Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجهزترین کارخانه تولید نهاده‌های دامی  غرب کشور امروز در نهاوند با حضور وزیر جهاد کشاورزی افتتاح شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازنهاوند ، جواد ساداتی‌نژاد وزیرجهاد کشاورزی در این مراسم  اظهار داشت: این واحد با ظرفیت تولید 150 هزار تن انواع  نهاده در یک شیفت کاری  در سال و با اشتغال زایی 400 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه  سرمایه‌گذاری این طرح 2 هزار میلیارد ریال و عملیات احداث آن سال 97 شروع شده است، تصریح کرد: از کارخانه‌های تولید خوراک دام حمایت کامل می‌کنیم.  این کارخانه  نهاوند هم می‌تواند در  سه شیفت کاری در سال 450هزار تن تولید خوراک داشته باشد.

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: از این پس کشاورزی ما مانند سایر کشورهای دنیا به صورت قراردادی پیش می‌رود یعنی ما محصولات کشاورزان را تضمینی خریداری می‌کنیم.

ساداتی نژاد با بیان اینکه  امسال تولید گندم ما به حدود 7 میلیون تن می‌رسد، تصریح کرد:  به خاطر افزایش قیمت  بود که مورد استقبال کشاورزان قرار گرفت. تاکنون  49 هزار میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان پرداخت شده است.

وی  گفت: از ابتدای فصل برداشت گندم تاکنون 49 هزار میلیارد تومان از مطالبات کشاورزی توسط بانک‌های عامل پرداخت شده و  تمام تلاش ما این است که با هماهنگی بانک‌های عامل از هفته آینده به پرداخت مطالبات سرعت بیشتری داده شود. 

275 هزار تن انواع نهاده دامی در اردبیل توزیع شد14 هزار تن نهاده دامی یارانه‌دار در منطقه سیستان توزیع شدفروش نهاده دامی در سامانه بازارگاه با کوتاژ جعلی بوده است

وزیر جهاد کشاورزی  افزود: سیاست وزارت جهاد در خصوص خوراک دام حمایت از تولید آن است زیرا با توسعه کارخانه‌های خوراک دام می‌توانیم واردات نهاده‌های دامی را به میزان 15 درصد کاهش دهیم. 

سادتی نژاد  با بیان اینکه در سال جاری 9 میلیون تن ذرت وارد کشور شده که با افزایش تولید خوراک دام این میزان کاهش خواهد داشت، اظهار داشت: خرید گندم نیاز بر مازاد کشاورزان ادامه دارد و پیش‌بینی ما این است که میزان خرید گندم از کشاورزان به هفت میلیون تن خواهد رسید.

وی  از سیاست تشویقی دولت برای کشاورزان خبر داد و گفت: امسال ما قیمت تضمینی گندم را به 11 هزار و پانصد تومان  افزایش دادیم تا کشاورزان با خیال راحت اقدام به کشت گندم کنند.

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: به منظور رونق تولیدات دامی کار صادرات دام و طیور از هفته آینده به کشور  عراق آغاز می شود ودر سفر هیات دولت دو هزار میلیارد تومان برای بخش کشاورزی استان همدان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/743/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جهاد کشاورزی هزار میلیارد خوراک دام هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۸۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، نادر سلیم گفت: نهاده‌های توزیع شده در سال گذشته شامل ۴۱ هزار و ۲۳۱ تن ذرت، ۲۸ هزار و ۳۶۶ تن کنجاله سویا و ۲۰ هزار و ۵۷ تن جو بود که بین دامداران واجد شرایط توزیع شد.

وی افزود: در راستای حفظ و پایداری تولید مقدار ۱۷ هزار و ۶۷۲ تن انواع نهاده شامل (۶ هزار و ۲۹۱ تن ذرت، ۱۱ هزار و ۳۰۰ تن جو و ۸۱ تن کنجاله سویا) به صورت مدت دار توزیع شده است. 

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان یزد اعلام کرد: این اداره کل به عنوان عضو اصلی و دائمی کارگروه تنظیم بازار استان و نیز عضو فعال در تصمیمات و اجرای مصوبات این کارگروه در راستای تامین، توزیع، نظارت و تنظیم بازار فعالیت می‌کند.

سلیم با توجه به اینکه استان یزد پایانه گمرکی محموله‌های پروتئینی وارداتی است، در همین راستا سال ۱۴۰۲ مقدار ۶ هزار و ۲۵۵ تن مرغ و هزار و ۱۳۴ تن گوشت منجمد به استان وارد که مقدار ۲ هزار و ۵۰۰ تن آن از طریق گمرک ترخیص و به سایر استان‌ها ارسال شده است.

دیگر خبرها

  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • پرداخت مطالبات گندمکاران خوزستانی تا ابتدای هفته آینده
  • هشدار به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • آبیاری دغدغه مهم کشاورزان گندم کار در شهرستانهای شوش و کرخه است
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد