Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرویز فتاح روز پنج شنبه در نشستی با مسئولان استان آذربایجان شرقی با قدردانی از همدلی و وحدت رویه مسئولان استان، گفت: تبریز و آذربایجان همیشه در تاریخ ایران تأثیرگذار بوده‌اند و انتظار داریم که نقش مهم خود را همچنان حفظ کنند.
 
وی با تأکید بر اینکه شعار و راهبرد ما "می‌شود و می‌توانیم" است، افزود: پیام شهدایی چون مهدی باکری این بود که در میدان باشید و پا پس نکشید و امروز ما با تأسی به شهدا وارد صحنه شده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به سفر خود به شهرستان چاراویماق اگفت: در این سفر مصوب کردیم که ۳۲ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های عمرانی، ۵ میلیارد تومان برای امور فرهنگی و ۵ میلیارد تومان برای عمران شهری هزینه شود؛ در کنار آن دو دستگاه آمبولانس مجهز به شبکه بهداشت شهرستان اختصاص یافت و ۹ هزار بسته معیشتی نیز بین مردم این منطقه توزیع خواهد شد.
 
وی افزود: علاوه بر این ۵۰ میلیارد تومان نیز در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال با اولویت کشاورزی در اختیار مردم و جوانان این منطقه قرار می‌گیرد و در مجموع سرمایه‌گذاری ما در شهرستان چاراویماق بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.
 
فتاح اظهار داشت: یکی دیگر از مصوبات ما در سفر به آذربایجان شرقی، ساخت ۵۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی است که این کار را با همکاری بنیاد مسکن تا پایان سال آینده انجام می‌دهیم.
 
وی با اشاره به بازدید خود از مجتمع کشت‌ و صنعت آذرنگین خسروشاه، گفت: برنامه ما ایجاد یک مجتمع کشاورزی و دامپروری به وسعت ۷۰۰ هکتار است که در فاز اول یک گاوداری ۶ هزار رأسی با سرمایه‌گذاری ۵۵۰ میلیارد تومان احداث خواهد شد و همزمان برای فاز دوم این طرح نیز برنامه‌ریزی می‌کنیم.
 
رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی همچنین با احداث دو مجتمع کشاورزی و دامپروری در شهرستان‌های خداآفرین و مرند موافقت کرد و گفت: مطالعات این طرح را آغاز خواهیم کرد و در صورت تأمین زمین و همکاری دستگاه‌های مسئول، این سرمایه‌گذاری را انجام خواهیم داد.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این نشست با قدردانی از اقدامات جهادی بنیاد مستضعفان در حوزه محرومیت‌زدایی و عمران و آبادانی مناطق محروم، ابراز امیدواری کرد نتیجه این اقدامات در سال‌های آینده، مهاجرت معکوس روستاییان و تغییر چهره روستاها و مناطق محروم باشد.
 
عابدین خرّم با اشاره به برخی از موانع و چالش‌های اساسی توسعه استان، خواستار توجه ویژه بنیاد مستضعفان به توسعه و تکمیل زیرساخت‌های استان بویژه در حوزه راه و برق شد.
 
وی با بیان اینکه کمبود برق، ارزش افزوده پایین در بخش‌هایی مانند کشاورزی و معدن، مهاجرت نیروی انسانی متخصص، ناقص بودن محورهای مواصلاتی و عدم تکمیل برخی از پروژه‌های عمرانی از موانع مهم توسعه در استان است، افزود: امیدواریم که با حضور و مشارکت بنیاد مستضعفان و نگاه فرابخشی این بنیاد بتوانیم بخش عمده‌ای از این مشکلات را حل کنیم.
 
خرّم با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم، قدم‌های اساسی برای رفع این چالش‌ها برداشته شده است، گفت: اولین و مهم‌ترین اقدام، تأمین بخشی از زیرساخت‌ها مانند برق و گاز برای توسعه استان است.
 
وی با اشاره به اینکه در بخش آب، هفت سد تکمیل‌شده یا در آستانه اتمام داریم که با آبگیری آنها ۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی زیر کشت خواهد رفت، افزود:  با تکمیل پروژه‌های پایاب در ۶ ماه آینده، ۱۵ هزار هکتار از این زمین‌ها زیر کشت می رود.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی استانداری آذربایجان شرقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی استانداری آذربایجان شرقی آذربایجان شرقی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی استانداری آذربایجان شرقی بنیاد مستضعفان آذربایجان شرقی میلیارد تومان سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۷۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری

به‌گزارش خبرگزاری مهر، احمد حمزه‌زاده در حاشیه جلسه کمیته فنی طرح‌های سرمایه‌گذاری صنعت گردشگری استان گفت: برای افتتاح تعداد ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری در سال جاری با رقم ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که تا به امروز دو هزار میلیارد تومان در اجرای این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: درصد مشارکت بخش خصوصی در سرمایه گذاری این پروژه‌ها ۱۰۰ درصد پیش‌بینی شده که از چالش‌های مهم برای تحقق هدف افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی استان، تأمین ۴۰۰ میلیاردتومان تسهیلات بانکی است.

او افزود: همچنین افتتاح ۳ پروژه زیرساختی صنایع‌دستی با حجم سرمایه‌گذاری یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در سال جاری در دستورکار قرار گرفته‌است که با بهره‌برداری این سه پروژه، حجم‌سرمایه‌گذاری در بخش زیرساختی گردشگری آذربایجان‌شرقی به رقم ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

حمزه‌زاده اظهار کرد: تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری با صدور موافقت‌های اصولی برای ۵۰ نقطه مستعد سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌شرقی درکنار افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری و ۳ پروژه زیرساختی صنایع‌دستی برای یک هزار و پانصد نفر به‌صورت مستقیم ایجاد اشتغال خواهد داشت.

کد خبر 6088205

دیگر خبرها

  • افزایش سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان شرقی
  • افزایش ۷۲ درصدی سرمایه گذاری خارجی آذربایجان شرقی
  • موانع تامین مسکن ایثارگران در شهر جدید سهند بررسی شد
  • واگذاری زمین به خانوار‌های ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد
  • واگذاری زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی
  • واگذاری زمین به خانوارهای ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها 
  • غفلت از سرکشی به خانواده‌های شهدا پذیرفتنی نیست
  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری