Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، از زمانی که استفاده از کارتخوان در برخی از نانوایی‌ها راه‌اندازی شد مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرد که نیازمند برطرف شدن است.

خراسان‌جنوبی یکی از استان‌هایی است که نان کارتی در آن راه‌اندازی شده ولی مردم از روند عملکرد برخی از نانوایی‌ها شکایت دارند و در این زمینه با حسن‌پور، مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی مصاحبه داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فارس: نظارت بر عملکرد نانوایی‌ها بر عهده کدام نهاد است؟

حسن‌پور: نخستین وظیفه سازمان تعزیرات حکومتی رسیدگی به کلیه تخلفات کالا و خدمات در دو بخش دولتی و غیردولتی به موجب قانون تعزیرات حکومتی و قانون نظام صنفی رسیدگی به جرایم و تخلفات بهداشتی دارویی و درمان و رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز است.

نظارت بر نانوایی‌ها بر عهده جهاد کشاورزی است

ما در تعزیرات چیزی به عنوان نظارت و بازرسی نداریم و وظیفه ما در تعزیرات به عنوان دستگاه شبه قضایی به عنوان آخرین زنجیره تنظیم بازار وظیفه ما رسیدگی به پرونده‌های متشکله و صدور حکم و اجرای احکام است و کار نظارت و بازرسی بر عهده دستگاه‌های متولی است.

نظارت بر نانوایی‌ها بر عهده جهاد کشاورزی است و آرد و نان از جمله کالاهای استراتژیک است که نظارت و بازرسی آن بر عهده جهاد کشاورزی استان است و همیاران بازار نیز در این زمینه فعالیت می‌کنند و اگر تخلفاتی در این حوزه باشد به تعزیرات ارسال می‌کنند و تعزیرات خارج از نوبت به آن  رسیدگی می‌کند.

سازمان صنعت، معدن و تجارت نظارت بر محصولات غیر کشاورزی را بر عهده دارد و پرونده‌ها را برای رسیدگی به تعزیرات ارسال می‌کنند و اگر متخلف حاضر نشد و لایحه دفاعی صادر نکرد، تعزیرات حکومتی رأی غیابی صادر خواهد کرد.

از باب اثرگذاری بیشتر، جلوگیری و پیشگیری همکاران شعب ما در مرکز استان و شهرستان‌ها در برخی موارد همراه سازمان صمت و جهاد کشاورزی برای نظارت همراه می‌شوند.

فارس: عملکرد بد برخی از نانوایی‌های آزادپز و کوتاهی در کیفیت نان، ساعت کار نانوایی‌ها، نحوه پخت نان و افزایش قیمت نان نارضایتی برای مردم استان ایجاد کرده، راه حل این مشکل از نظر شما چیست؟

حسن‌پور: در بخش رسیدگی به تخلفات آراد و نان از ابتدای سال تاکنون ۲۷۲ فقره پرونده وارد تعزیرات شده و ظرف مدت این چهار ماهه به ۲۵۹ مورد از آن‌ها رسیدگی کردیم.

تعداد ۹۰ فقره پرونده ما فقط عرضه خارج از شبکه آرد است و بخشی هم در زمینه تعطیلی خودسرانه واحدهای صنفی که ۵۵ فقره پرونده را تا پایان تیرماه سال جاری شامل می‌شود.

در زمینه تعطیلی خودسرانه و کسر از ساعت در ایام تعطیلات نانوایی‌ها مراعات نمی‌کنند و در بحث گران‌فروشی از ابتدای سال تاکنون ۲۶ مورد پرونده و در زمینه کم‌فروشی ۲۴ مورد، عدم درج قیمت ۲۰ مورد، تقلب هشت مورد و سایر تخلفات از جمله عدم کیفیت نان پرونده‌هایی تشکیل شده و خارج از نوبت رسیدگی شده است.

در بیرجند باب شده که به نان روغن و مواد افزودنی می‌زنند و در واقع تحمیل به مشتری است و این داستان باید از این مجموعه کم شود و ما ورود جدی در این بحث داشتیم.

فارس: آیا تمام مواردی که توسط مردم عنوان شده در تخلفات نانوایی‌ها بوده و مورد تأیید شما است؟

حسن‌پور: بله وجود داشته است و در بیرجند و خراسان‌جنوبی بحثی که است نانوایی‌ها به سمت نان روغنی حرکت کردند و دانشگاه علوم پزشکی باید در این زمینه بهداشت آن ورود کند چراکه نان یکی از موادغذایی است که در سفره مردم است و اگر قرار باشد نانوا روغن بزند و نان ساده‌ای در این شهرستان و استان نداشته باشیم تحمیل به مشتری است و مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

ما همچنین در زمینه افزایش قیمت نان ورود داشتیم و قرار شد نان ساده ۶۰۰ گرمی یک‌هزار و ۵۰۰ تومان و نان روغنی ۳ هزار تومان به فروش برسد.

سخن پایانی: در مورد دستگاه‌هایی که به نانو‌ایی‌ها واگذار شده با وجود اینکه طرح آزمایشی است اعتراضاتی وجود دارد که متولیان امر باید پاسخگو باشند.

انتهای پیام/۶۹۰۷۱

منبع: فارس

کلیدواژه: قیمت نان دانشگاه علوم پزشکی تعزیرات حکومتی خراسان رضوی تخلفات نانوایی ها تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی جهاد کشاورزی فقره پرونده نانوایی ها حسن پور بر عهده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۷۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه نمایندگی فروش خودرو در شیراز

غلامرضا سالاری گفت: پرونده یک نمایندگی فروش خودرو پیرامون گرانفروشی یک دستگاه خودرو با ارزش تخلف یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال در شعبه هفتم بدوی تعزیرات حکومتی شیراز رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده و نظریه کارشناسی، تخلف را محرز و متهم را به پرداخت ۱۹ میلیارد ریال جریمه نقدی معادل ۱۰ برابر ارزش کالا محکوم کرد.

سالاری گفت: شعبه همچنین متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال معادل اضافه دریافتی و همچنین هزینه کارشناسی در حق شاکی محکوم کرد.

براساس اعلام اداره کل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس افزود: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارش این تخلف را با ثبت شکایت مشتری دریافت و برای رسیدگی به شعبه هفتم بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان شیراز ارسال کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد
  • جریمه قاچاقچی پوشاک در شیراز
  • قاچاقچی سوخت ۸۸۸ میلیون تومان جریمه شد
  • جریمه نمایندگی فروش خودرو در شیراز
  • جریمه برای گرانفروشی خودرو
  • محکومیت ۴ میلیاردریالی قاچاقچی سیگار در زنجان
  • محکومیت دبستان غیرانتفاعی دخترانه به علت گران فروشی خدمات آموزشی
  • جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف
  • رسیدگی به هزار و ۳۵۸ پرونده تخلف در تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد
  • نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند