Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@16:39:16 GMT

آغاز احداث کارخانه بزرگ تولید شیشه در ارومیه

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۰۸۰۱۰

آغاز احداث کارخانه بزرگ تولید شیشه در ارومیه

ایسنا/آذربایجان غربی با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی احداث کارخانه بزرگ تولید شیشه در شهرک فاز سه ارومیه آغاز شد.

جواد کرمی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی امروز ۶ مرداد ماه در مراسم کلنگ زنی احداث این کارخانه  اظهار کرد: آذربایجان‌غربی دارای معادن غنی است که فرآوری مواد استخراج شده از این معادن نه تنها استان بلکه کشور را در مسیر توسعه پایدار قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به پتانسیل مرزی و جغرافیایی آذربایجان‌غربی، آن را یک مزیت برای توسعه صادراتی عنوان کرد و افزود: این استان دروازه آسیا به اروپا محسوب می‌شود که متاسفانه بهره برداری شایسته‌ای از این ظرفیت نشده است.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به سرمایه گذاری پیش بینی شده در حوزه شیشه سازی، اضافه کرد: تصمیم برای این سرمایه گذاری بزرگ در آذربایجان‌غربی در همان جلساتی نهایی شد که تحت عنوان «یکشنبه‌های حمایت از تولید» نامگذاری شده است.

وی یادآور شد: عملا بازدید از واحدهای اقتصادی به مدیریت مقام عالی  استان فقط بخشی از یکشنبه‌های تولید است و جلسات تخصصی و مختلفی در تکمیل همان بازدیدهای میدانی تشکیل و ضمن ارائه راه چاره برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی، برای جذب سرمایه گذار جدید نیز برنامه‌های تخصصی پیشنهاد می‌شود.

به گزارش ایسنا، این کارخانه شیشه سازی با سرمایه گذاری اولیه ۱۰۰ میلیون دلاری توسط بخش خصوصی احداث می شود. با بهره‌برداری از کارخانه شیشه به طور مستقیم برای ۱۲۰۰ نفر شغل ایجاد می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۸۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه

فرمانده مرزبانی استان آذربایجان غربی از توقیف یک دستگاه اتوبوس و کشف بیش از ۶۳ هزار عدد انواع داروهای خارجی در گمرک مرزی سرو در شهرستان ارومیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی و به نقل از روابط عمومی مرزبانی استان، سردار محمد احمدی با اعلام خبر کشف محموله داروهای قاچاق اظهار کرد: مرزبانان مستقر در گمرک مرزی سرو حین تفتیش و بازرسی خودروهای ورودی به کشور، به یک دستگاه اتوبوس مظنون و آن را متوقف کردند.

وی افزود: مرزبانان در بازرسی دقیق آن از قسمت‌های مختلف اتوبوس، موفق شدند تعداد ۶۳ هزار و ۲۱۲ عدد انواع داروی خارجی، ۱۵۵ عدد آمپول، ۱۴۲ عدد قطره چشمی، ۱۹ عدد شربت خارجی، ۳۰ عدد اسپری بینی که جمعاً تعداد ۶۳ هزار و ۶۵۸ عدد دارو را بود، کشف کنند.

فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی این محموله را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل به مراجع قضائی معرفی شد.

احمدی ادامه داد: قاچاق فرآورده‌های غذایی و دارویی علاوه بر صدمات جبران‌ناپذیر بر اقتصاد کشور، می‌تواند سلامت جامعه را به شدت تهدید کند، بنابراین مرزداران استان آذربایجان‌غربی با عزم جدی با هرگونه قاچاق کالا به صورت قاطع برخورد خواهند کرد.

کد خبر 749014

دیگر خبرها

  • خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه
  • شهرداری ارومیه از اعتبارات ملی محروم مانده است
  • آب‌گیری دریاچه ارومیه در ایام گرم و کم بارش ادامه پیدا کند
  • اتمام پروژه کمربندی دوم شهر، نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شورا‌های در رفع مشکلات مردم استفاده می‌کنیم
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شوراها استفاده می‌کنیم