Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: هم اکنون نزدیک ۱۰۰ هزار دانشجوی خارجی از ۱۱۹ کشور جهان در دانشگاه‌های کشور تحصیل می‌کنند که عمده آنها از کشورهای عراق و افغانستان هستند و سوریه، پاکستان.

به گزارش مشرق، هاشم داداش پور روز پنجشنبه در نشستی با مدیران و استادان دانشگاه صنعتی سهند اظهار کرد: اگر بتوانیم میزان نفوذ و جذب دانشجو از همه کشورها را افزایش دهیم هم به پایداری جذب کمک کرده و هم اقتصاد آموزش عالی را به این طریق متحول می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از آغاز فرایند صدور مجوز راه اندازی موسسه های جذب دانشجوی خارجی خبر داد و گفت: تاکنون ۸۳ درخواست تشکیل موسسه جذب دانشجویان بین‌الملل در مناطق مختلف کشور واصل شده است و تلاش می کنیم تا پایان سال برای حداقل ۱۰۰ موسسه مجوز صادر کنیم.

داداش پور از توسعه دیپلماسی علمی به عنوان یکی از سیاستهای اولویت دار وزارت علوم در راستای مرجعیت علمی کشورمان یاد کرد و افزود: در این راستا برنامه های مختلفی تدارک دیده شده که یکی از آنها شکل دهی موسسه های جذب دانشجوی خارجی برای افزایش جذب دانشجو به ویژه از کشورهای منطقه است.

 وی ادامه داد: آیین نامه ها و شیوه نامه های صدور مجوز راه اندازی این موسسه ها در سازمان امور دانشجویان طراحی و با انتشار فراخوان آن در یک ماه گذشته استقبال خوبی از متقاضیان شد.

امروز با حضور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان ۲ طرح ورزشی در دانشگاه صنعتی سهند افتتاح شد.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت سازمان امور دانشجویان دانشجو دانشگاه خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت دانشجوی خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۸۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۱۶۵ میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی در مازندران

سید اسماعیل هاشمی در نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری با ۹ هزار میلیارد دلار برای مازندران شناسایی شده است، گفت: در همین راستا در سال ۱۴۰۲ مازندران حدود ۱۰ مجوز سرمایه گذاری خارجی در بخش‌های مختلف در استان صادر شده است که ارزش اقتصادی آنها ۱۶۵ میلیون دلار بوده است.

او افزود: شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری در مذاکرات و ایجاد قرارداد‌های مشترک همکاری اقتصادی و تولیدی موثر خواهد بود

هاشمی با اشاره به اینکه رویداد‌های بزرگ اقتصادی به ویژه نمایشگاه‌های بین المللی می‌تواند در ایجاد مراودات اقتصادی و منطقه‌ای نقش بسیار زیادی ایفا می‌کند، گفت: مازندران در سال‌های اخیر در بحث اجرای همایش‌های سرمایه گذاری موفق بوده و هفت همایش سرمایه گذاری برای مازندران اجرایی شده است.

او به نقش سرمایه گذاری خارجی در توسعه استان اشاره کرد و افزود: در سال‌های اخیر نمایشگاه‌ها و نشست‌هایی در سطوح بین المللی و مذاکرات با فعالین اقتصادی روسیه و عمان باعث افزایش قرارداد‌های تجاری خارجی در مازندران شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • انجام مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • معلمی که آموزه‌های زندگی را تدریس کند، هویت دانشجوی خودش را تقویت می‌کند
  • درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • صدور ۱۶۵ میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی در مازندران
  • فراخوان جذب دانشجوی دکتری در پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • تناقض عجیب در پذیرش دانشجویان خارجی و کیفیت دانشگاههای ترکیه