Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، دومین روز از کنفرانس ظرفیت شبکه ملی اطلاعات با موضوع «امنیت، تاب‌آوری و پایداری» با حضور عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و ابوالحسن فیروز آبادی، رییس مرکز ملی فضای مجازی برگزار شد.

در حاشیه برگزاری روز دوم این کنفرانس، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به همراه دبیر شورای عالی فضای مجازی از نمایشگاه برگزار شده در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، که ظرفیت‌های داخلی و محصولات امنیتی بومی تولید شده را به معرض نمایش گذاشته بود، بازدید به عمل آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش در بخشی دیگر از برگزاری این کنفرانس وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سخنرانی خود ضمن قدردانی از برگزاری این کنفرانس که موجب همفکری و هم افزایی در راستای توسعه امنیت در بخش ICT خواهد شد، اظهار کرد: «ارتباطات و فناوری اطلاعات یک مقوله اجتماعی است به گونه‌ای که در تمام اقشار مختلف جامعه وابستگی‌های گوناگونی را به وجود آورده است و اگر امنیت این فضا را نتوانیم تأمین کنیم، بستر آسیب‌پذیری را برای کسب و کارها و عموم جامعه فراهم کرده‌ایم.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین افزود: «ما در دولت به عنوان حافظ منافع مردم و کسب و کارها باید این فضا را تبدیل به فضای امن کنیم، زیرا جامعه برای استفاده از این فضا نیاز جدی به امنیت دارد و ما موظف هستیم برای این موضوع برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهیم.»

زارع‌پور همچنین با اشاره به اینکه در حوزه تولیدات بومی و تجهیزات امنیتی نسبت به سنوات گذشته پیشرفت های چشمگیری را داشته‌ایم، بیان کرد: «در حال حاضر برای دسترسی به برخی تجهیزات امنیتی با محدودیت‌های زیادی مواجه هستیم که جوانان کشور توانسته‌اند با تلاش‌های خود بسیاری از این کمبودها را جبران کنند.»

وزیر ارتباطات در پایان با اشاره به اینکه برای توسعه بخش امنیت در کشور به خصوص در حوزه ICT همه دستگاه ها باید دست در دست هم دهند، خاطرنشان کرد: «امنیت یک مقوله بین بخشی است و امیدواریم زیرساخت های امنیتی را به میزانی توسعه دهیم که بتوانیم استفاده حداکثری را در صنعت ICT داشته باشیم.»

به نقل از ایسنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سوالی درباره تاثیر ۸۰ درصدی فیلترشکن‌ها و افزایش این استفاده به دلیل اختلالات اینترنتی، اظهار کرد: «ما اختلال گسترده در شبکه را تکذیب می‌کنیم. اقدامی که برای فعال کردن جست‌وجوی ایمن هم انجام دادیم، هیچ اثری روی هیچ سرویس دیگری نداشته است و اگر کسی شواهدی دارد می‌تواند ارائه دهد که تاکنون شواهدی ارائه نشده است.»

زارع‌پور در ادامه با بیان اینکه استفاده از فیلترشکن‌ها موضوع مهمی است، گفت: «الان بسیاری از گوشی‌های هموطنان ما به بدافزار آلوده هستند و راه ورود این بدافزارها هم ابزارهای دور زدن فیلترینگ و وی‌پی‌ان‌ است. ما برنامه‌ای که در وزارت ارتباطات داریم این است که نیاز مردم به فیلترشکن را کاهش دهیم، برنامه‌ای برای این کار ترتیب داده شده که در زمان خودش اعلام می‌شود، برای اینکه مردم نیازی به فیلترشکن نداشته باشند و سرویس‌های مورد نیازشان راه‌اندازی شود که استفاده از فیلترشکن به حداقل برسد، زیرا بسیاری از ویروس‌های مردم روی گوشی‌ها، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌هایشان به دلیل استفاده از فیلترشکن است.»

گفتنی است روز دوم این کنفرانس پنل تخصصی با عنوان «اعتبارسنجی محصولات و تجهیزات افتا» نیز برگزار شد. در این پنل نماینده هایی از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان فناوری اطلاعات، آزمایشگاه‌های امنیت در کشور، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و همچنین نماینده افتای ریاست جمهوری حضور داشتند.

کد خبر 693913 برچسب‌ها وزارت ارتباطات‌ و فناوری اطلاعات عیسی زارع پور - وزیر ارتباطات فيلترينگ کامپیوتر - ویروس و کرم اینترنت موبایل

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات عیسی زارع پور وزیر ارتباطات فيلترينگ اینترنت موبایل وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات زارع پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۸۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پروژه فیبرنوری در هرمزگان تسریع می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سید حمیدرضا اعرابی، در سفر به منطقه جنوب شرق، ضمن برگزاری نشست صمیمی با کارکنان منطقه، از واحدهای مختلف ارتباطات ثابت و سیار و مانیتورینگ رگولاتوری بازدید کرد و بر لزوم نظارت هوشمند و لحظه‌ای شاخص‌های کیفی شبکه تأکید کرد.

معاون نظارت بر امور پستی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، در جلسه‌ای مشترک با حضور مدیرعامل شرکت پیشگامان به عنوان مجری طرح فیبر نوری در استان هرمزگان، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت ارتباطات زیرساخت این استان، میزان پیشرفت پروژه فیبر نوری در هرمزگان را بررسی و ارزیابی کرد.

اعرابی همچنین در نشستی با حضور معاون عمرانی استانداری هرمزگان، بر اهمیت افزایش همکاری شهرداری‌های استان با شرکت پیشگامان در راستای تسریع اجرای پروژه فیبر نوری تأکید کرد.

معاون نظارت بر امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری، به همراه مدیر عامل، نمایندگان و پیمانکاران شرکت پیشگامان، از تمام مراحل اجرای پروژه فیبر نوری بندرعباس بازدید و مقرر کرد این شرکت سرعت پیشرفت پروژه و سطح اتصال منازل و کسب و کارها به اینترنت فیبر نوری در شهر بندرعباس و کل استان را افزایش دهد.

وی همچنین بر استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود منطقه و بکارگیری بسیج نیروها در راستای نظارت دقیق‌تر و تسریع در فرآیند بازدیدهای میدانی و برگزاری جلسات کنترل پروژه منظم و هفتگی توسط منطقه تاکید کرد.

کد خبر 6097340 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • ایمن‌ترین پیام‌رسان‌های جهان/ چگونه امنیت پیام‌رسان‌ها را بالا ببریم؟
  • میزان تشعشعات گوشی تلفن همراه ارزیابی می‌شود
  • مدیران برای برنامه ریزی استان تهران نیاز‌ها و ضروریات را شناسایی کنند
  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • اجرای پروژۀ فیبر نوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • رتبه اول کشوری در زمینه انجام تکالیف قانونی صدور مجوز
  • اجرای پروژه فیبرنوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • وزارت ارتباطات در تکالیف قانونی صدور مجوز اول شد
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • عکس معناداری که آذری جهرمی منتشر کرد