویگمان (کی‌ام دبلیو) آلمان در ۱۱ ژوئیه تقاضا برای تولید ۱۰۰ عراده توپ هویتزر به ارزش۱.۷ میلیارد یورو (۱.۷۲ میلیارد دلار) را ارائه و دو روز بعد وزارت اقتصاد آلمان با این درخواست موافقت کرد.

اوکراین در ماه آوریل تقاضای دریافت این توپ‌ها را به این شرکت آلمانی ارائه کرده بود و شرکت کی‌ام دبلیو به سرعت این تقاضا را به دولت آلمان منتقل کرد.

یک نماینده شرکت کی‌ام دبلیو گفت که هزینه‌های تولید توپ‌های هویتزر بسیار بالاتر از سلاح‌های تحویل شده به اوکراین در گذشته خواهد بود.

روسیه کنترل دومین نیروگاه بزرگ اوکراین را بدست گرفت

یک مشاور ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که نیروهای روسیه کنترل دومین نیروگاه بزرگ این کشور را بدست گرفته‌اند.

به گزارش رویترز، روسیه نیز روز چهارشنبه اعلام کرده بود که کنترل نیروگاه ووهلهیرسک را به دست آورده است.

کنترل این نیروگاه یک دستاورد راهبردی مهم برای روسیه در سه هفته گذشته است.

اولکسی آرستویچ مشاور رئیس جمهور اوکراین روز چهارشنبه گفت: آن‌ها به یک برتری کوچک تاکتیکی دست یافتند و نیروگاه ووهلهیرسک را تصرف کردند.

وی افزود: روسیه در حال استقرار مجدد نیروهای خود در سه منطقه جنوبی است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اسکوچیچ مذاکرات آستانه دریاچه ارومیه استهبان محرم عملیات مرصاد جنگ اوکراین روسیه آمریکا اروپا چین ناتو اسکوچیچ مذاکرات آستانه دریاچه ارومیه استهبان محرم عملیات مرصاد نهادهای اطلاعاتی آمریکا اطلاعاتی آمریکا مجلس نمایندگان آمریکا کشورهای حامی تروریسم امپراتوری استعماری سفیر قطر در روسیه مشاور امنیت ملی آمریکا درباره روسیه و چین خارجه آمریکا جنگ اوکراین دولت انگلیس رئیس جمهور علیه روسیه درگیری ها جنگ اتمی مطرح شده سی ان ان جنگ سرد شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۷۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم

روسیه هشدار داد تسلیحات هسته‌ای آمریکا در صورتی که در لهستان استقرار یابند به عنوان اهداف جنگی مشروع در نظر گرفته خواهند شد.

به گزارش فارس، «ماریا زاخارووا» ، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه گفت چنانچه آمریکا تصمیم به مستقر کردن تسلیحات هسته‌ای خود در لهستان بگیرد، مسکو این تسلیحات را به عنوان «اهداف مشروع» در زمان وقوع جنگ مستقیم با ناتو در نظر می‌گیرد.

به نوشته «خبرگزاری آناتولی» ، زاخارووا در یک نشست مطبوعاتی از اظهارات چند روز پیش «آندژی دودا» ، رئیس جمهور لهستان در یک مصاحبه که آمادگی کشورش برای میزبانی از تسلیحات هسته‌ای آمریکا را اعلام کرده بود انتقاد کرده و این موضع رئیس جمهور لهستان را «تحریک آمیز» خواند.

زاخارووا بیان داشت: «طرح چنین صحبت‌های تحریک‌آمیزی از سوی رهبران لهستان اتفاق جدیدی نیست. مقام‌های لهستانی بلندپروازی خودشان برای آن که به شکل سفت و سخت‌تری به تسلیحات هسته‌ای آمریکایی مستقر در اروپا متوسل شوند پنهان نکرده‌اند و از مدتها پیش درباره آن حرف زده‌اند.»

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه خاطر نشان کرد حرف‌های مقام‌های لهستانی درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای همواره با سیاست خصمانه آنها نسبت به روسیه ارتباط مستقیم داشته است.

او در نشست مطبوعاتی هشدار داد: «همانطور که می‌دانید در صورتی که تسلیحات هسته‌ای آمریکا در خاک لهستان مستقر شوند به سرعت فهرست اهداف مشروع روسیه مربوط به وضعیت تقابل نظامی مستقیم با ناتو به‌روزرسانی خواهد شد.»

زاخارووا در این نشست در واکنش به تصمیم اخیر سوئیس برای مسدود کردن دارایی‌های روسیه به ارزش ۳ .۱۴ میلیارد دلار شامل ذخایر حاکمیتی متعلق به بانک مرکزی روسیه گفت: «در اینجا نباید درباره مسدود کردن صحبت شود بلکه یک اختلاس، دزدی و راهزنی اتفاق می‌افتد.»

این مقام ارشد وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد یک چنین اقداماتی «به مثابه نقض فاحش هنجار‌های قوانین بین‌المللی، شامل اصول برابری حاکمیتی کشورها و منشور سازمان ملل است.»

او ادامه داد: «هر گونه دست‌اندازی به منافع و حقوق مالکیتی کشور ما، صرف نظر از هر نامی که روی آن بگذاریم، چیزی به جز یک دزدی وقیحانه و خودسرانه در نظر گرفته نمی‌شود.»

او در این مورد نیز هشدار داد روسیه بر مبنای اصل مقابله به مثل به آن پاسخ خواهد داد و تدابیر تلافی‌جویانه‌ای که لزوما متقارن نخواهند بود اتخاذ خواهد کرد.

زاخارووا بیان داشت مسکو ابزارهای اقتصادی و سیاسی متعددی برای پاسخ به اقدامات غیردوستانه دارد که در صورتی که مقام‌های سوئیس بر اجرای یک چنین دسیسه‌های ناعادلانه‌ای اصرار بورزند، کشور آنها را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • اعتراف آمریکا به دست نداشتن پوتین در مرگ ناوالنی
  • پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می‌کنیم
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم
  • تحریم‌های جدید غرب مرتبط با ایران و روسیه
  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • غرب تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • آمریکا تحریم‌های جدیدی مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد